Google Arama’ya “yararlı İçerik Güncellemesi” geliyor: Güncelleme ile ne değişecek? Google, arama hizmetinde tıklama tuzağını (clickbait) filtreleyen ve içerik oluşturucular tarafınca oluşturulan orjinal içerikleri öne çıkartacak yeni bir güncelleme yapmaya hazırlanıyor.
Şirket bir blog gönderisinde, kullanıcıların orjinal olmayan ve içerikler hakkında alakasız tanıtımlar yapan içerikleri görmelerinin hudut bozucu olduğunu bildiklerini ve bunun önüne geçmeyi planladıklarını belirtti. Örneğin daha düzgün ve yepyeni eser incelemeleri bundan bu biçimde arama neticelerinda daha üstte görüntülenecek. Ayrıyeten içerikle ilgili aldatıcı başlıklar görmezden gelinecek.
Güncelleme, bilhassa çevrimiçi eğitim, teknoloji, alışveriş, sanat ve cümbüş ile ilgili konularda, kalite ve özgünlükten mahrum içerikleri dikkate alınmaması üzerine ağırlaşıyor. Google, örnek olarak abartılı sinema incelemelerini engellemeyi ve kullanıcıların daha evvel gördükleri birebir içeriği tekraren her arama kararında görmesinin önüne geçmeyi planlıyor.
Ayrıca Google, bir müddetdir uzmanlar tarafınca yazılan incelemeleri öne çıkararak eser incelemelerini daha da geliştirmeyi planlıyor. Bu özellik birinci vakit içinderda geçtiğimiz aylarda gelmişti ve eseri hakikaten kullanan şahısların eserin dezavantajları, özellikleri ve kullanması hakkında yorum yapmalarını sağlamayı amaçlıyordu.
Google güncellemesi ile ne değişecek?
Google’ın blog yazısında şu sözler bilhassa dikkat çekiyor: “Yüksek kaliteli içerik bulmanıza yardımcı olduğumuzdan emin olmak için Arama’yı daima güncelliyoruz. Önümüzdeki hafta, insanlara yardım etmek yahut bilgilendirmek yerine arama motorlarında düzgün bir sıralama elde etmek için oluşturulmuş üzere görünen içeriğin üstesinden gelmek için “yararlı içerik güncellemesini” başlatacağız.
Bu sıralama güncellemesi, özgün olmayan, düşük kaliteli içeriğin Arama’da üst sıralarda yer almamasını sağlamaya yardımcı olacak ve testlerimiz, bunun bilhassa çevrimiçi eğitimin yanı sıra sanat ve cümbüş, alışveriş ve teknolojiyle ilgili içerikle ilgili sonuçları güzelleştireceğini gösteriyor.
Örneğin, yeni bir sinema hakkında bilgi arıyorsanız, daha evvel diğer sitelerde bulunanların ötesinde perspektifler eklemeden öteki sitelerdeki yorumları toplayan makaleler görmüş olabilirsiniz. Yeni bir şey okumayı bekliyorsanız bu pek yardımcı olmaz. Bu güncellemeyle, eşsiz, özgün bilgilerle daha fazla sonuç goreceksiniz, bu biçimdece daha evvel görmediğiniz bir şeyi okuma olasılığınız daha yüksek olacak.“
Google’ın blog yazısı şu biçimde devam ediyor: “Ürün incelemelerinin, satın alacağınız bir şey hakkında karar vermenize yardımcı olmada değerli bir rol oynayabileceğini biliyoruz. Geçen yıl, arama neticelerinda birinci elden uzmanlığa dayalı daha yararlı, derinlemesine incelemeler göstermek için bir dizi güncelleme başlattık.
Bu sistemleri güzelleştirmeye devam ettik ve önümüzdeki haftalarda, yüksek kaliteli, orjinal incelemeleri bulmayı daha da kolaylaştırmak için öbür bir güncelleme yayınlayacağız. Web’de bir satın alma araştırması yaparken en yararlı ayrıntıları bulmanızı sağlamak için bu çalışmaya devam edeceğiz. Bu güncellemelerin, Arama ile ilgili daha yararlı bilgilere ve bedelli bakış açılarına erişmenize yardımcı olacağını umuyoruz. Önümüzdeki aylarda gerçek bireyler tarafınca ve gerçek bireyler için orjinal içerik bulmayı daha da kolaylaştırmak için bu çalışmayı geliştirmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz.“
Şirket, bu içerik güncellemesini önümüzdeki hafta dünya genelindeki İngilizce kullanıcılar için yayınlanacağını ve önümüzdeki haftalarda inceleme özelliğindeki güzelleştirmelerle ilgili daha fazla duyuru yapacak.
Şirket bir blog gönderisinde, kullanıcıların orjinal olmayan ve içerikler hakkında alakasız tanıtımlar yapan içerikleri görmelerinin hudut bozucu olduğunu bildiklerini ve bunun önüne geçmeyi planladıklarını belirtti. Örneğin daha düzgün ve yepyeni eser incelemeleri bundan bu biçimde arama neticelerinda daha üstte görüntülenecek. Ayrıyeten içerikle ilgili aldatıcı başlıklar görmezden gelinecek.
Güncelleme, bilhassa çevrimiçi eğitim, teknoloji, alışveriş, sanat ve cümbüş ile ilgili konularda, kalite ve özgünlükten mahrum içerikleri dikkate alınmaması üzerine ağırlaşıyor. Google, örnek olarak abartılı sinema incelemelerini engellemeyi ve kullanıcıların daha evvel gördükleri birebir içeriği tekraren her arama kararında görmesinin önüne geçmeyi planlıyor.
Ayrıca Google, bir müddetdir uzmanlar tarafınca yazılan incelemeleri öne çıkararak eser incelemelerini daha da geliştirmeyi planlıyor. Bu özellik birinci vakit içinderda geçtiğimiz aylarda gelmişti ve eseri hakikaten kullanan şahısların eserin dezavantajları, özellikleri ve kullanması hakkında yorum yapmalarını sağlamayı amaçlıyordu.
Google güncellemesi ile ne değişecek?
Google’ın blog yazısında şu sözler bilhassa dikkat çekiyor: “Yüksek kaliteli içerik bulmanıza yardımcı olduğumuzdan emin olmak için Arama’yı daima güncelliyoruz. Önümüzdeki hafta, insanlara yardım etmek yahut bilgilendirmek yerine arama motorlarında düzgün bir sıralama elde etmek için oluşturulmuş üzere görünen içeriğin üstesinden gelmek için “yararlı içerik güncellemesini” başlatacağız.
Bu sıralama güncellemesi, özgün olmayan, düşük kaliteli içeriğin Arama’da üst sıralarda yer almamasını sağlamaya yardımcı olacak ve testlerimiz, bunun bilhassa çevrimiçi eğitimin yanı sıra sanat ve cümbüş, alışveriş ve teknolojiyle ilgili içerikle ilgili sonuçları güzelleştireceğini gösteriyor.
Örneğin, yeni bir sinema hakkında bilgi arıyorsanız, daha evvel diğer sitelerde bulunanların ötesinde perspektifler eklemeden öteki sitelerdeki yorumları toplayan makaleler görmüş olabilirsiniz. Yeni bir şey okumayı bekliyorsanız bu pek yardımcı olmaz. Bu güncellemeyle, eşsiz, özgün bilgilerle daha fazla sonuç goreceksiniz, bu biçimdece daha evvel görmediğiniz bir şeyi okuma olasılığınız daha yüksek olacak.“
Google’ın blog yazısı şu biçimde devam ediyor: “Ürün incelemelerinin, satın alacağınız bir şey hakkında karar vermenize yardımcı olmada değerli bir rol oynayabileceğini biliyoruz. Geçen yıl, arama neticelerinda birinci elden uzmanlığa dayalı daha yararlı, derinlemesine incelemeler göstermek için bir dizi güncelleme başlattık.
Bu sistemleri güzelleştirmeye devam ettik ve önümüzdeki haftalarda, yüksek kaliteli, orjinal incelemeleri bulmayı daha da kolaylaştırmak için öbür bir güncelleme yayınlayacağız. Web’de bir satın alma araştırması yaparken en yararlı ayrıntıları bulmanızı sağlamak için bu çalışmaya devam edeceğiz. Bu güncellemelerin, Arama ile ilgili daha yararlı bilgilere ve bedelli bakış açılarına erişmenize yardımcı olacağını umuyoruz. Önümüzdeki aylarda gerçek bireyler tarafınca ve gerçek bireyler için orjinal içerik bulmayı daha da kolaylaştırmak için bu çalışmayı geliştirmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz.“
Şirket, bu içerik güncellemesini önümüzdeki hafta dünya genelindeki İngilizce kullanıcılar için yayınlanacağını ve önümüzdeki haftalarda inceleme özelliğindeki güzelleştirmelerle ilgili daha fazla duyuru yapacak.