iPhone 14 Pro darboğazları

Yenilmez

Active member



Apple geleneksel olarak en iyi işini Noel çeyreğinde yapar. Ancak geçen yıl Çin’deki korona önlemleri grubun işini zorlaştırdı.


Çin’deki Corona kilitlenmeleri, Apple’ın önemli Noel işini mahvetti. Fabrikalardaki üretim arızaları nedeniyle Kasım ve Aralık aylarında kazançlı çıkan iPhone 14 Pro ile darboğazlar yaşandı.


iPhone gelirleri yüzde sekiz oranında düştü ve grup satışlarını aşağı çekti. CEO Tim Cook, kıtlık olmasaydı, iPhone işinin genel olarak zayıf bir akıllı telefon pazarında bile büyüyeceğine ikna olmuştu.


Yeni iPhone modellerinin satışa çıkmasından kısa bir süre sonra Noel çeyreği, geleneksel olarak Apple’ın işi için en yoğun zamandır. Her zamanki rekor rakamlar yerine, bu sefer satışlarda yüzde beş gibi iyi bir düşüşle 117,2 milyar ABD doları oldu.


Grup, 121 milyar ABD doları bekleyen analistlerin beklentilerini kaçırdı.


Olumsuz döviz kurları


CFO Luca Maestri, yıllardır satışlardaki ilk düşüşün de olumsuz döviz kurlarından kaynaklandığını vurguladı. Rakamların sunulmasının ardından bir önceki yılın döviz kurları olsaydı, gelirlerin dolar cinsinden büyüyeceğini söyledi.


iPhone işi bir önceki yıla göre yüzde sekiz oranında küçülerek 65,8 milyar dolara geriledi. Yakın gelecekte Apple’ın işleri için temel soru, potansiyel müşterilerin iPhone 14 Pro yerine daha ucuz bir model satın almaları mı yoksa satın almayı ertelemeleri mi gerektiğidir.


Analistler tarafından sorulduğunda, Cook bir tahminde bulunmak istemedi: Değerlendirmek çok zor ve gerçekten ancak sonrasında bilebilirsiniz.


CFO Maestri aynı zamanda iPhone için en azından içinde bulunduğumuz çeyrekte Noel işinden daha iyi bir gelişme sözü verdi.


Analiz şirketi Canalys’in hesaplamalarına göre, küresel akıllı telefon satışları son çeyrekte yüzde 18 düştü. Apple – Noel’de her zaman olduğu gibi – darboğazlara rağmen tırmandı, yüzde 25’lik pazar payı ve 73 milyon cihaz satışı ile zirvede yer aldı.


Mac bilgisayar işinde düşüş


Mac bilgisayar işi 10,8 milyar dolardan 7,7 milyar dolara düştü. Maestri, zayıf ekonomi ve geçen yılki özellikle iyi iş göz önüne alındığında, bunun da beklendiğini söyledi.


Buna karşılık, iPad tablet satışları 7,2’den 9,4 milyar ABD dolarına çıktı. Ancak bu çeyrekte Apple, hem Mac hem de iPad için çift haneli bir yüzde düşüşü açıkladı.


Tüm ürün kategorilerinde, Apple müşterilerinin artık iki milyar cihazı kullanımda. Bu, geçen yıl yaklaşık 20,8 milyar ABD doları getiren abonelik gelirleri ve uygulama ücretleriyle büyüyen bir hizmet işinin de temelini oluşturuyor.


Apple Music veya fitness gibi çeşitli hizmetler için abonelik sayısı yakın zamanda 935 milyona ulaştı ve on iki ayda 150 milyondan fazla arttı.


Sonuç olarak, üç ayda bir yaklaşık 30 milyar ABD doları kar elde edildi – bir yıl öncesine göre 4,6 milyar ABD doları daha az. Hisse Perşembe günü mesai sonrası işlemlerde yüzde 3’ten fazla düştü.
 
Üst