Almanlar daha az araba kullanıyor; sonuçları neler?

Yenilmez

Active member



Almanlar trafik sıkışıklığına takılıp kalmaktansa evden çalışmayı tercih ediyor: Birçok şehirde araba çok daha az kullanılıyor. Ve bunun sonuçları var.


Korona tedbirlerinin gevşetilmesinin ardından otomotivde normale beklenen dönüş şimdilik görünmüyor. Birçok Alman metropolünde trafik sayımları araba kullanımında önemli bir düşüş olduğunu gösteriyor. Bu gelişmenin kentsel ulaşım üzerinde geniş kapsamlı etkileri var ve daha sürdürülebilir mobilitenin önünü açabilir.


Veriler araba kullanımındaki düşüşü gösteriyor


“Spiegel.de” web sitesi, diğer şeylerin yanı sıra, 200’den fazla trafik sayım istasyonunun aktif olduğu Berlin’den gelen verileri analiz etti. Bu rakamlar net bir tablo çiziyor: 2023’ün ilk yarısında 2019’un aynı dönemine kıyasla yaklaşık yüzde 14 daha az araba yollardaydı.


2019, korona salgınının başlamasından önceki son yıl ve dolayısıyla hayatımızın birçok alanında geniş kapsamlı kesintilerin de yapıldığı son yıl. Bu nedenle sıklıkla karşılaştırma dönemi olarak kullanılır.


Bu düşüş, artan evden çalışma ve dijital iletişim araçlarının kullanımından etkilenen hareketlilik davranışındaki değişimi yansıtıyor. Ekonomik kriz buna eklenebilir.


Yeni normal olarak ev ofisi


Berlin Sosyal Bilimler Merkezi’nden (WZB) uzmanlar, evden çalışmanın uzun vadede “yeni normal” haline gelmesini bekliyor. Almanya’da yaklaşık 1.500 katılımcının ifadeleri bu varsayımı desteklemektedir. Şirketler paradan tasarruf ederken (örneğin ofis alanını ortadan kaldırarak) çalışanlar için iş daha esnek hale geliyor. Muhtemelen %100 yüz yüze çalışmaya geri dönüş olmayacak.


Sokaklarda daha az araba, başkaları için daha fazla alan


Özellikle Dresden, Hamburg ve Münih gibi büyük metropol bölgelerde araç trafiğinde daha fazla düşüş bekleniyor ve bu olumlu bir gelişme olarak görülüyor. Pek çok bölge sakini uzun zamandan beri bisiklete binmeye ve toplu taşımaya geçtiğinden, bu gelişme hükümetlere yayaların ve bisikletlilerin ihtiyaçlarını karşılamak için sokakları daha hızlı bir şekilde yeniden tasarlama fırsatı veriyor.


Bahsedilen şehirler ulaştırma politikasındaki yeni düşünce örnekleridir. Çevre ve iklim hedeflerine ulaşmak için araç trafiğini azaltmayı planlıyorlar. Münih, 2035 yılına kadar trafiğinin yüzde 80’ini sıfır emisyonlu araçlara, toplu taşımaya, yürüyüşe ve bisiklete dönüştürmeyi hedefliyor. Dresden ve Hamburg’un da araba trafiğinin oranını önemli ölçüde azaltmaya yönelik benzer planları var. Berlin’in yeni CDU hükümeti ise araç trafiği için daha fazlasını yapmak istiyor.
 
Üst