Bir birinci daha gerçek oldu: Akış hizmetleri, tarihte birinci ez kabloyu geçti Netflix yahut Disney+ üzere akış platformlarındaki izleyici sayısı, geçtiğimiz ay ABD’de birinci kere kablolu yayınları aştı ve bu durum, insanların ülke genelinde televizyon içeriğini nasıl tükettiği konusunda kıymetli bir değişime işaret ediyor.
Nielsen’in aylık reyting raporuna nazaran, akış sayıları Temmuz ayında geçtiğimiz yılın birebir ayına göre %22,6 artarak tüm televizyon izleyicilerinin toplamda %34,8’ini kapsadı ve rekor kırdı. İzleyiciler, Temmuz ayı boyunca akış platformlarında haftada yaklaşık 191 milyar dakika harcadı.
Diğer istikamete baktığımızda ise, Temmuz ayında kablolu televizyon seyircisi %8,9 düşerek tüm izleyicilerin toplam %34,4’ünü oluştururken, televizyon yayınlarının izleyicileri %9,8 azalarak tüm televizyon izleyicilerinin %21,6’sını oluşturdu.
Bu yılın başlarında önemli bir abone kaybı yaşamasına karşın Netflix, Temmuz ayında toplam akış görüntülemesinin %7,7’sini oluşturarak başka akış platformları içinde liderliğini sürdürdü. Bu kısmi muvaffakiyet, temel olarak, o ay boyunca 18 milyar dakika görüntülenen Stranger Things’in merakla beklenen dördüncü döneminin yayınlanmasından kaynaklanıyor. YouTube, Hulu ve Amazon Prime da rekor düzeyler gördü ve geçen ay sırasıyla %7,3, %3,6 ve %3’lük bir izleyici kitlesine ulaştı.
Akış sayıları tipik olarak televizyon yayınlarını geride bırakıyor, lakin bu, Nielsen’in 2020’de televizyon izleyiciliği hakkında data toplamaya başlamasından bu yana birinci sefer akış hizmetlerinin kabloyu geçtiğini gösteriyor. Akış hizmetleri, geçtiğimiz iki yıl boyunca izleyici sayılarını artırmaya devam etti ve ABD’de daha fazla insanın süratle tüketilebilen televizyon formatına akın etmesiyle televizyonculukta vaktin değiştiğini gösteriyor. bir daha de, sayıların hala klâsik TV’nin (hem kablo birebir vakitte havasal yayın beraber) televizyon izleyicilerinin çoğunluğunu oluşturduğunu gösterdiğini belirtmekte yarar var.
bir epeyce insan kablolu televizyonda “kabloyu kestiklerini” gururla söylese de, akış hizmetleri gözle görülür biçimde kablolu TV’ye epey benziyor. Akış şimdilik önde olsa da, spor döneminin sonbaharda başlamasıyla bir arada kablolu yayın avantajını yakında bir daha kazanabilir ve temel izleyicilerinin bir kısmını geri kazanarak bir süreliğine daha akış hizmetlerinin liderliğini bitirebilir.
Nielsen’in aylık reyting raporuna nazaran, akış sayıları Temmuz ayında geçtiğimiz yılın birebir ayına göre %22,6 artarak tüm televizyon izleyicilerinin toplamda %34,8’ini kapsadı ve rekor kırdı. İzleyiciler, Temmuz ayı boyunca akış platformlarında haftada yaklaşık 191 milyar dakika harcadı.
Diğer istikamete baktığımızda ise, Temmuz ayında kablolu televizyon seyircisi %8,9 düşerek tüm izleyicilerin toplam %34,4’ünü oluştururken, televizyon yayınlarının izleyicileri %9,8 azalarak tüm televizyon izleyicilerinin %21,6’sını oluşturdu.
Bu yılın başlarında önemli bir abone kaybı yaşamasına karşın Netflix, Temmuz ayında toplam akış görüntülemesinin %7,7’sini oluşturarak başka akış platformları içinde liderliğini sürdürdü. Bu kısmi muvaffakiyet, temel olarak, o ay boyunca 18 milyar dakika görüntülenen Stranger Things’in merakla beklenen dördüncü döneminin yayınlanmasından kaynaklanıyor. YouTube, Hulu ve Amazon Prime da rekor düzeyler gördü ve geçen ay sırasıyla %7,3, %3,6 ve %3’lük bir izleyici kitlesine ulaştı.
Akış sayıları tipik olarak televizyon yayınlarını geride bırakıyor, lakin bu, Nielsen’in 2020’de televizyon izleyiciliği hakkında data toplamaya başlamasından bu yana birinci sefer akış hizmetlerinin kabloyu geçtiğini gösteriyor. Akış hizmetleri, geçtiğimiz iki yıl boyunca izleyici sayılarını artırmaya devam etti ve ABD’de daha fazla insanın süratle tüketilebilen televizyon formatına akın etmesiyle televizyonculukta vaktin değiştiğini gösteriyor. bir daha de, sayıların hala klâsik TV’nin (hem kablo birebir vakitte havasal yayın beraber) televizyon izleyicilerinin çoğunluğunu oluşturduğunu gösterdiğini belirtmekte yarar var.
bir epeyce insan kablolu televizyonda “kabloyu kestiklerini” gururla söylese de, akış hizmetleri gözle görülür biçimde kablolu TV’ye epey benziyor. Akış şimdilik önde olsa da, spor döneminin sonbaharda başlamasıyla bir arada kablolu yayın avantajını yakında bir daha kazanabilir ve temel izleyicilerinin bir kısmını geri kazanarak bir süreliğine daha akış hizmetlerinin liderliğini bitirebilir.