Google, Android’in Takip Sistemini Geliştirmek İçin Düğmeye Bastı!

BaRNaBaS

New member
Google, Android’in Takip Sistemini Geliştirmek İçin Düğmeye Bastı! Google, “yeni, daha özel reklamcılık tahlilleri sunmak gayesiyle Android’de Privacy Sandbox’ı oluşturacak oldukca yıllı bir teşebbüs” başlatmış olduğunı duyurdu.

Privacy Sandbox girişimi , Google’ın sanayinin benimsemesini umduğu bir dizi açık standart haline gelecek bir dizi tekliften oluşuyor. Geçtiğimiz yıl, Google’ın sürdürdüğü temel yaklaşımlardan biri, insanları emsal tarama geçmişlerine sahip binlerce öteki kullanıcıyla gruplandıran FLoC sistemiydi. Geçtiğimiz ay Chrome’un, bir daha göz atma geçmişinize dayanarak ilgilendiğinizi belirlediği beş hususun listesini yayıncılara sunmak için tarama geçmişinizi kullanımına müsaade veren Hususlar (Topics) API’si bunun yerini aldı.

Dünkü duyuruda, Android güvenliği ve kapalılığından sorumlu eser idaresi lider yardımcısı Anthony Chavez, “üzerinde düşünülen tahliller, kullanıcı datalarının üçüncü taraflarla paylaşımını sınırlayacak ve uygulamalar ortası tanımlayıcılar olmadan çalışacak” dedi ve reklam kimliklerinin de buna dahil olduğunu söyleyebiliriz. Chavez, “Uygulamaların reklam SDK’larıyla entegre edilmesi için daha inançlı yollar da dahil olmak üzere, bilinmeyen data toplama potansiyelini azaltan teknolojileri de araştırıyoruz” diyor.

Fakat şu anda fiilen yürütülmekte olan net bir formül yok ve Google tasarım ve test basamağında. Bugünden itibaren şirket, geliştiricilerin “birinci tasarım tekliflerini gözden geçirebileceğini ve Android geliştirici sitesinde geri bildirim paylaşabileceğini” söylemiş oldu.

Google, yılın sonuna kadar bir beta sürümü ile, yıl boyunca geliştirici önizlemelerini yayınlamayı planlıyor. Google ayrıyeten “dizaynlar ve vakit çizelgelerinde tertipli güncellemeler” kelamını de veriyor. Şirket, “mevcut reklam platformu özelliklerini en az iki yıl boyunca desteklemeye” devam edeceğini ve “gelecekteki değişikliklerdilk evvel kıymetli bir bildirimde bulunmayı” amaçladığını söylüyor.

Chavez ayrıyeten, “öbür platformların reklam kapalılığına farklı bir yaklaşım benimsediğini” kabul ederek Apple’ın iOS üstündeki uygulama takibi şeffaflığı yaklaşımına atıfta bulundu. Lakin Chavez, bu yaklaşımı “geliştiriciler ve reklamcılar tarafınca kullanılan mevcut teknolojileri açıkça kısıtlamak” olarak nitelendirdi. Şirket, işletmelerin kullanıcılara maksatlı reklamlar sunması ve bu reklamların alakalı olduğundan emin olması için hala bir yol sağlaması gerektiğine inanıyor.

Chavez, “Bu teşebbüsün başarılı olması için sanayinin her yerinden girdiye muhtaçlığımız olduğunu biliyoruz” derken şirket, bugün yayınladığı açıklamada biroldukça ortağın açıklamalarına da yer verdi. Bunlar içinde Snap, Duolingo, Rovio, Activision Blizzard ve her biri Android uygulama kullanıcılarının kapalılık ihtiyaçlarına hürmet gösterme konusunda emsal hisler söz eden öbür yedi uygulama üreticisi yer alıyor.
 
Üst