2040’a kadar fosil yakıttan vazgeçme taahhüdü Birleşmiş Milletler İklim Tepesi’nin (COP26) sonuncu bildirisinin birinci taslağı, dünyanın global ısınmayı 1,5 ve 2 derecenin altında tutma amaçlarına ulaşmak için 2022 sonuna kadar 2030 iklim planlarını bir daha gözden geçirmeye ve güçlendirmeye çağırıyor.
Glasgow’da 200 ülkenin delegeleri içinde Paris Anlaşması’nın ısınmanın sonlandırılmasına ait maksatlarını uygulama yolları üzerine on gün süren tartışmaların akabinde hazırlanan metinde, tüm tarafların gelecek yılın sonuna kadar karbon emisyonlarının kesilmesi için yeni ve gelişmiş planlar hazırlamaları gerektiği belirtiliyor.
Taslak metinde, global ısınmayı 1,5 santigrat derece ile sınırlamak için bu kritik on yılda tüm tarafların manalı ve tesirli tedbirler almasının gerektiği tabir ediliyor.
Kelam konusu metinde ayrıyeten, sel, kuraklık ve fırtınalar yoluyla biroldukça ülkede görülen global ısınmanın makûs tesirlerini önlemek için sera gazı emisyonlarında süratli ve sürdürülebilir azalma gerektiği de vurgulanıyor.
2040 TAAHHÜDÜ
Öte yandan bir küme ülke, şirket ve kent, karbon emisyonlarını azaltma ve global ısınmayı engelleme eforlarının bir modülü olarak fosil yakıtlı araçları 2040 yılına kadar kullanımdan kaldırmayı taahhüt etti. Fakat dünyanın en büyük iki araba üreticisi Toyota Motor Corp ve Volkswagen AG ile büyük araba pazarları Çin, ABD ve Almanya, sıfır emisyona geçişteki zorlukları vurgulayarak bu bahiste taahhütte bulunmadı.
Taahhüt veren markalar içinde Volvo, Daimler, Mercedes-Benz, BYD, Jaguar ve Tata üzere markalar yer aldı.
Glasgow’da taahhüt veren ülkeler içinde Yeni Zelanda ve Polonya bulundu.
Glasgow’da 200 ülkenin delegeleri içinde Paris Anlaşması’nın ısınmanın sonlandırılmasına ait maksatlarını uygulama yolları üzerine on gün süren tartışmaların akabinde hazırlanan metinde, tüm tarafların gelecek yılın sonuna kadar karbon emisyonlarının kesilmesi için yeni ve gelişmiş planlar hazırlamaları gerektiği belirtiliyor.
Taslak metinde, global ısınmayı 1,5 santigrat derece ile sınırlamak için bu kritik on yılda tüm tarafların manalı ve tesirli tedbirler almasının gerektiği tabir ediliyor.
Kelam konusu metinde ayrıyeten, sel, kuraklık ve fırtınalar yoluyla biroldukça ülkede görülen global ısınmanın makûs tesirlerini önlemek için sera gazı emisyonlarında süratli ve sürdürülebilir azalma gerektiği de vurgulanıyor.
2040 TAAHHÜDÜ
Öte yandan bir küme ülke, şirket ve kent, karbon emisyonlarını azaltma ve global ısınmayı engelleme eforlarının bir modülü olarak fosil yakıtlı araçları 2040 yılına kadar kullanımdan kaldırmayı taahhüt etti. Fakat dünyanın en büyük iki araba üreticisi Toyota Motor Corp ve Volkswagen AG ile büyük araba pazarları Çin, ABD ve Almanya, sıfır emisyona geçişteki zorlukları vurgulayarak bu bahiste taahhütte bulunmadı.
Taahhüt veren markalar içinde Volvo, Daimler, Mercedes-Benz, BYD, Jaguar ve Tata üzere markalar yer aldı.
Glasgow’da taahhüt veren ülkeler içinde Yeni Zelanda ve Polonya bulundu.