Chamak İncelemesi: Müzikal Gerilimde Kıvılcımlar Az Ve Arada

SuGiBi

New member
Bir fotoğraf Chamak. (nezaketle: YouTube)


Görünürdeki niyet ile gerçek içerik arasındaki fark tam olarak ortaya çıkmıyor ChamakRohit Jugraj tarafından yaratılan, ortak yazılan ve yönetilen bir SonyLIV dizisi, ancak var olan çok az şey müzikal gerilimin parlaklığını biraz azaltıyor. Kıvılcımları sadece az sayıda değil, yeterince parlak da değil.

Şevkliden duyguluya, romantikten radikale kadar uzanan bir dizi şarkıyla dolu olan altı bölümlük dizi, çoğu zaman doğru ritmi bulmaya çalışıyor. Pencap popüler müzik sahnesine ve onun sosyal bağlamına derinlemesine dalmaya çalışıyor ancak genel intikam destanı araçlarından kurtulmayı başaramıyor.

Chamak aşkın, suçun, intikamın, toplumsal çatlakların ve aşırılıkların içinden geçip giden müziğin bir karışımıdır. Bazı önemli olay örgüsü noktaları gereksiz yere uzatılırken, hikayenin eşit derecede önemli olan diğer kısımları da örtbas ediliyor.

Dizi, Punjabi yıldızlarından oluşan bir galaksinin bestelediği/söylediği pop ve hip-hop şarkılarıyla süslenmiş ve küratörlüğünü ve yapımcılığını bizzat şovmen üstlenmiştir. Ne yazık ki anlatı, müziğin ulaştığı zirvelere pek uymuyor.

Şarkıcı olma heveslisi, kalp kırıklığı karşısında aceleci bir tepki olan şiddet eyleminin Kanada’da kanunla başını belaya sokmasının ardından Vancouver’dan kaçar. Chandigarh’a ulaşır ve hayatını olay örgüsünün can alıcı noktasını oluşturan başka bir kargaşaya sürükleyen bir sırra rastlar.

Chamak kahramanın mücadelelerinin dolambaçlı gidişatına ve asi doğasına yaklaşıyor. Anlatı, endüstrinin aşırı gerçekleri ile kuşatılmış genç adamın trajik aile geçmişiyle yüzleşmeye çalışırken kalbindeki kargaşa arasında gidip geliyor.

Kaala (Paramvir Singh Cheema), popüler pop şarkıcısı Tara Singh’in (özel görünümüyle Gippy Grewal) neredeyse yirmi beş yıldır gerçekleşen suikastının ardındaki gerçeğin derinliklerine inmeye çalışırken müzik endüstrisinin zorlu ve harabeleriyle boğuşuyor. evvel.

Şiddetli olaydan bu yana Beas’ten çok sular aktı, ancak Kaala, tesadüfen tanıştığı ve romantik bir ilişki geliştirdiği bağımsız bir kadın olan davulcu ve şarkıcı özentisi Jasmine “Jazz” Narula’nın (Isha Talwar) yardımıyla, kararlıdır. Tara Singh’in katillerini bulun.

Polis olayı rahatlıkla halının altına süpürdü ama cesur ve yaşlı gazeteci Gurpal Singh (Kuljeet Singh), Tara Singh’in öldürülmesine neyin yol açtığını bulma umudunu kaybetmedi. Kaala, elinde öldürülen şarkıcının hayatı ve yaşadığı dönemle ilgili tonlarca gazete kupürü, kayıt ve konser posteri bulunan ikincisiyle ortak dava yürütüyor.

Derginin raporu üç muhtemel senaryoyu öne sürüyor: Bir terörist saldırısı, bir namus cinayeti ya da iş arkadaşlarının ihaneti. Yazıcının bilgi kaynağıyla donanmış olan Kaala, daha fazla ipucu bulmak için etrafta dolaşmaya başlar. Tahmin edilebileceği gibi güçlü insanlar gerçeğin ortaya çıkmasını istemiyor.

Kaala bir şarkıcı, suç araştırmacısı değil. Rol ona şartlar tarafından dayatılıyor. Merkezinde başarılı bir müzik şirketi olan Teeja Sur’un bulunduğu bir entrika batağına düştükçe bu durum giderek önem kazanıyor.


Şirket, huysuz Pratap Deol (Manoj Pahwa) tarafından pek güvenmediği üç çocuğun – Jai (Dhanveer Singh), Guru (Mohit Malik) ve Naaz (Ankita Goraya) yardımıyla yönetiliyor. Yaşlı adamın küçümsemesi özellikle Guru’ya yöneliktir çünkü ikincisi, oğlandan olmasını beklediği türde bir oğul değildir.

Kaala’nın gözü müzik alanında bir kariyere odaklanmıştır ancak araştırması defalarca mesleğinden saptırılır. Birisi ona, eğer aradığını bulmak istiyorsa bir şarkıcı olarak başarıya ulaşması gerektiğini söylüyor: Çeyrek yüzyıl önce Tara Singh’in ortadan kaldırılmasından sorumlu olan adamları.

Kendisi oynayan şarkıcı Mika Singh, Kaala’ya güçlü bir sese sahip olmasına rağmen ancak güçlü bir adam olduğunda yoluna girebileceğini hatırlatıyor. Müzik bir kan davası aracı şeklini alır.

Gösterinin başlarında Kaala, uşak olarak çalıştığı bir barın önünde doğaçlama bir rap yarışmasında MC Square ile karşı karşıya gelir. Video viral oluyor ve sektörün dikkatini çekmesine yardımcı oluyor. Ancak büyük çıkışı hâlâ biraz uzakta.

Kaala, münzevi bir müzik gurusu Jugal Brar’ın (Suvinder Vicky) tek kızı Lata Brar (Akasa Singh) ile ilk hitini yapmak için bir araya geldiğinde kıskançlık ve kişisel çıkarlar ön plana çıkar. Mücadele eden Jazz, soğukta dışarıda kalmayı pek hoş karşılamıyor.

Chamak Zorlu bir endüstride yıldız olma arayışını ve yetenek bulma ve terfi işindeki güç dinamiklerini sinir bozucu derecede mekanik bir şekilde araştırıyor.

Kaala iki ayrı bölgede mahsur kaldı. Biri suikastın yansımalarıyla, diğeri ise kazanılmış çıkarların servet kazanabileceği veya kaybedebileceği kariyer cephesinde karşılaştığı engellerle temsil ediliyor.

Chamak yüzeysel olarak Tara Singh’in düzeni üstlenen devrimci bir şarkıcı olduğuna atıfta bulunuyor. Kariyerini takip eden gazeteci Kaala’ya medya işinde çeşitliliğin ve eşitliğin olmadığını belirtiyor. Yalnızca toplumun egemen kesimleri hikayelerini anlatabiliyor.

Bu iki açıdan hiçbiri (bir sanatçının kurallara uymaması ve gazetecilikte temsil eksikliği) bir noktadan sonra incelenmiyor. Bu, kesinlikle daha fazla derinlik ve çeşitlilikle yapılabilecek bir gösteride potansiyel olarak önemli pek çok konuyu ele alınmadan bırakıyor.

En son Tabbar’da (aynı zamanda SonyLIV’de) yardımcı bir rolde görülen Paramvir Singh Cheema, rolü bir T’ye sığdırıyor ancak karakter eğrisindeki tutarsızlıklar işini daha da zorlaştırıyor. Bu durumdan büyük ölçüde zarar görmeden çıkması onun itibarını artırıyor.

Diğer oyuncular arasında, ruh eşini bulduğuna inanmasına rağmen hedefleri kendisinden uzaklaşan davulcuyu canlandıran Isha Talwar, kendi çabasıyla başarıya ulaşmayı ümit eden bir kızı tasvir ederken farkındalığın pek çok tonunu aktarıyor.

Hırçın müzik yapımcısı Manoj Pahwa, gösterinin daha eğlenceli anlarının çoğunu sağlıyor. Suvinder Vicky, sınırlı kapsamlı bir yardımcı rolde, senaryonun kendisine sunduğu şeylerin çoğunu yapıyor.

Chamaköngörülebilir bir hikayeyi desteklemek için bir araya getirdiği müzik dışında, başlığın önerdiği kadar parlak parlamıyor. Başka bir deyişle, serinin sesleri olağanüstü ancak ışıltısı en iyi ihtimalle bastırılmış durumda.


Döküm:

Paramvir Singh Cheema, Gippy Grewa, Isha Talwar, Mukesh Chhabra, Suvinder Vicky, Siddharth Shaw

Müdür:

Rohit Yugraj
 
Üst