Yenilmez
Active member
İstanbul Havalimanı-Gayrettepe, İstanbul Havalimanı-Halkalı ve Tavşantepe-Sabiha Gökçen Memleketler arası Havalimanı metrolarında çalışmalar tüm süratiyle sürüyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafınca hayata geçirilen projelerde 7 gün 24 saat temeline dayalı olarak 3 vardiya halinde çalışmalar devam ederken, raylı sistemlerin en kısa müddette faaliyete alınması hedefleniyor. İstanbul Havalimanı ile kent merkezi içinde ulaşımın süratli, ekonomik ve inançlı sağlanması emeliyle hayata geçirilen İstanbul Havalimanı-Gayrettepe metrosu, öbür metro sınırları ile de entegre olacak biçimde planlandı. Gayrettepe istasyonunda Yenikapı-Hacıosman metro sınırına, Kağıthane’de Kabataş-Mahmutbey metrosuna, havalimanında ise Halkalı-İstanbul Havalimanı metro sınırına aktarma yapılabilecek.
2022 YILININ BİRİNCİ ÇEYREĞİNDE AÇILMASI HEDEFLENİYOR
Toplam 37,5 kilometre uzunluğa sahip olacak hatta 9 istasyon bulunacak ve saatte 120 kilometre sürate ulaşılabilecek. Bu hatta kullanılacak 136 araç en az yüzde 60 yerliliğe sahip olacak. Günde 600 bin yolcunun taşınabileceği İstanbul Havalimanı-Gayrettepe metrosunun havalimanı-Kağıthane etabının 2022 yılının birinci çeyreğinde açılması hedefleniyor. Havalimanından kent merkezine kısa müddette ulaşımın mümkün olacağı metronun birinci etabındaki seyahat mühleti 25 dakika olacak.
SABİHA GÖKÇEN’DEN KADIKÖY’E SÜRATLİ, İNANÇLI VE EKONOMİK ULAŞIM
Pendik ile Sabiha Gökçen’i birbirine bağlayacak Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu’nda da çalışmalar 7/24 aslına dayalı sürüyor. Anadolu yakasının birinci metrosu olan Kadıköy-Kaynarca (Tavşantepe) çizgisini Sabiha Gökçen Memleketler arası Havalimanı ile bağlayacak proje yardımıyla, havalimanından kent merkezine ulaşım süratli, ekonomik ve inançlı olarak sağlanacak. Toplam 7,4 kilometre uzunluğa sahip olacak ve 4 istasyonu bulunan sınır, Tavşantepe istasyonunda Kadıköy-Kaynarca, Sabiha Gökçen’de ise Sabiha Gökçen-Kurtköy sınırıyla entegre olacak. Saatte 80 kilometre sürate ulaşabilecek sınırı günde 1 milyon 200 bin yolcu taşınabilecek. Metronun, yeni yılın birinci çeyreğinde hizmete alınması hedefleniyor.
İSTANBUL HAVALİMANI’NIN İKİNCİ METROSU BİR YIL daha sonra
Toplam uzunluğu 31,5 kilometreye ulaşan ve 7+1 istasyonu bulunan Halkalı-İstanbul Havalimanı metro çizgisi, Türkiye’nin en süratli metrosu olarak 120 kilometre sürate sahip olacak. Halkalı’dan havalimanına 30 dakikadan daha kısa müddette ulaşımı mümkün kılacak metro, havalimanı istasyonunda Gayrettepe-Havalimanı çizgisi ile tam entegre olacak ve bu biçimdece Gayrettepe ile Halkalı içinde kesintisiz ulaşım imkanı doğacak. Halkalı istasyonundan Marmaray ve Yenikapı-Halkalı çizgisine, Olimpiyatköy’den Olimpiyatköy-İkitelli çizgisine, Kayaşehir istasyonundan Başakşehir-Kayaşehir çizgisine, Fenertepe’den ise Vezneciler-Sultangazi metro sınırına aktarma yapılabilecek. Avrupa yakasının ulaşımında kıymetli bir rahatlama sağlayacak ve günde 600 bin yolcunun taşınacağı metro çizgisinin 2022 yılı sonunda hizmete alınması hedefleniyor.
“YATIRIMLARIMIZI BİR BİR HAYATA GEÇİRİYORUZ”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye’nin ve İstanbul’un refahı için canla başla çalışmaya devam ettiklerini belirterek, şu değerlendirmeyi yaptı:
“Yatırımlarımızı, sırf bugün için değil, gelecek jenerasyonlara da hizmet edecek biçimde tasarlayarak bir bir hayata geçiriyoruz. Metro sınırlarımız Türkiye’ye ve İstanbul’a büyük bedel katacak. Projelerimizin hepsi tamamlandığında, İstanbul’un raylı sistem sınırının yarısından fazlası bakanlığımız tarafınca yapılmış olacak.”
2022 YILININ BİRİNCİ ÇEYREĞİNDE AÇILMASI HEDEFLENİYOR
Toplam 37,5 kilometre uzunluğa sahip olacak hatta 9 istasyon bulunacak ve saatte 120 kilometre sürate ulaşılabilecek. Bu hatta kullanılacak 136 araç en az yüzde 60 yerliliğe sahip olacak. Günde 600 bin yolcunun taşınabileceği İstanbul Havalimanı-Gayrettepe metrosunun havalimanı-Kağıthane etabının 2022 yılının birinci çeyreğinde açılması hedefleniyor. Havalimanından kent merkezine kısa müddette ulaşımın mümkün olacağı metronun birinci etabındaki seyahat mühleti 25 dakika olacak.
SABİHA GÖKÇEN’DEN KADIKÖY’E SÜRATLİ, İNANÇLI VE EKONOMİK ULAŞIM
Pendik ile Sabiha Gökçen’i birbirine bağlayacak Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu’nda da çalışmalar 7/24 aslına dayalı sürüyor. Anadolu yakasının birinci metrosu olan Kadıköy-Kaynarca (Tavşantepe) çizgisini Sabiha Gökçen Memleketler arası Havalimanı ile bağlayacak proje yardımıyla, havalimanından kent merkezine ulaşım süratli, ekonomik ve inançlı olarak sağlanacak. Toplam 7,4 kilometre uzunluğa sahip olacak ve 4 istasyonu bulunan sınır, Tavşantepe istasyonunda Kadıköy-Kaynarca, Sabiha Gökçen’de ise Sabiha Gökçen-Kurtköy sınırıyla entegre olacak. Saatte 80 kilometre sürate ulaşabilecek sınırı günde 1 milyon 200 bin yolcu taşınabilecek. Metronun, yeni yılın birinci çeyreğinde hizmete alınması hedefleniyor.
İSTANBUL HAVALİMANI’NIN İKİNCİ METROSU BİR YIL daha sonra
Toplam uzunluğu 31,5 kilometreye ulaşan ve 7+1 istasyonu bulunan Halkalı-İstanbul Havalimanı metro çizgisi, Türkiye’nin en süratli metrosu olarak 120 kilometre sürate sahip olacak. Halkalı’dan havalimanına 30 dakikadan daha kısa müddette ulaşımı mümkün kılacak metro, havalimanı istasyonunda Gayrettepe-Havalimanı çizgisi ile tam entegre olacak ve bu biçimdece Gayrettepe ile Halkalı içinde kesintisiz ulaşım imkanı doğacak. Halkalı istasyonundan Marmaray ve Yenikapı-Halkalı çizgisine, Olimpiyatköy’den Olimpiyatköy-İkitelli çizgisine, Kayaşehir istasyonundan Başakşehir-Kayaşehir çizgisine, Fenertepe’den ise Vezneciler-Sultangazi metro sınırına aktarma yapılabilecek. Avrupa yakasının ulaşımında kıymetli bir rahatlama sağlayacak ve günde 600 bin yolcunun taşınacağı metro çizgisinin 2022 yılı sonunda hizmete alınması hedefleniyor.
“YATIRIMLARIMIZI BİR BİR HAYATA GEÇİRİYORUZ”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye’nin ve İstanbul’un refahı için canla başla çalışmaya devam ettiklerini belirterek, şu değerlendirmeyi yaptı:
“Yatırımlarımızı, sırf bugün için değil, gelecek jenerasyonlara da hizmet edecek biçimde tasarlayarak bir bir hayata geçiriyoruz. Metro sınırlarımız Türkiye’ye ve İstanbul’a büyük bedel katacak. Projelerimizin hepsi tamamlandığında, İstanbul’un raylı sistem sınırının yarısından fazlası bakanlığımız tarafınca yapılmış olacak.”