Yenilmez
Active member
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Lideri Ekrem İmamoğlu, cumartesi günü temeli atılacak Kanal İstanbul projesiyle ilgili açıklamalarda bulundu. Kanal İstanbul için yapılacak birinci köprünün şantiye alanının kurulduğu Sazlıdere Barajı yakınında açıklama yapan İmamoğlu, “Haziran ayının birinci haftası ortasında, az ilerde gördüğünüz inşaat alanının şantiyesinin birinci kuruluşu, müsaadesiz olarak İSKİ yolları kullanılarak gerçekleştirilmiştir. halbuki İSKİ, Karayolları Genel Müdürlüğü’nden yazıyla şantiye alanı hakkında bilgi istemiş ancak karşılık verilmeden çarçabuk şantiye alanı kurulmuştur. Bu uygunsuz durum üzerine, İBB tarafınca 13 Haziran Pazar günü, İSKİ girişleri kullanılarak kurulan şantiye tahliye edilmiştir. Yani kurulduğu alandan kaldırılmıştır. Bunun üzerine; 13 Haziran’ı 14 Haziran’a bağlayan gece, saat 03.30’da buraya askeri birlikler gönderilmiştir. Bu alanda bir gerginlik ya da bir çatışma durumu olmadığı için, açıkçası bunu garipsedik. Askeri birliklerin müdafaası ve nezaretinde şantiye alanı, bölgedeki İSKİ yerleşkemizin yaklaşık 500 metre uzağına bir daha kurulmuştur. Şantiyenin, yapılacağı sav edilen Kanal İstanbul projesinin 6 nolu köprüsü için kurulduğu söz edilmiştir” diye konuştu.
“KANAL İSTANBUL DEĞİL, İRTİBAT YOLU PROJESİ”
İmamoğlu, “Her ne kadar ismine ‘kanal projesi temel atma töreni’ dense de açık kaynaklardan da ulaşılan bilgilere nazaran bu temel atma merasimi, Kuzey Marmara Otoyolu’nun TEM Hasdal Kavşağı-Nakkaş Kavşağı içindeki Kuzey Marmara Otoyolu Temas Yolu projesi olduğu gözlenmektedir. Bu güzergahtan geçecek yol, 2006 yılında 1/100.000 Etraf Tertibi Planında işlenmiştir. 29 Nisan 2010 tarihinde, periyodun Ulaştırma Bakanı tarafınca İstanbul’a yapılacak 3. köprünün güzergahı bir basın toplantısıyla açıklanmıştır. Kanal İstanbul ise birinci kere 27 Nisan 2011 tarihinde açıklanmıştır. Yani bu güzergahtaki yol projesi, buraya yapılacak köprüye kadar Kanal İstanbul fikrinden 1 yıl evvel belirlenmiştir” sözünü kullandı.
İMAMOĞLU’NDAN BAKAN’A ESPRİLİ GÖNDERME
İmamoğlu, açıklamasının akabinde köprünün ayağı için kurulan şantiyenin görüldüğü noktaya gitti. Burada gazetecilerin Ulaştırma bakanının da birebir dakikalarda aşağıda şantiye alanında olduğunu hatırlatması üzerine İmamoğlu, “Herbiçimde köprünün ayağının şantiyesini ziyaret etmeye geldi” karşılığını verdi.
Kaynak: Demirören Haber Ajansı
“KANAL İSTANBUL DEĞİL, İRTİBAT YOLU PROJESİ”
İmamoğlu, “Her ne kadar ismine ‘kanal projesi temel atma töreni’ dense de açık kaynaklardan da ulaşılan bilgilere nazaran bu temel atma merasimi, Kuzey Marmara Otoyolu’nun TEM Hasdal Kavşağı-Nakkaş Kavşağı içindeki Kuzey Marmara Otoyolu Temas Yolu projesi olduğu gözlenmektedir. Bu güzergahtan geçecek yol, 2006 yılında 1/100.000 Etraf Tertibi Planında işlenmiştir. 29 Nisan 2010 tarihinde, periyodun Ulaştırma Bakanı tarafınca İstanbul’a yapılacak 3. köprünün güzergahı bir basın toplantısıyla açıklanmıştır. Kanal İstanbul ise birinci kere 27 Nisan 2011 tarihinde açıklanmıştır. Yani bu güzergahtaki yol projesi, buraya yapılacak köprüye kadar Kanal İstanbul fikrinden 1 yıl evvel belirlenmiştir” sözünü kullandı.
İMAMOĞLU’NDAN BAKAN’A ESPRİLİ GÖNDERME
İmamoğlu, açıklamasının akabinde köprünün ayağı için kurulan şantiyenin görüldüğü noktaya gitti. Burada gazetecilerin Ulaştırma bakanının da birebir dakikalarda aşağıda şantiye alanında olduğunu hatırlatması üzerine İmamoğlu, “Herbiçimde köprünün ayağının şantiyesini ziyaret etmeye geldi” karşılığını verdi.
Kaynak: Demirören Haber Ajansı