Google’da Kendi İsminizi Arıyor musunuz? Birçok insan, toplumsal medya hesaplarını büsbütün toplumsal ortamlar olarak görüyor ve kendi durumlarını yüzeysel güncelliyor. Bu güncellemelerin eğitim yahut iş hayatına tesiri noktasında ise tereddütler epey ender oluşuyor. “Çoğu kullanıcı yalnızca kendi arkadaş etrafı ve takipçileri ile son gelişmeleri paylaştığını düşünüyor. halbuki dijital dünyada paylaştığımız her şey bizi takip ediyor” diyen dijital bağlantı profesyoneli ve tıpkı isimli bağlantı şirketinin kurucusu Gamze Nurluoğlu “işverenler, toplumsal medyanın bir adayın sıradan bir özgeçmişinden daha fazlaca bilgi verdiğini söylüyor. Adayı nitekim tanımanın yolu dijital izlerden geçiyor” diyerek her insanın Google arama platformunda kendi isminin nasıl göründüğünü denetim etmesi gerektiğini hatırlatıyor.
Dijital İz mi Dijital Kir mi?
Egosurfing ve Egogoogling tabirleri bireylerin arama motorlarında kendi ismini aramasını temsil ediyor. Dijital dünyada vargayet, bırakılan izler artıyor. ötürüsıyla bu ayrıntıları denetim altına almak da zorlaşıyor. Nurluoğlu “Gizli bir Instagram hesabınızda yer alan bir bilginin bile herkese açık bir biçimde Google’da yer aldığını gorebiliyorsunuz. Ya da bir bakıyorsunuz 10 sene evvelki bir özgeçmişiniz insanların karşısına birinci sırada çıkıyor” diyerek tüm bu sürecin “Dijital Varlık Yönetimi” ismi altında denetim altına nasıl alınacağına dair tekliflerini paylaşıyor:
Bâtın Modda Arayın
Kullanıcıların kendi ismi ile kendilerini aramanın birinci kuralı, zımnî modda aramak. Tarayıcılara kaydedilen çerezler ve şahsi bilgiler olmadan, kullanıcıların kendi isimlerini aradıklarında neyle karşılaşacaklarını görmenin birinci ve tek yolu “gizli mod”da arama yapmaktan geçiyor.
Ayda 1 Sefer İsminizi Google’da Arayın
Kullanıcıların, dijital varlıklarını denetim edebilmeleri için kendi şirket yahut isimlerini tertipli aralıklarla takip etmeleri büyük kıymet taşıyor. Bu hususta ülkü mühlet ayda 1 kere denetim edilmesi tarafında. Bu vakit aralığında, yeni ayrıntıları yönetebilmek mümkün. “Lakin diyelim ki, epeyce göz önünde birisiniz ve hakkınızda ağır bir içerik akışı var. bu biçimde haftada asgarî bir sefer arama yapmak daha verimli sonuç çıkartacaktır“.
Bir öbür teklif de hakkında ağır bir içerik akışı olan ve el imkanları ile manuel tarama ile bu akışı denetim altına almak mümkün değilse, dijital dinleme hizmeti alınması gerekiyor. bu biçimdece internet ortamında kişi hakkında yayınlanan tüm sonuçlar rapor olarak sunuluyor.
Bunun fiyatsız bir versiyonu da Google tarayıcısının sunduğu” Google Alert” hizmeti de kullanılabilir. Buraya ilgili sözler, anahtar söz olarak girildiğinde çıkan yeni sonuçlar kullanıcılara e-mail olarak bildiriliyor.
Birinci Sayfada Çıkan Sonuçlara Dikkat Edin
“Ayrıca unutmayın; beşerler sizin hakkınızda süratlice bilgi edinmek istedikleri için hakkınızda arama yapıyorlar. Sayfa sayfa gezmeyecekler ve birinci izlenimleri edip ayrılacaklar. Artık tekrar düşünün hakkınızdaki birinci 5 arama kararı neydi?”
Birinci 5 Sayfayı Tarayın
“İnsanlar için birinci sayfa değerli diye yalnızca birinci sayfa neticelerina mı bakacağız? Hayır! Bizim için birinci 5 sayfa çok değerli. Araştırmacı şahısların; birinci sayfa ile yetinmeyeceğini unutmayın. Geri kalan sayfalardaki ayrıntıları gözden kaçırma riskini almayın ve tüm sayfaları tarayın.
Taramalarınızda; toplumsal medya hesaplarınız, arkadaşlık sitesi hesaplarınız, perakende satış istek listeleri, ileti panosu gönderileri, blog yazıları, yorumlar, bahsedenler ve öteki web hizmeti hesaplarınızı gözden geçirin.”
Dijital platformlarda, kullanıcılar hakkında olumlu ve olumsuz biroldukça sonuç birebir sayfada listelenebiliyor. Kimilerine müdahale etme bahtı, bilhassa de “sözlük” misyonu üstüne alan sayfalarda mümkün olamayabiliyor. “
Gönderi Tarihine bakılırsa Arayın
Her ay nizamlı bir arama yapmaya başladığınızda, bir kademeden daha sonra yalnızca son gönderi tarihine bakılırsa arama yaparak o ay neler eklendiği denetim edilebiliyor. Tarayıcıların gelişmiş arama seçenekleri ile de arama yapılan mevzu ile ilgili evvelki ay, hafta ve/veya son 24 saat içerisinde yükselen gönderilere bakılabiliyor.
Fotoğraf ve Görüntüler Kısmına Bakmayın Unutmayın
Dijital medyanın algoritmaları anahtar sözler üzerine odaklanıyor. Bu sebeple yalnızca söz odaklı değil, fotoğraf ve görüntü odaklı da arama yapılması kıymetli. “sonuçları tararken özel olarak fotoğraf ve görüntü kısmına bakmayı unutmayın.
Bilhassa fotoğraf kısmından hangi sonuçları sizin isminizle eşleştirdiği kıymetli olacaktır. kimi vakit bir profil kontağı niçiniyle sizinle alakası olmayan fotoğraflar yer alabilir ya da etiketlendiğiniz lakin haberiniz olmayan fotoğraflar olabilir.”
İsminizle birlikte Sizi Tanımlayan Unvan yahut Özellikleri de Arayın
“Unvanlar, şirketler ya da size ilişkin spesifik özellikler. İsminizle arama yaptıktan daha sonra bir de bu özellikler ile arama yapıp çıkan sonuçları değerlendirebilirsiniz. bu biçimdece size ilişkin spesifik biz özellik üzerinden arama yapan bireylerin karşılaştığı sonuçları da kıymetlendirme bahtınız olacaktır.”
Arama Süreci için Yalnızca Google ile Yetinmeyin
Arama motorları içinde %69,89’luk açık orta pazar hissesiyle en tanınan arama motoru Google olsa da yalnızca Google üzerinden arama yapmamak gerekiyor. Arama yaparken Bing, Baidu ve Yahoo’nun da listeye eklenmesi kıymet taşıyor.
Kaldırmak İstediğiniz Bilgiler için Evvel Ana Kaynak ile İrtibata Geçin
Arama neticelerindan bir bilgiyi kaldırmanın en süratli tahlili, ilgili sitenin yöneticisine ulaşmak ve bilgiyi ana kaynaktan kaldırmaktır. Site yöneticisinin karşılık vermediği yahut ulaşılamadığı bir durum olduğu takdirde talepler arama motoruna başvurarak ulaştırılabilir.
“Online prestij idaresi tek seferlik bir şey değil unutmayın; kendi şahsi marka algınız için devam etmeniz gereken bir müddetç. Bu süreci kendiniz için verimli hale getirmek ve sizin hakkınızda bilgi almak isteyenlere kendinizi en hakikat biçim de tanıtmak da sizin elinizde.”
Dijital İz mi Dijital Kir mi?
Egosurfing ve Egogoogling tabirleri bireylerin arama motorlarında kendi ismini aramasını temsil ediyor. Dijital dünyada vargayet, bırakılan izler artıyor. ötürüsıyla bu ayrıntıları denetim altına almak da zorlaşıyor. Nurluoğlu “Gizli bir Instagram hesabınızda yer alan bir bilginin bile herkese açık bir biçimde Google’da yer aldığını gorebiliyorsunuz. Ya da bir bakıyorsunuz 10 sene evvelki bir özgeçmişiniz insanların karşısına birinci sırada çıkıyor” diyerek tüm bu sürecin “Dijital Varlık Yönetimi” ismi altında denetim altına nasıl alınacağına dair tekliflerini paylaşıyor:
Bâtın Modda Arayın
Kullanıcıların kendi ismi ile kendilerini aramanın birinci kuralı, zımnî modda aramak. Tarayıcılara kaydedilen çerezler ve şahsi bilgiler olmadan, kullanıcıların kendi isimlerini aradıklarında neyle karşılaşacaklarını görmenin birinci ve tek yolu “gizli mod”da arama yapmaktan geçiyor.
Ayda 1 Sefer İsminizi Google’da Arayın
Kullanıcıların, dijital varlıklarını denetim edebilmeleri için kendi şirket yahut isimlerini tertipli aralıklarla takip etmeleri büyük kıymet taşıyor. Bu hususta ülkü mühlet ayda 1 kere denetim edilmesi tarafında. Bu vakit aralığında, yeni ayrıntıları yönetebilmek mümkün. “Lakin diyelim ki, epeyce göz önünde birisiniz ve hakkınızda ağır bir içerik akışı var. bu biçimde haftada asgarî bir sefer arama yapmak daha verimli sonuç çıkartacaktır“.
Bir öbür teklif de hakkında ağır bir içerik akışı olan ve el imkanları ile manuel tarama ile bu akışı denetim altına almak mümkün değilse, dijital dinleme hizmeti alınması gerekiyor. bu biçimdece internet ortamında kişi hakkında yayınlanan tüm sonuçlar rapor olarak sunuluyor.
Bunun fiyatsız bir versiyonu da Google tarayıcısının sunduğu” Google Alert” hizmeti de kullanılabilir. Buraya ilgili sözler, anahtar söz olarak girildiğinde çıkan yeni sonuçlar kullanıcılara e-mail olarak bildiriliyor.
Birinci Sayfada Çıkan Sonuçlara Dikkat Edin
“Ayrıca unutmayın; beşerler sizin hakkınızda süratlice bilgi edinmek istedikleri için hakkınızda arama yapıyorlar. Sayfa sayfa gezmeyecekler ve birinci izlenimleri edip ayrılacaklar. Artık tekrar düşünün hakkınızdaki birinci 5 arama kararı neydi?”
Birinci 5 Sayfayı Tarayın
“İnsanlar için birinci sayfa değerli diye yalnızca birinci sayfa neticelerina mı bakacağız? Hayır! Bizim için birinci 5 sayfa çok değerli. Araştırmacı şahısların; birinci sayfa ile yetinmeyeceğini unutmayın. Geri kalan sayfalardaki ayrıntıları gözden kaçırma riskini almayın ve tüm sayfaları tarayın.
Taramalarınızda; toplumsal medya hesaplarınız, arkadaşlık sitesi hesaplarınız, perakende satış istek listeleri, ileti panosu gönderileri, blog yazıları, yorumlar, bahsedenler ve öteki web hizmeti hesaplarınızı gözden geçirin.”
Dijital platformlarda, kullanıcılar hakkında olumlu ve olumsuz biroldukça sonuç birebir sayfada listelenebiliyor. Kimilerine müdahale etme bahtı, bilhassa de “sözlük” misyonu üstüne alan sayfalarda mümkün olamayabiliyor. “
Gönderi Tarihine bakılırsa Arayın
Her ay nizamlı bir arama yapmaya başladığınızda, bir kademeden daha sonra yalnızca son gönderi tarihine bakılırsa arama yaparak o ay neler eklendiği denetim edilebiliyor. Tarayıcıların gelişmiş arama seçenekleri ile de arama yapılan mevzu ile ilgili evvelki ay, hafta ve/veya son 24 saat içerisinde yükselen gönderilere bakılabiliyor.
Fotoğraf ve Görüntüler Kısmına Bakmayın Unutmayın
Dijital medyanın algoritmaları anahtar sözler üzerine odaklanıyor. Bu sebeple yalnızca söz odaklı değil, fotoğraf ve görüntü odaklı da arama yapılması kıymetli. “sonuçları tararken özel olarak fotoğraf ve görüntü kısmına bakmayı unutmayın.
Bilhassa fotoğraf kısmından hangi sonuçları sizin isminizle eşleştirdiği kıymetli olacaktır. kimi vakit bir profil kontağı niçiniyle sizinle alakası olmayan fotoğraflar yer alabilir ya da etiketlendiğiniz lakin haberiniz olmayan fotoğraflar olabilir.”
İsminizle birlikte Sizi Tanımlayan Unvan yahut Özellikleri de Arayın
“Unvanlar, şirketler ya da size ilişkin spesifik özellikler. İsminizle arama yaptıktan daha sonra bir de bu özellikler ile arama yapıp çıkan sonuçları değerlendirebilirsiniz. bu biçimdece size ilişkin spesifik biz özellik üzerinden arama yapan bireylerin karşılaştığı sonuçları da kıymetlendirme bahtınız olacaktır.”
Arama Süreci için Yalnızca Google ile Yetinmeyin
Arama motorları içinde %69,89’luk açık orta pazar hissesiyle en tanınan arama motoru Google olsa da yalnızca Google üzerinden arama yapmamak gerekiyor. Arama yaparken Bing, Baidu ve Yahoo’nun da listeye eklenmesi kıymet taşıyor.
Kaldırmak İstediğiniz Bilgiler için Evvel Ana Kaynak ile İrtibata Geçin
Arama neticelerindan bir bilgiyi kaldırmanın en süratli tahlili, ilgili sitenin yöneticisine ulaşmak ve bilgiyi ana kaynaktan kaldırmaktır. Site yöneticisinin karşılık vermediği yahut ulaşılamadığı bir durum olduğu takdirde talepler arama motoruna başvurarak ulaştırılabilir.
“Online prestij idaresi tek seferlik bir şey değil unutmayın; kendi şahsi marka algınız için devam etmeniz gereken bir müddetç. Bu süreci kendiniz için verimli hale getirmek ve sizin hakkınızda bilgi almak isteyenlere kendinizi en hakikat biçim de tanıtmak da sizin elinizde.”