Elon Musk’ın Twitter’ı almasıyla başlayan kaos, öbür platformları nasıl etkiledi? İşte çarpıcı sayılar…

BaRNaBaS

New member
Elon Musk’ın Twitter’ı almasıyla başlayan kaos, öbür platformları nasıl etkiledi? İşte çarpıcı sayılar… Twitter’ın Elon Musk taraıfndan satın alınmasının akabinde başlayan kaos, kimi kullanıcıların yeni bir platform arayışına girmesine sebep oldu. Son günlerde, bilhassa merkezi olmayan açık kaynaklı Twitter alternatifi Mastodon da dahil olmak üzere, alternatif toplumsal uygulamalar ve mikroblog platformları kullanıcı sayılarında kuvvetli artışlar yaşadı. Hizmetin kurucusu ve CEO’su kısa mühlet evvel Mastodon’un 27 Ekim Twitter mutabakatının tamamlanmasından bu yana yarım milyondan fazla kullanıcının ağa katıldığını, aylık 1 milyon faal kullanıcıya ulaştığını duyurdu. Şu anda platform 1.5 milyona ulaşmış durumda.

Mastodon, Twitter’ın satın alınmasını takip eden 12 gün ortasında (27 Ekim – 7 Kasım) ABD uygulama mağazalarından yaklaşık 322.000 yeni indirme gördü. Bu sayı, evvelki 12 günlük periyotta gördüğü 3.000 indirmenin 100 katından fazla. Uygulama, global olarak, 27 Ekim – 7 Kasım içindeki birebir vakit diliminde, evvelki 12 gündeki 15.000’den %657 artarak 1 milyon yüklemeye ulaştı.

Diğer üçüncü taraf Mastodon sunucuları da iki periyot içinde Metatext ve Tootle’ın her ikisinin de 1.000’den az yüklemeden 19.000 ve 7.000’e çıkmasıyla bir artış gördü.

Ancak Mastodon, Twitter’daki değişimden kar sağlayan tek platform da değil. Uygulama bilgi şirketi Sensor Tower, yeni bir raporunda Musk’ın devralmasından daha sonra öteki platformlarda yaşanan büyümeyi tahlil etti.

Geçtiğimiz günlerde ülkemizden erişimi yasaklanan Tumblr’ın da ABD uygulama yüklemeleri iki devir içinde 47.000’den 92.000’e, %96 artış yaşadı. Ayrıyeten, global yükleme sayısı %77 artarak 170.000’den 301.000’e yükseldi.

CounterSocial ve başkalarında büyük artışlar

Buna ek olarak, bir öteki alternatif toplumsal uygulama CounterSocial, satın almanın akabinde 12 gün ortasında ABD uygulama mağazalarında %2.300 artışla 24.000 yüklemeye ulaştı ve dünya genelinde 33.000 yükleme ile %3.200 büyüdü.

Başka bir uygulama bilgi firması veri.ai, bilgileri biraz farklı bir biçimde modüllere ayırdı. Satın almayı takip eden yedi günlük müddet boyunca (27 Ekim – 2 Kasım) çeşitli toplumsal uygulamaların dünya çapındaki indirme artışını inceledi ve akabinde bunu evvelki yedi günlük periyotla karşılaştırdı.

TechCrunch ile paylaşılan bilgilere bakılırsa, Mastodon ve CounterSocial‘ın iki devir içindeki global yüklemelerinde büyüme açısından elde ettiği büyük kazanımları doğrulanıyor. Tahlile nazaran Mastodon yüklemeleri %2.200 arttı ve CounterSocial yüklemeleri %1.200 arttı. Fakat Veri.ai, uygulama mağazalarının tablolarını daha derin bir biçimde inceledi ve bir dizi öteki toplumsal uygulamanın direkt Twitter alternatiflerinin ötesinde yükselişler gördüğünü keşfetti.

Bunların içinde David’s Disposable (iki periyot boyunca %83 artış), nFollowers (%50 artış), CocoFun (%46 artış), Substack Reader (%24 artış), Tribel (%11 artış), Tumblr (%7 artış) ve Pinterest (%2 artış) bulunuyor. Bilhassa Substack, Twitter’ın satın alımından daha sonra toplumsal bir topluluk olarak pazarlama çalışmalarını arttırıyor ve hatta muharrirlerin ve izleyicilerinin zincirleme sohbetlere katılmasına imkan tanıyan yeni bir tartışma özelliği başlatıyor.

Pek ya Twitter?

Ancak bütün bu sayılar, yaşanan dramanın Twitter için büsbütün makus olduğu manasına gelmiyor. Satın alma sürecinden bu yana, Twitter’ı birinci sefer yükleyen çok sayıda kişi de bulunuyor.

Data.ai, satın alma sürecinden daha sonra Twitter’ın uygulama yüklemelerinin %17 arttığını gösterirken, Sensor Tower’ın datalarında biraz daha uzun vakit dilimine bakılıyor ve %21’lik bir artış yaşandığı görülüyor. Sensor Tower, Twitter’ın satın alma sürecinden daha sonraki 12 gün ortasında 7,6 milyon global yükleme ve 502.000 ABD doları tüketici harcanması gördüğünü söylerken, veri.ai 12 günlük periyotta 6,3 milyon yükleme ve 303.000 ABD dolarından bir artış gördüğünü söylüyor.

Ancak, Twitter Blue’nun yayımının sırf birkaç günün akabinde duraklatılmasından dolayı, bu tüketici harcama ölçülerine şimdilik kuşku ile yaklaşmakta yarar var. Bu sayıların, uzun vadeli kalıcılık gücüne sahip abonelik talebinde değerli bir artışa işaret ettiğini kabul etmek için çabucak hemen bir sebep bulunmuyor. Bu bilgiler ilerleyen vakit içinderda ortaya çıkacak. bir daha de, bu bilgiler, Musk’ın hayran kitlesine bir şeyler pazarlama marifetini ve kullanıcıların şu anda Twitter’ın mamüllerinde neler olup bittiğine dair genel bir merak olduğunu gösteriyor.

Twitter bu hafta yavaşça kazanımlar elde etmiş olsa da, herkes değişikliklerden şad değil. Kimi öfkeli Twitter kullanıcıları, Twitter uygulamasının App Store’daki incelemelerinde bu satın alma konusundaki telaşlarını lisana getirmeye devam ediyor. 5 Kasım 2022’de, 119 tek yıldızlı iOS incelemesi eklenmesi ile birlikte, Twitter olumsuz puanlarda ani bir artış yaşadı.
 
Üst