STRIF
Member
NASA mühendisleri helikopter formundaki küçük İHA ve gezici ortağı Perseverance içinde bir irtibat sorunu yaşandığını deklare etti. Sorunun kaynağı incelenirken süregelen misyonların, aracın ve planlı aktivitelerin güvenliği sebebiyle durdurulmasına karar verildi.
Mühendisler, sorunun bir kaç gün içerisinde çözülmesini umduklarını söylemiş oldu. Ancak şayet donanımsal bir sorun yaşanıyorsa, bu durum misyonun geleceğini büyük tehlike altına sokabilir. En uygun senaryoya göre, sadece Mars gezgininin rol alacağı vazifelere devam edilebilir. Lakin bu bile işlerin planlanan mühletin bir kaç ötesine aksamasına sebep olabilir.
NASA’nın diğer alternatifi yok!
Açıklanan bilgilere bakılırsa Ingenuity’nin 5 Aralık Pazar günü gerçekleştirdiği 17. uçuşunun akabinde helikopter ile gezici içindeki telsiz kontağında kesinti yaşandı. Sorun, Ingenuity’nin iniş evresinde meydana geldi, bu da grubun helikopterin inançlı bir biçimde inip inmediğini bilmediği ve uçuştan fotoğraf çekemediği manasına geliyor.
Ama NASA, sorunun meydana gelmesinden yaklaşık on beş dakika daha sonra gezici helikopterin sağlıklı olduğuna dair bir onay aldı. Mühendisler mevcut telemetri datalarını tahlil ettiler. Sorunun, aygıtların içindeki görüş sınırındaki sorunlar niçiniyle ikisi içindeki radyo irtibatında olduğunu teyit ettiler.
Uçuş, Perseverance’ın makul bir pozisyon ve oryantasyonda olacağı var iseyımıyla planlanmıştı. Lakin öncesinden planlanan program içerisinde gezici için planlar değişti. Bu yüzden diğer bir yerde bulundu. Telsiz bağlantısında kesintiye niye olan şeyse, ikisi içindeki bu aralık farkıydı.
Yapılan bir röportajda, NASA’nın Ingenuity takımının bir üyesi, aygıtta bir sorun olduğunu doğruladı. Lakin bunun aşılamaz bir mahzur olduğuna inanmadığını söylemiş oldu. Ingenuity program önderi Teddy Tzanetos yaptığı bir röportajda şunları söylemiş oldu:
Sonunda, o denli ya da bu biçimde, hayli daha uygun bağlantı elde edeceğiz. ötürüsıyla asıl soru bunu yalnızca tekrar ne vakit deneyeceğimiz. Temel olarak, Ingenuity’nin kullanıma hazır 900 megahertz radyo kontağının sonlarını keşfettik.
Alınan sonlu bilgi, rotor taşıtındaki gücün harika olduğunu gösteriyor. Bu da dikey bir duruşta olduğunu ve güneş gücü dizisinin altı lityum iyon piline verimli bir biçimde güç sağlamasına müsaade verdiğini gösteriyor.
Ancak grubun, uçuş 17’nin sonunda bağlantısı engellediğine inandığı birebir görüş çizgisi meseleleri, data paketlerinin birçoklarının (uçuştan imajlar dahil) geziciye ve akabinde Dünya’ya iletilmesini hala engelliyor.
Siz bu husus hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlarda bizlerle paylaşmayı unutmayın!
Mühendisler, sorunun bir kaç gün içerisinde çözülmesini umduklarını söylemiş oldu. Ancak şayet donanımsal bir sorun yaşanıyorsa, bu durum misyonun geleceğini büyük tehlike altına sokabilir. En uygun senaryoya göre, sadece Mars gezgininin rol alacağı vazifelere devam edilebilir. Lakin bu bile işlerin planlanan mühletin bir kaç ötesine aksamasına sebep olabilir.
NASA’nın diğer alternatifi yok!
Açıklanan bilgilere bakılırsa Ingenuity’nin 5 Aralık Pazar günü gerçekleştirdiği 17. uçuşunun akabinde helikopter ile gezici içindeki telsiz kontağında kesinti yaşandı. Sorun, Ingenuity’nin iniş evresinde meydana geldi, bu da grubun helikopterin inançlı bir biçimde inip inmediğini bilmediği ve uçuştan fotoğraf çekemediği manasına geliyor.
Ama NASA, sorunun meydana gelmesinden yaklaşık on beş dakika daha sonra gezici helikopterin sağlıklı olduğuna dair bir onay aldı. Mühendisler mevcut telemetri datalarını tahlil ettiler. Sorunun, aygıtların içindeki görüş sınırındaki sorunlar niçiniyle ikisi içindeki radyo irtibatında olduğunu teyit ettiler.
Uçuş, Perseverance’ın makul bir pozisyon ve oryantasyonda olacağı var iseyımıyla planlanmıştı. Lakin öncesinden planlanan program içerisinde gezici için planlar değişti. Bu yüzden diğer bir yerde bulundu. Telsiz bağlantısında kesintiye niye olan şeyse, ikisi içindeki bu aralık farkıydı.
Yapılan bir röportajda, NASA’nın Ingenuity takımının bir üyesi, aygıtta bir sorun olduğunu doğruladı. Lakin bunun aşılamaz bir mahzur olduğuna inanmadığını söylemiş oldu. Ingenuity program önderi Teddy Tzanetos yaptığı bir röportajda şunları söylemiş oldu:
Sonunda, o denli ya da bu biçimde, hayli daha uygun bağlantı elde edeceğiz. ötürüsıyla asıl soru bunu yalnızca tekrar ne vakit deneyeceğimiz. Temel olarak, Ingenuity’nin kullanıma hazır 900 megahertz radyo kontağının sonlarını keşfettik.
Alınan sonlu bilgi, rotor taşıtındaki gücün harika olduğunu gösteriyor. Bu da dikey bir duruşta olduğunu ve güneş gücü dizisinin altı lityum iyon piline verimli bir biçimde güç sağlamasına müsaade verdiğini gösteriyor.
Ancak grubun, uçuş 17’nin sonunda bağlantısı engellediğine inandığı birebir görüş çizgisi meseleleri, data paketlerinin birçoklarının (uçuştan imajlar dahil) geziciye ve akabinde Dünya’ya iletilmesini hala engelliyor.
Siz bu husus hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlarda bizlerle paylaşmayı unutmayın!