Netflix’in kaç abonesi var; Disney Plus’ın kaç abonesi var? Disney, Netflix’i yakalayabilir mi? Disney Plus bu hafta global genişlemesine devam etti ve 42 yeni ülkede yayına başladı. Bu ülkeler içinde Türkiye ile bir arada Yunanistan, Polonya ve bir dizi orta Avrupa ülkesi bulunuyor.
The Verge ise Disnep Plus’un bu adımını tahlil etti… Tahlilde şu yorumlar var:
Disney için bu genişleme adımı, hizmetini büyütmenin kıymetli bir yolu. Disney Plus’ın yaklaşık 87,6 milyon abonesi var. Üstelik Netflix son aylarda biraz küçülen bir kullanıcı tabanı bildirirken, Disney Plus tarafında artış yaşanıyor.
Netflix hala global akış ölçeği için çıtayı belirliyor. Şu ana kadar Netflix dünya pazarını yaklaşık 220 milyon toplam abone ile domine ediyor. Şirket, 190’dan fazla ülkede mevcut olduğunu söylüyor.
Disney ise ona yetişmek için çabalıyor. En başından beri Disney, Disney Plus’ın global bir hizmet olmasını amaçladığını ve katiyetle çalışmasını sağlamak için üniversal olarak cazibeli içerikle dolu bir kütüphaneye sahip olduğunu söylüyor.
Şurası bir gerçek: Disney global yürüyüşüne devam ederken, Netflix’in karşı karşıya olduğu birfazlaca problemle karşılaşacak. İçerik yapmak değerli ve sıkıntı; bilhassa de ortasından geçtiğimiz bu vakitte… Gezegendeki her ülkede işe yarayan içerik yapmak iş daha da zorlaştırıyor.
Özellikle dünyanın daha az varlıklı bölgelerinde biroldukça kişinin birden çok akış hizmeti için ödeme yapmak istememesi de kelam konusu. Bu, Netflix ve Disney Plus’ın yeni ve gelişmekte olan pazarlarda daha da direkt rekabet ortasında olacağı manasına geliyor.
Bu ortada rekabet, her iki şirketi de fiyatı mümkün olduğunca aşağı çekmek için reklam takviyeli planlar üzerinde çalışmasını mecburî hale getiriyor. Disney, bu yıl ABD’de Disney Plus’ın reklam takviyeli bir sürümünü başlatmayı ve 2023’te bunu öteki ülkelere de genişletmeyi planlıyor. Yani bu durum resmileşmiş biçimde. Netflix ise, her ne kadar reklamlı bir seçenek üzerinde çalışıyor olduğu bilinse de, bunu resmi olarak çabucak hemen doğrulamadı.
Ancak Disney’in yüzleşmek üzere olduğu en değişik soru şu: Gerçekte kaç muhtemel akış abonesi var? İnternet teması olan her insanın özel bir TV ve sinema hizmeti için ödeme yapmayacağı kesin. Bu yüzden de Disney için en kıymetli nokta, gerçek gayesi belirleyebilmek olacak.
The Verge ise Disnep Plus’un bu adımını tahlil etti… Tahlilde şu yorumlar var:
Disney için bu genişleme adımı, hizmetini büyütmenin kıymetli bir yolu. Disney Plus’ın yaklaşık 87,6 milyon abonesi var. Üstelik Netflix son aylarda biraz küçülen bir kullanıcı tabanı bildirirken, Disney Plus tarafında artış yaşanıyor.
Netflix hala global akış ölçeği için çıtayı belirliyor. Şu ana kadar Netflix dünya pazarını yaklaşık 220 milyon toplam abone ile domine ediyor. Şirket, 190’dan fazla ülkede mevcut olduğunu söylüyor.
Disney ise ona yetişmek için çabalıyor. En başından beri Disney, Disney Plus’ın global bir hizmet olmasını amaçladığını ve katiyetle çalışmasını sağlamak için üniversal olarak cazibeli içerikle dolu bir kütüphaneye sahip olduğunu söylüyor.
Şurası bir gerçek: Disney global yürüyüşüne devam ederken, Netflix’in karşı karşıya olduğu birfazlaca problemle karşılaşacak. İçerik yapmak değerli ve sıkıntı; bilhassa de ortasından geçtiğimiz bu vakitte… Gezegendeki her ülkede işe yarayan içerik yapmak iş daha da zorlaştırıyor.
Özellikle dünyanın daha az varlıklı bölgelerinde biroldukça kişinin birden çok akış hizmeti için ödeme yapmak istememesi de kelam konusu. Bu, Netflix ve Disney Plus’ın yeni ve gelişmekte olan pazarlarda daha da direkt rekabet ortasında olacağı manasına geliyor.
Bu ortada rekabet, her iki şirketi de fiyatı mümkün olduğunca aşağı çekmek için reklam takviyeli planlar üzerinde çalışmasını mecburî hale getiriyor. Disney, bu yıl ABD’de Disney Plus’ın reklam takviyeli bir sürümünü başlatmayı ve 2023’te bunu öteki ülkelere de genişletmeyi planlıyor. Yani bu durum resmileşmiş biçimde. Netflix ise, her ne kadar reklamlı bir seçenek üzerinde çalışıyor olduğu bilinse de, bunu resmi olarak çabucak hemen doğrulamadı.
Ancak Disney’in yüzleşmek üzere olduğu en değişik soru şu: Gerçekte kaç muhtemel akış abonesi var? İnternet teması olan her insanın özel bir TV ve sinema hizmeti için ödeme yapmayacağı kesin. Bu yüzden de Disney için en kıymetli nokta, gerçek gayesi belirleyebilmek olacak.