Yenilmez
Active member
Kanada İstatistik Kurumu ve Kanada İş Geliştirme Bankası (BDC) tarafınca başka farklı yapılan araştırmalar, tüm dallarda iş gücü muhtaçlığının had safhada olduğunu ortaya koydu. Kanada İstatistik Kurumu’nun araştırmasına bakılırsa, 2021’in ikinci çeyreğinde 731 bin 900 eleman açığı saptandı. Araştırmada, bu açığın tüm eyaletlerde görülebileceği belirtilirken, en büyük eleman gereksiniminin Quebec, Ontario ve British Columbia eyaletlerinde kaydedildiğine işaret edildi. BDC tarafınca gerçekleştirilen yeni araştırmada da Kanadalı işletmelerin yüzde 64’ünün iş gücü ıstırabı niçiniyle büyümelerini sınırladığı kaydedildi.
EN BÜYÜK ELEMAN AÇIĞI SIHHAT KESİMİNDE
Araştırmalara göre, ülkedeki en büyük eleman açığının sıhhat bölümünde olduğu belirlendi. Kanada İstatistik Kurumu’nun araştırmasına nazaran, 2020’nin son çeyreğinde sıhhat ve toplumsal yardım alanındaki iş gücü muhtaçlığı yüzde 56,9 artarak 100 bin 300 sayısıyla rekor düzeye ulaştı.
İKİNCİ SIRADA HİZMET BÖLÜMÜ VAR
Kanada genelinde konaklama ve yemek hizmetlerinin de ortasında bulunduğu hizmet kesimi, 89 bin 100 kişi ile ülkede en çok eleman açığının bulunduğu ikinci kesim oldu. BDC’nin baş ekonomisti Pierre Cleroux, CTV’ye yaptığı değerlendirmede, pandeminin Kanada’da iş gücü zahmeti yaratmadığını, yalnızca mevcut bir sorunu daha da kötüleştirdiğini söylemiş oldu. Temel sorunun demografi olduğunu tabir eden Cleroux, “Bugün Kanadalıların yüzde 16’sı 65 yaşın üzerinde. Önümüzdeki 5 yıl ortasında biroldukca Kanadalı emekli olacak. Buna rağmen bir fazlaca genç iş piyasasına girmiyor. Sorun tam da burada” dedi.
SANAYİ, İMALAT VE PERAKENDE BÖLÜMÜ ÇARESİZ KALDI
Kanada iktisadının bel kemiği bölümlerinden sanayi ve imalat bölümlerindeki eleman gereksinimi da Kovid-19 salgını daha sonrası tavan yaptı. Kanada İstatistik Kurumunun araştırmasına bakılırsa, perakende dalındaki eleman muhtaçlığı 84 bin 300, imalat ve sanayi dalındaki gereksinim ise 65 bin 900 oldu.
TIR ŞOFÖRÜ AÇIĞI KAPATILAMIYOR
Bu ortada araştırmalar, Kanada genelinde 2021 yılının ikinci çeyreğindeki tır şoförü açığının 18 bin olduğunu gösterdi. Araştırmada, “Kamyonculuk ve lojistik, perakende ve toptan ticaretten, inşaat ve tarıma, ormancılık ve madencilikten daha diğer dallara kadar kilit ekonomik dalları destekliyor. Bir gerçek var ki, şoför açığını kapatmak ne kadar uzun sürerse, tam ekonomik düzgünleşme de o kadar uzun sürer.” görüşüne yer verildi.
EN BÜYÜK ELEMAN AÇIĞI SIHHAT KESİMİNDE
Araştırmalara göre, ülkedeki en büyük eleman açığının sıhhat bölümünde olduğu belirlendi. Kanada İstatistik Kurumu’nun araştırmasına nazaran, 2020’nin son çeyreğinde sıhhat ve toplumsal yardım alanındaki iş gücü muhtaçlığı yüzde 56,9 artarak 100 bin 300 sayısıyla rekor düzeye ulaştı.
İKİNCİ SIRADA HİZMET BÖLÜMÜ VAR
Kanada genelinde konaklama ve yemek hizmetlerinin de ortasında bulunduğu hizmet kesimi, 89 bin 100 kişi ile ülkede en çok eleman açığının bulunduğu ikinci kesim oldu. BDC’nin baş ekonomisti Pierre Cleroux, CTV’ye yaptığı değerlendirmede, pandeminin Kanada’da iş gücü zahmeti yaratmadığını, yalnızca mevcut bir sorunu daha da kötüleştirdiğini söylemiş oldu. Temel sorunun demografi olduğunu tabir eden Cleroux, “Bugün Kanadalıların yüzde 16’sı 65 yaşın üzerinde. Önümüzdeki 5 yıl ortasında biroldukca Kanadalı emekli olacak. Buna rağmen bir fazlaca genç iş piyasasına girmiyor. Sorun tam da burada” dedi.
SANAYİ, İMALAT VE PERAKENDE BÖLÜMÜ ÇARESİZ KALDI
Kanada iktisadının bel kemiği bölümlerinden sanayi ve imalat bölümlerindeki eleman gereksinimi da Kovid-19 salgını daha sonrası tavan yaptı. Kanada İstatistik Kurumunun araştırmasına bakılırsa, perakende dalındaki eleman muhtaçlığı 84 bin 300, imalat ve sanayi dalındaki gereksinim ise 65 bin 900 oldu.
TIR ŞOFÖRÜ AÇIĞI KAPATILAMIYOR
Bu ortada araştırmalar, Kanada genelinde 2021 yılının ikinci çeyreğindeki tır şoförü açığının 18 bin olduğunu gösterdi. Araştırmada, “Kamyonculuk ve lojistik, perakende ve toptan ticaretten, inşaat ve tarıma, ormancılık ve madencilikten daha diğer dallara kadar kilit ekonomik dalları destekliyor. Bir gerçek var ki, şoför açığını kapatmak ne kadar uzun sürerse, tam ekonomik düzgünleşme de o kadar uzun sürer.” görüşüne yer verildi.