Instagram’dan epeyce konuşulacak plan: Tüm görüntüleri Reels’e çevirecekler Görünüşe göre Meta, Reels üzerine çok kararlı bir biçimde odaklanmaya devam ediyor. Toplumsal medya danışmanı Matt Navarra, tüm görüntü gönderilerinin uygulamada Reels olarak paylaşılacağını söyleyen deher neysel bir Instagram özelliği hakkında bir bildirim gösteren bir ekran imajını Twitter üzerinde paylaştı. Bu paylaşım durumu, hesabınız herkese açıksa, her insanın görüntünüzü keşfedebileceği ve kendi Reels’ini oluşturmak için orjinal sesinizi kullanabileceği manasına geliyor.
Profiliniz kapalıysa sadece arkadaşlarınız görüntünüzü nazaranbilir, lakin öbür kullanıcılar bir daha de Reels altında bir remiks oluşturabilir ve bunu remikslerinin bir modülü olarak indirebilir. Reels’leri remiksler için kimsenin kullanmamasını sağlamanın tek yolu, Ayarlar’daki seçeneği kapatmak yahut yayınladığınız her görüntü için devre dışı bırakmak üzere gözüküyor.
TikTok stili görüntüler hem Instagram’da tıpkı vakitte Facebook’ta süratle tanınan bir format haline geldiğinden dolayı bu sonucun sürpriz olmadığını söyleyebiliriz. Mark Zuckerberg, şirketin 2021 için dördüncü çeyrek gelir duyurusunu deklare ettiğında, Reels’in artık Meta’nın en süratli büyüyen içerik formatı olduğunu söylemişti. Ayrıyeten Meta baş eser sorumlusu Chris Cox, kısa bir süre evvel çalışanlarla paylaşılan bir bildirimde, Reels’i şirket için “parlak bir nokta” olarak nitelendirdi ve yavaşlayan büyüme niçiniyle onları “zorlu vakit içinder” konusunda uyardı. Meta’nın 2022’nin ikinci yarısı için odaklanmayı planladığı projelerden birinin Reels’i mümkün olduğunca süratli bir biçimde para kazanır hale getirmek olduğunu da söylemiş oldu.
Açıklamalara nazaran, kısa biçimli görüntüleri izlemek için harcanan vakit geçen yıldan bu yana iki katının üzerine çıktı ve büyümenin yüzde 80’i Facebook’tan geldi. Bu niçinle şirket, kısa görüntüleri daha düzgün birleştirmek için Instagram’ın ve Facebook’un ana sayfalarını bir daha tasarlayacak kadar ileri gitmeyi planlıyor üzere gözüküyor. Tüm görüntü gönderilerini Reels’e dönüştürmek, şirketin daha fazla içeriği dağıtıma sokmasını sağlayacak ve bu da görüntülerin platformda daha fazla izlenmesine ve ilerleyen devirlerde bu format para kazanır hale geldiği vakit daha büyük potansiyel reklam hasılatlarına dönüşecek. Fakat bu tıp denemelerde her vakit olduğu üzere tüm deher neysel Instagram özelliklerinin geniş çapta yayınlanmadığını hatırlatmakta ve bu özelliğin de geleceğinin kesin olmadığını belirtmekte yarar olabilir.
Profiliniz kapalıysa sadece arkadaşlarınız görüntünüzü nazaranbilir, lakin öbür kullanıcılar bir daha de Reels altında bir remiks oluşturabilir ve bunu remikslerinin bir modülü olarak indirebilir. Reels’leri remiksler için kimsenin kullanmamasını sağlamanın tek yolu, Ayarlar’daki seçeneği kapatmak yahut yayınladığınız her görüntü için devre dışı bırakmak üzere gözüküyor.
TikTok stili görüntüler hem Instagram’da tıpkı vakitte Facebook’ta süratle tanınan bir format haline geldiğinden dolayı bu sonucun sürpriz olmadığını söyleyebiliriz. Mark Zuckerberg, şirketin 2021 için dördüncü çeyrek gelir duyurusunu deklare ettiğında, Reels’in artık Meta’nın en süratli büyüyen içerik formatı olduğunu söylemişti. Ayrıyeten Meta baş eser sorumlusu Chris Cox, kısa bir süre evvel çalışanlarla paylaşılan bir bildirimde, Reels’i şirket için “parlak bir nokta” olarak nitelendirdi ve yavaşlayan büyüme niçiniyle onları “zorlu vakit içinder” konusunda uyardı. Meta’nın 2022’nin ikinci yarısı için odaklanmayı planladığı projelerden birinin Reels’i mümkün olduğunca süratli bir biçimde para kazanır hale getirmek olduğunu da söylemiş oldu.
Açıklamalara nazaran, kısa biçimli görüntüleri izlemek için harcanan vakit geçen yıldan bu yana iki katının üzerine çıktı ve büyümenin yüzde 80’i Facebook’tan geldi. Bu niçinle şirket, kısa görüntüleri daha düzgün birleştirmek için Instagram’ın ve Facebook’un ana sayfalarını bir daha tasarlayacak kadar ileri gitmeyi planlıyor üzere gözüküyor. Tüm görüntü gönderilerini Reels’e dönüştürmek, şirketin daha fazla içeriği dağıtıma sokmasını sağlayacak ve bu da görüntülerin platformda daha fazla izlenmesine ve ilerleyen devirlerde bu format para kazanır hale geldiği vakit daha büyük potansiyel reklam hasılatlarına dönüşecek. Fakat bu tıp denemelerde her vakit olduğu üzere tüm deher neysel Instagram özelliklerinin geniş çapta yayınlanmadığını hatırlatmakta ve bu özelliğin de geleceğinin kesin olmadığını belirtmekte yarar olabilir.