Casper: Anakart üretimini ülkemizde yapacağız Casper Pazarlamadan Sorumlu Kurumsal Bağlantı Yöneticisi Ahmet Beliktay, Ekonomist Mecmuası’na yeni yatırım planları ve amaçları ile ilgili açıklamalarda bulundu. süratle gelişen teknolojinin Başkanları Eylül 2021 tarihindeki sayıda yer alan röportajdan bilgileri derledik.
Casper Pazarlamadan Sorumlu Kurumsal Bağlantı Yöneticisi Ahmet Beliktay, yerli üretime yönelik yatırımlarını ve üretim kapasitelerini artırmayı, anakart üretimini de Türkiye’de yapmayı planladıklarını söylüyor.
Casper Türkiye’nin Teknoloji Alanında Dünyadaki En Kıymetli Temsilcilerinden
Casper, Türkiye’nin teknoloji alanında dünyadaki en değerli temsilcilerinden ve Türkiye’de dijital dönüşüme istikamet veren önder markalarından biri. Casper, 1991 yılında faaliyetlerine başladı. 34 bin 500 metrekare kapalı alan üzerine şurası, Avrupa ve Ortadoğu’nun en büyük bilgisayar üretim tesislerinden birine sahip olan Casper, tüm mamüllerin tasarım ve AR-GE süreçlerini kendi mühendisleri ile yürütüyor ve yıllık 1 milyon üretim yapabilme kapasitesi bulunuyor.
Casper, VIA, Nirvana ve Excalibur markalarıyla telefondan tablete, dizüstü bilgisayardan küçük PC’Iere kadar uzanan geniş eser gamı ile Türkiye’nin dijital dönüşümüne öncülük ediyor.
Ekonomist Mecmuası, markayı ve teknoloji alanındaki yatırımlarını Casper Pazarlamadan Sorumlu Kurumsal Bağlantı Yöneticisi Ahmet Beliktay ile konuştu. İşte röportajdan satır başları…
“Tüm İş Süreçlerinde Teknolojiyi Kullanıyoruz”
Teknolojiyi nasıl kullanıyorsunuz, nasıl avantaj elde ediyorsunuz?
Uzun yıllardır teknoloji üreten bir şirket olmamız, tüm iş süreçlerinde teknolojiyi kullanmamızın kıymetini önemsememizi sağlıyor ve teknolojiyi her alanda kullanma eğilimimiz operasyonel olarak bizi pek rahatlatıyor.
Bizim için teknoloji, yanılgı hissesini minimize ederken, çalışanlara katma pahalı iş üretebilmek için daha fazla vakit kazandıran bir pozisyona sahip olmak demektir. Yalnızca donanımsal olarak değil yazılımsal olarak da teknolojiden yararlanıyoruz. Raporlamalardan üretime, iş akışımızdan sevkiyatlara kadar biroldukça alanda daha verimli olmamıza yardımcı oluyor.
Sunduğunuz teknolojik tahlil ve hizmetler müşterilerinize neler sağlıyor?
Casper olarak, müşteri memnuniyetini birinci planda tutarak tüketicilerimizi en yeni teknolojilerle buluşturmak ve dijitalleşme yolunda öncü olmak için var gücümüzle çalışıyoruz. Kullanıcılarımızı en uygun tanıyan markalardan biri olarak motivasyonumuz, tüketicilerimizin muhtaçlık duyduğu aygıtları onlara özel olarak tasarlayıp sunabilmek. Müşteri memnuniyetini ve ulaşılabilirliği ticari tasaların önünde tutmamızın ve tüketici dostu marka prensibimizin başarımıza katkı sağladığına inanıyorum.
Pendemi Sürecinde Casper
Pandemi sürecinde süratle gelişen teknolojinin iş süreçlerinde kullanması arttı. Bunun size yansımaları nasıl oldu? Okulların uzaktan eğitime geçmesi, işlerin meskenlere taşınması satışlarınıza nasıl yansıdı?
Hem uzaktan eğitim tıpkı vakitte uzaktan çalışma ile artan şahsi bilgisayar gereksinimine süratlice karşılık verebildik. Satışlarımız bu süreçte artarken dünya genelinde meydana gelen çip krizinden ise etkilenmedik. AVM’lerin ve bunun yanında biroldukca teknoloji marketinin bir süre kapalı kalması, eserlerimizi e-ticaret kanalından tüketicilerimize ulaştırmamıza niye oldu. Bu süreçte kendi internet sitemizdeki online satış seçeneği ile müşterilerimize teknolojiyi ulaştırmayı başardık. Her ne kadar e-ticaret son periyotta güçlense de birinci fizikî mağazamızı da geçtiğimiz ay açtık.
Teknoloji süratle değişiyor. Önümüzdeki periyot için beklentileriniz neler?
Teknoloji üretirken son teknolojileri kullanmak her vakit bizi bir adım ileride konumlandıracaktır. Hem eserlerimizde tıpkı vakitte üretimde yapay zekadan, objelerin internetine kadar birfazlaca yeni teknolojiyi kullanmayı ve tüketicilerimize ulaştırmayı amaçlıyoruz.
Burada temel motivasyonumuz, biroldukça süreçten insan faktörünü çıkararak yapay zekayı ve objelerin internetini kullanmak oluyor. Casper olarak Excalibur markamızla son devirde gaming ekosistemine yönelik eserler üreterek pazarda yerimizi sağlamlaştırdık. Lakin önümüzdeki senelerda internet suratının ve bulut oyun teknolojilerinin gelişmesini öngörüyoruz. Biz de sunduğumuz hizmetleri bu istikamette geliştireceğiz.
“Anakart Üretimini De Ülkemizde Yapmayı Planlıyoruz”
Teknolojiye ne kadar yatırım yapıyorsunuz? Hangi alanlar yatırım olarak ilginizi çekiyor?
Türkiye, birfazlaca ülke ve marka için hem coğrafik pozisyon tıpkı vakitte iş gücü manasında pek kuvvetli bir seçim haline geliyor. Biz de yerli üretime yönelik hem yatırımlarımızı tıpkı vakitte üretim kapasitemizi oransal olarak artırmayı planlıyoruz. Yerli üretim telefonlarımızı satışa çıkarmıştık. birebir vakitte anakart üretimini de ülkemizde yapmayı planlıyoruz.
Önümüzdeki devir için yatırım planlarınız neler?
Öncelikle fizikî mağazalarımızı tüm büyük kentlerde açmayı ve tüketicilerimize direkt temas etmeyi istiyoruz. tıpkı vakitte telefon ve tablet üretimlerini ve anakart üretimini de ülkemizde gerçekleştirmek için yatırımlarımız artarak devam edecek.
2022 maksat ve planlarınız neler?
2021’de olduğu üzere şahsa özel tahliller sunmaya devam edeceğiz. Oyun ekosisteminde öncü bir marka olmaya devam edip, Türkiye’deki üretim hacmimizi büyütmeyi hedefliyoruz. Kurumsal tahliller tarafında Casper’ın pazar hissesini hem geliştirmek birebir vakitte şirketlerin istemiş oldukları güvenlik gereksinimlerine yönelik teknolojileri üretmeyi devam etmek istiyoruz.
Dijitalleşme Artacak
“Önümüzdeki süreçte dijitalleşmenin artmaya devam edeceğini öngörüyoruz. Son bir yıldır dijitale dönüşen tüketici davranışlarının da bu süreçten daha sonra alışkanlığa dönüşeceğini düşünüyoruz.
Alışveriş alışkanlığı değiştiği için bir daha eskiye dönüş olmayacağını, dijital müşteri oranının tıpkı kalacağını hatta büyüyen pazar ve kanallarla daha da artacağını söyleyebiliriz. Bu niçinle hâlihazırda büyümeye başlayan perakende satış kanalları daha değerli hale gelerek satış hacimleri artacak.
Bunun yanı sıra oranı artan dijital kullanıcılar karşısında tüm şirketler “internet teknolojisine” yatırım yapıp, online mağazalarını büyütecek. Şahsa ve firmaya özel üretilen teknolojiler daha da ehemmiyet kazanmaya başlayacak. Bu gereksinime yönelik de markaların eser çeşitliliği ve gamı artacak, yeni iş tahlilleri üretilecek.”
Casper Pazarlamadan Sorumlu Kurumsal Bağlantı Yöneticisi Ahmet Beliktay, yerli üretime yönelik yatırımlarını ve üretim kapasitelerini artırmayı, anakart üretimini de Türkiye’de yapmayı planladıklarını söylüyor.
Casper Türkiye’nin Teknoloji Alanında Dünyadaki En Kıymetli Temsilcilerinden
Casper, Türkiye’nin teknoloji alanında dünyadaki en değerli temsilcilerinden ve Türkiye’de dijital dönüşüme istikamet veren önder markalarından biri. Casper, 1991 yılında faaliyetlerine başladı. 34 bin 500 metrekare kapalı alan üzerine şurası, Avrupa ve Ortadoğu’nun en büyük bilgisayar üretim tesislerinden birine sahip olan Casper, tüm mamüllerin tasarım ve AR-GE süreçlerini kendi mühendisleri ile yürütüyor ve yıllık 1 milyon üretim yapabilme kapasitesi bulunuyor.
Casper, VIA, Nirvana ve Excalibur markalarıyla telefondan tablete, dizüstü bilgisayardan küçük PC’Iere kadar uzanan geniş eser gamı ile Türkiye’nin dijital dönüşümüne öncülük ediyor.
Ekonomist Mecmuası, markayı ve teknoloji alanındaki yatırımlarını Casper Pazarlamadan Sorumlu Kurumsal Bağlantı Yöneticisi Ahmet Beliktay ile konuştu. İşte röportajdan satır başları…
“Tüm İş Süreçlerinde Teknolojiyi Kullanıyoruz”
Teknolojiyi nasıl kullanıyorsunuz, nasıl avantaj elde ediyorsunuz?
Uzun yıllardır teknoloji üreten bir şirket olmamız, tüm iş süreçlerinde teknolojiyi kullanmamızın kıymetini önemsememizi sağlıyor ve teknolojiyi her alanda kullanma eğilimimiz operasyonel olarak bizi pek rahatlatıyor.
Bizim için teknoloji, yanılgı hissesini minimize ederken, çalışanlara katma pahalı iş üretebilmek için daha fazla vakit kazandıran bir pozisyona sahip olmak demektir. Yalnızca donanımsal olarak değil yazılımsal olarak da teknolojiden yararlanıyoruz. Raporlamalardan üretime, iş akışımızdan sevkiyatlara kadar biroldukça alanda daha verimli olmamıza yardımcı oluyor.
Sunduğunuz teknolojik tahlil ve hizmetler müşterilerinize neler sağlıyor?
Casper olarak, müşteri memnuniyetini birinci planda tutarak tüketicilerimizi en yeni teknolojilerle buluşturmak ve dijitalleşme yolunda öncü olmak için var gücümüzle çalışıyoruz. Kullanıcılarımızı en uygun tanıyan markalardan biri olarak motivasyonumuz, tüketicilerimizin muhtaçlık duyduğu aygıtları onlara özel olarak tasarlayıp sunabilmek. Müşteri memnuniyetini ve ulaşılabilirliği ticari tasaların önünde tutmamızın ve tüketici dostu marka prensibimizin başarımıza katkı sağladığına inanıyorum.
Pendemi Sürecinde Casper
Pandemi sürecinde süratle gelişen teknolojinin iş süreçlerinde kullanması arttı. Bunun size yansımaları nasıl oldu? Okulların uzaktan eğitime geçmesi, işlerin meskenlere taşınması satışlarınıza nasıl yansıdı?
Hem uzaktan eğitim tıpkı vakitte uzaktan çalışma ile artan şahsi bilgisayar gereksinimine süratlice karşılık verebildik. Satışlarımız bu süreçte artarken dünya genelinde meydana gelen çip krizinden ise etkilenmedik. AVM’lerin ve bunun yanında biroldukca teknoloji marketinin bir süre kapalı kalması, eserlerimizi e-ticaret kanalından tüketicilerimize ulaştırmamıza niye oldu. Bu süreçte kendi internet sitemizdeki online satış seçeneği ile müşterilerimize teknolojiyi ulaştırmayı başardık. Her ne kadar e-ticaret son periyotta güçlense de birinci fizikî mağazamızı da geçtiğimiz ay açtık.
Teknoloji süratle değişiyor. Önümüzdeki periyot için beklentileriniz neler?
Teknoloji üretirken son teknolojileri kullanmak her vakit bizi bir adım ileride konumlandıracaktır. Hem eserlerimizde tıpkı vakitte üretimde yapay zekadan, objelerin internetine kadar birfazlaca yeni teknolojiyi kullanmayı ve tüketicilerimize ulaştırmayı amaçlıyoruz.
Burada temel motivasyonumuz, biroldukça süreçten insan faktörünü çıkararak yapay zekayı ve objelerin internetini kullanmak oluyor. Casper olarak Excalibur markamızla son devirde gaming ekosistemine yönelik eserler üreterek pazarda yerimizi sağlamlaştırdık. Lakin önümüzdeki senelerda internet suratının ve bulut oyun teknolojilerinin gelişmesini öngörüyoruz. Biz de sunduğumuz hizmetleri bu istikamette geliştireceğiz.
“Anakart Üretimini De Ülkemizde Yapmayı Planlıyoruz”
Teknolojiye ne kadar yatırım yapıyorsunuz? Hangi alanlar yatırım olarak ilginizi çekiyor?
Türkiye, birfazlaca ülke ve marka için hem coğrafik pozisyon tıpkı vakitte iş gücü manasında pek kuvvetli bir seçim haline geliyor. Biz de yerli üretime yönelik hem yatırımlarımızı tıpkı vakitte üretim kapasitemizi oransal olarak artırmayı planlıyoruz. Yerli üretim telefonlarımızı satışa çıkarmıştık. birebir vakitte anakart üretimini de ülkemizde yapmayı planlıyoruz.
Önümüzdeki devir için yatırım planlarınız neler?
Öncelikle fizikî mağazalarımızı tüm büyük kentlerde açmayı ve tüketicilerimize direkt temas etmeyi istiyoruz. tıpkı vakitte telefon ve tablet üretimlerini ve anakart üretimini de ülkemizde gerçekleştirmek için yatırımlarımız artarak devam edecek.
2022 maksat ve planlarınız neler?
2021’de olduğu üzere şahsa özel tahliller sunmaya devam edeceğiz. Oyun ekosisteminde öncü bir marka olmaya devam edip, Türkiye’deki üretim hacmimizi büyütmeyi hedefliyoruz. Kurumsal tahliller tarafında Casper’ın pazar hissesini hem geliştirmek birebir vakitte şirketlerin istemiş oldukları güvenlik gereksinimlerine yönelik teknolojileri üretmeyi devam etmek istiyoruz.
Dijitalleşme Artacak
“Önümüzdeki süreçte dijitalleşmenin artmaya devam edeceğini öngörüyoruz. Son bir yıldır dijitale dönüşen tüketici davranışlarının da bu süreçten daha sonra alışkanlığa dönüşeceğini düşünüyoruz.
Alışveriş alışkanlığı değiştiği için bir daha eskiye dönüş olmayacağını, dijital müşteri oranının tıpkı kalacağını hatta büyüyen pazar ve kanallarla daha da artacağını söyleyebiliriz. Bu niçinle hâlihazırda büyümeye başlayan perakende satış kanalları daha değerli hale gelerek satış hacimleri artacak.
Bunun yanı sıra oranı artan dijital kullanıcılar karşısında tüm şirketler “internet teknolojisine” yatırım yapıp, online mağazalarını büyütecek. Şahsa ve firmaya özel üretilen teknolojiler daha da ehemmiyet kazanmaya başlayacak. Bu gereksinime yönelik de markaların eser çeşitliliği ve gamı artacak, yeni iş tahlilleri üretilecek.”
- Oyun için her şey Excalibur’da!
- Oyuncular için yeni canavar