Facebook’un Kendisi Bile, Facebook’ta Kaç Kişi Olduğunu Tam Olarak Bilmiyor The Wall Street Journal’ın haberine göre Facebook, platformunda gerçekte kaç kullanıcının olduğu konusunda tam bir bilgiye sahip değil. Sızan iç yazışmalar, toplumsal ağın, kullanıcılar birden çok hesap oluşturduğu için kaç etkin kullanıcı olduğunu belirlemekte zorlandığını gösteriyor.
Bir şirket içi sunuma nazaran, yeni hesaplar içinde bir kullanıcının birden çok hesaba sahip olması epeyce yaygın. Açılan son 5.000 hesabı inceleyen bir çalışmanın, bu hesapların %32 ile %56 içinde bir oranının daha evvelinde bir Facebook hesabına sahip olan kullanıcılar tarafınca açıldığını ortaya koyduğu belirtiliyor.
Bir diğer raporda ise, ABD’de yaşadığını ve 20’li yaşlarda olduğunu beyan eden Facebook kullanıcılarının sayısının ABD’deki nüfus sayımında elde edilen datalardan çok daha fazla olduğu ortaya çıktı. Bu yüzden, Facebook’un günlük tekil kullanıcı sayıları emniyetli görünmüyor. Bu güvensizlik, beraberinde reklam müşterileri ile paylaşılan bilgilerin de inançsız olması manasına geliyor.
Facebook, kendisine “gerçek kimlik platformu” ismini verdiği için, şahısların birden çok şahsi hesaba sahip olmasını yasaklıyor. Bunun yerine, kullanıcılar gerçek isimleriyle sırf bir birincil hesaba sahip olabiliyor. Habere mevzu olan iç yazışmalarda ise birden fazla kullanıcının birden çok hesap oluşturmasının niçininin, ana hesaplarının kilitlenmesi yahut oturum açma kusuru yaşamaları olduğu belirtiliyor.
Bir şirket içi sunuma nazaran, yeni hesaplar içinde bir kullanıcının birden çok hesaba sahip olması epeyce yaygın. Açılan son 5.000 hesabı inceleyen bir çalışmanın, bu hesapların %32 ile %56 içinde bir oranının daha evvelinde bir Facebook hesabına sahip olan kullanıcılar tarafınca açıldığını ortaya koyduğu belirtiliyor.
Bir diğer raporda ise, ABD’de yaşadığını ve 20’li yaşlarda olduğunu beyan eden Facebook kullanıcılarının sayısının ABD’deki nüfus sayımında elde edilen datalardan çok daha fazla olduğu ortaya çıktı. Bu yüzden, Facebook’un günlük tekil kullanıcı sayıları emniyetli görünmüyor. Bu güvensizlik, beraberinde reklam müşterileri ile paylaşılan bilgilerin de inançsız olması manasına geliyor.
Facebook, kendisine “gerçek kimlik platformu” ismini verdiği için, şahısların birden çok şahsi hesaba sahip olmasını yasaklıyor. Bunun yerine, kullanıcılar gerçek isimleriyle sırf bir birincil hesaba sahip olabiliyor. Habere mevzu olan iç yazışmalarda ise birden fazla kullanıcının birden çok hesap oluşturmasının niçininin, ana hesaplarının kilitlenmesi yahut oturum açma kusuru yaşamaları olduğu belirtiliyor.