Google, YouTube Shorts görüntüleri için bir yeniliği daha hayata geçirdi; limiti artırdı

BaRNaBaS

New member
Google, YouTube Shorts görüntüleri için bir yeniliği daha hayata geçirdi; limiti artırdı Akış devi YouTube, TikTok içerik oluşturucularını YouTube Shorts‘a çekmek için yaptığı son atakta, kısa görüntü içerik oluşturucuların yakında Shorts’larında bir dakikaya kadar telif hakkıyla korunan müziğe müsaade verileceğini duyurdu. Değişiklik, rastgele bir lisanslı müzik için evvelki 15 saniye hududuna bakılırsa değerli bir artış manasına geliyor.

YouTube, kısa biçimli içerik oluşturucularının “çoğu modül için” 30 ila 60 saniyelik lisanslı müzik kullanabileceklerini söylüyor. Fakat, birtakım müzikler evvelki 15 saniyelik sonda kalacak ve lisans muahedeleri hangi modüllerin hangi pencerede yer alacağını belirliyor. İçerik oluşturucular, YouTube uygulamasının ses seçicisinde her müziğin ne kadar müddete müsaade verdiğini süratli bir biçimde nazaranbilecek.

Kullanıcı tarafınca oluşturulan görüntüler son on yılda muazzam bir yükseliş gösterdiği için, agresif DMCA yayından kaldırma bildirimleri, tüm platformlardaki yayıncılar için büyük bir sorun haline geldi. Plak şirketleri ekseriyetle telif hakkı uygulamalarını otomatikleştirerek çok istekli tezlerde bulunabiliyor. İçerik oluşturucular, görüntülerinin yoldan geçen bir arabadan gelen müzik birkaç saniyelik müzik sesi sebebiyle bile görüntülerin işaretlendiğini gördü.

Şarkı limitlerinin artışı, YouTube’un TikTok içerik oluşturucularını (ve ötürüsıyla izleyicileri ve reklam gelirlerini) Shorts’a çekmeye yönelik en son teşebbüsü olarak öne çıkıyor. Eylül ayında şirket, nitelikli içerik oluşturuculara müzik kullanıp kullanmadıklarına bakılmaksızın reklam gelirlerinde yüzde 45’lik bir hisse sağlamak için bir reklam geliri paylaşım programı duyurdu. TikTok, evvelki “statik para havuzu” yaklaşımıyla ilgili yaygın şikayetlerin akabinde bu yılın başlarında benzeri bir paylaşım programı başlattı.

Eylül 2021 prestijiyle TikTok, aylık 1 milyar kullanıcıya ulaştı. birebir vakitte, YouTube’un görüntü alanındaki genel hakimiyeti göz önüne alındığında, bu sayılar muhtemelen esasen YouTube’da olup öteki içerikleri izleyen şahısları içeriyor. Öte yandan TikTok’un sayıları, YouTube ve Meta üzere başka medya devlerinin takip etmeye devam ettiği bir kitle olan, kendine mahsus kısa biçimli görüntülerini arayan insanları daha açık bir biçimde içeriyor.
 
Üst