Çocuklar Corona'dan sonra daha sık gelişimsel eksiklik gösteriyor

Yenilmez

Active member



Aşağı Saksonya'nın 2022'de okula başlayacak çocukları gelişim kontrollerinde öne çıkıyor. Artık bir rapor endişe verici eğilimleri gösteriyor.


2022'de okula başlayan çocuklar, bazı gelişim alanlarında istatistiksel olarak beklenenden daha sık anormallikler gösteriyor. Bu, Aşağı Saksonya Eyalet Sağlık Dairesi'nin (NLGA) korona salgını öncesinde, sırasında ve sonrasında okula giriş sınavlarından elde edilen verileri karşılaştıran güncel bir raporundan ortaya çıkıyor.


Eğitim düzeyi düşük ailelerin çocukları özellikle etkileniyor. Bunlar arasında dil gelişimindeki eksiklikler yüzde 43,2 ile beklenen yüzde 34,6'dan önemli ölçüde daha sık meydana geldi. Bu değer, Corona tedbirlerinden daha fazla etkilenen 2021 eğitim-öğretim yılına göre daha da yüksek.


Sosyal İşler Bakanı: Anne babaların evlerine çağrı


NLGA Başkanı Dr. Fabian Feil, “Okula giriş sınavları, aile geçmişine bakılmaksızın her çocuğun gelişim fırsatları için gereklidir” diye vurguluyor. Ebeveynlerle birlikte ancak eksikliklerin erken bir aşamada tespit edilmesiyle uygun destek seçenekleri bulunabilir.


Sosyal Bakan Dr. Andreas Philippi (SPD), önemli bulguları nedeniyle raporu övüyor. Özellikle dil becerilerinin daha da geliştirilmesi gerektiğini açıkça belirtiyor. “Ebeveynlerin evlerine yönelik kesinlikle daha büyük talepler görüyoruz. Bu aynı zamanda yaşa uygun medya tüketimiyle de alakalı” diyor Philippi.


Aşağı Saksonya: Çocuklar için fırsat eşitsizliği mi?


Rapor ayrıca çocukların gelişiminin sosyal geçmişlerine bağlı olarak son derece dengesiz bir şekilde dağıldığını da doğruluyor. Bakan, “Almanya'da sosyo-ekonomik arka planın çocukların gelişim fırsatları ve dolayısıyla eğitime ve topluma başarılı katılımları üzerinde hala çok fazla etkisi var” diye eleştiriyor. Erken yardım teklifleri gibi erken bir aşamada önleyici tedbirlerin alınması önemlidir.


Rapor için Aşağı Saksonya'daki 15 belediyeden toplam 223.998 çocuğun veri setleri değerlendirildi. Dil gelişimi ve kilonun yanı sıra görme, işitme ve motor beceriler de incelendi. 2015'ten 2019'a kadar olan veriler karşılaştırma değerleri olarak kullanıldı.
 
Üst