İBB’den plaka ağalığını bitmiş oldurecek hamle! İstanbul’da taksiler için yeni periyot başlıyor

Yenilmez

Active member
İstanbul Büyükşehir Belediye Lideri Ekrem İmamoğlu, kısa bir süre evvel “İstanbullulara bir yemin ettik. Taksi plakası ağalığı bitecek dedik. 16 milyon İstanbullu kazanacak, bir avuç plaka ağası kaybedecek. İbb kazanacak! Gözünüz bizde olsun” sözlerini kullanmıştı.

Dev metropolün taksi problemine tahlil arayışlarında UKOME’den karşılık alamayan İBB, taksi plakalarını denetlemek için yeni adım atmaya karar verdi.

İBB Sözcüsü Murat Ongun da dün yaptığı paylaşımda, “İstanbul’da ticari taksi plakası sahipliği konusunda, maddeden kaynaklanan uygulamaların birinci etabı yarın (bugün) hayata geçiyor. Ticari plaka sahipleri için İstanbul’da yeni bir devir başlıyor. Rantı engelleyecek, hizmet kalitesini artıracak bu uygulama kentimize iyi olsun.” açıklamasını yaptı.


SATIŞ İŞLERMLERİNDE MESLEK KURALI ARANACAK

86/10553 Sayılı Bakanlar Konseyi sonucuyla; vatandaşın ulaşım gereksinimini karşılamak üzere toplu nakliyeciliğin geliştirilmesi ve disiplin altına alınması, korsan nakliyeciliğin önlenmesi ve fiilen çalışmakta olan sürücü esnafının haklarının korunması amacıyla taksi, dolmuş minibüs ve umum servis araçlarına verilecek ticari plakaların sayısı, verilme yöntem ve asılları doğrultusunda satış süreçlerinde “meslek” kaidesi aranacak.

GEÇİM KAYNAĞININ SÜRÜCÜLÜK OLDUĞUNU İSPATLAMASI GEREKECEK

Mevcut taksi plaka sahipleri, plaka satışını yaparken, alıcının daşoförlük mesleğini geçim kaynağı olarak seçmiş bulunmasına bakılacak.Buna bakılırsa alıcının tek geçim kaynağının “şoförlük” olduğunu ispatlaması gerekiyor. Ticari plaka tahsis evrakı müracaatlarında, beyanında sürücülük mesleğini geçim kaynağı olarak seçmiş olduğunu ve daima olarak icra ettiğini belgelemesi gerekecek. Bu dokümanlarda de ilgili resmi kurum onayı aranacak.

SÜREÇ NASIL İŞLEYECEK?

Ticari Plaka Tahsis Dokümanı müracaatlarında; İBB’ye verilmek üzere plaka edinmek isteyen şahsa ilişkin e-Devlet üzerinden elde edilmiş ve karekod/barkod ile doğrulanabilecek biçimde “Sosyal Güvenlik Kayıt Dokümanı Sorgulaması”, “SGK’ya Tabi İşyeri Kaydı ve Sigortalılıktan Kaynaklı Borç Bilgisi Sorgulaması”, “Araçlarım Sorgulaması” talep edilecek. İlgili evraklarla doğrulamanın kâfi görülmediği hallerde vergi dairesi yahut gibisi kurumlardan da ek evrak talep edilecek.


İŞTİRAK DEVRİ SONA ERECEK

Ticari plaka alımında fazlacalu paylara bölünmesi de ortadan kalkıyor. Kontroller kapsamında araç sahiplerine ulaşılması gereken durumlarda da kasvetler yaşanmasından dolayı yasal zorunluluklar haricinde (veraset, mahkeme kararları vs.) ticari bir plaka mevcut pay oranından daha küçük hisselere bölünerek satılamayacak. Ticari plakaların yüzde 1-2 üzere paylar yahut 1/16’ya kadar (Bijon pay ismi altında) satılması niçiniyle, (daha evvel paylı biçimde satılan plakanın paylı formunda satışı dâhil) olup sadece hissedarlar ortası yüzde 100 pay tamamlamaya yönelik satışlar yapılabilecek.

KOMİTE KURULACAK

Mevcutta taksi, taksi dolmuş yahut minibüs plaka sahiplerinin sürücülük mesleğini geçim kaynağı olarak seçmiş olduğunu ve daima olarak icra ettiğine dair Bakanlar Şurası sonucu yahut 5216 sayılı Kanun kapsamında, tüm kamu kurum ve kuruluşları ile esnaf odalarının iştirakiyle çalışma komitesi kurulacak. Bu komite taksi plaka sahiplerinin mevcut kurallara uygun olup olmadığını denetleyecek. Kuralları taşımayan ticari plakaların ruhsatlarını askıya alabilecek.

UKOME’DE 5000 TAKSİ TALEBİ

Her ay gerçekleşen ve bu ay 28 Ekim’de yapılması planlanan Ulaşım Uyum Merkezi (UKOME) toplantısında İBB’nin daha evvel de sunduğu İstanbul’a 5000 taksi talebi bir daha gündeme gelecek. Hükümet temsilcilerinin çoğunlukta olduğu UKOME’de daha evvel 9 defa reddedilen teklif 10’uncu kere oylamaya sunulacak.

Türkiye'de en beğendiğiniz siyasi lider kim?#Anket

— Haberler.com (@Haberler) October 19, 2021
 
Üst