Instagram’dan, 16 Yaş Altındakilerin Hesapları İçin Çok Konuşulacak Karar! Instagram, platformunu gençler için daha inançlı hale getirmek için daima olarak yenilikler yapıyor. Son yenilik ise, 16 yaş altındaki kullanıcıların hesapları ile ilgili. Bugünden itibaren Instagram, hizmete kaydolan ve 16 yaşından küçük (bazı ülkeler için 18 yaşından küçük) olan her insanın hesabını var iseyılan olarak zımnî hesap statüsüne alacak. Dileyenler, hesaplarını sonrasındasında ayarlardan açık hesap haline getirebilecek. Mevcut hesaplar içinse, zımniye geçmeye teşvik eden bir bildirim gönderilecek.
Instagram ayrıyeten, reklam verenlerin 18 yaşın altındaki kullanıcıları nasıl hedefleyebileceği konusunda da birtakım yeni kurallar getirdiğini deklare etti. Daha evvel, rastgele bir kullanıcı ilgi alanlarına ve aktifliklerine nazaran hedeflenebiliyordu. Fakat artık reklam verenler, 18 yaşından küçükleri sadece yaşlarına, cinsiyetlerine ve pozisyonlarına bakılırsa hedefleyebilecek. Üstelik bu karar yalnızca Instagram için geçerli değil; Messenger ve Facebook‘taki kullanıcılar için de geçerli.
Instagram’ın kamu siyaseti lideri Karina Newton, NBC News’e verdiği demeçte, yetişkinlerin davranışlarını da artık daha yakından takip edebildiklerini söylemiş oldu: “Bir yetişkinin kuşkulu davranışlar sergileyip sergilemediğini anlamaya çalışıyoruz. Yetişkin çabucak hemen kuralları çiğnememiş olabilir lakin onlara daha derinden bakmamızı sağlayacak şeyler yapıyor olabilir.“
Newton, Instagram’ın 13 yaş altı uygulaması (muhtemelen Instagram Kids) üzerinde hala çalışıldığını da kelamlarına ekliyor. Bunun için çocuk gelişimi ve mahremiyet uzmanlarıyla derinlemesine istişare ortasında olduklarını söyleyen Newton, “ilgi cazibeli ve ebeveynler için işe yarayan bir şey inşa etmek istiyoruz” diyerek kelamlarını tamamlıyor.
Instagram ayrıyeten, reklam verenlerin 18 yaşın altındaki kullanıcıları nasıl hedefleyebileceği konusunda da birtakım yeni kurallar getirdiğini deklare etti. Daha evvel, rastgele bir kullanıcı ilgi alanlarına ve aktifliklerine nazaran hedeflenebiliyordu. Fakat artık reklam verenler, 18 yaşından küçükleri sadece yaşlarına, cinsiyetlerine ve pozisyonlarına bakılırsa hedefleyebilecek. Üstelik bu karar yalnızca Instagram için geçerli değil; Messenger ve Facebook‘taki kullanıcılar için de geçerli.
Instagram’ın kamu siyaseti lideri Karina Newton, NBC News’e verdiği demeçte, yetişkinlerin davranışlarını da artık daha yakından takip edebildiklerini söylemiş oldu: “Bir yetişkinin kuşkulu davranışlar sergileyip sergilemediğini anlamaya çalışıyoruz. Yetişkin çabucak hemen kuralları çiğnememiş olabilir lakin onlara daha derinden bakmamızı sağlayacak şeyler yapıyor olabilir.“
Newton, Instagram’ın 13 yaş altı uygulaması (muhtemelen Instagram Kids) üzerinde hala çalışıldığını da kelamlarına ekliyor. Bunun için çocuk gelişimi ve mahremiyet uzmanlarıyla derinlemesine istişare ortasında olduklarını söyleyen Newton, “ilgi cazibeli ve ebeveynler için işe yarayan bir şey inşa etmek istiyoruz” diyerek kelamlarını tamamlıyor.