Özel röportaj: Accesland Dijitalleşen dünyada içerik üreterek gelir elde etme trendi her geçen gün ivme kazanarak büyümeye devam ediyor. 2017’de 12.7 milyar dolara sahip olan dijital içerik pazarının 2026’da 50 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor. Dijital alanda başkalarından yeni bir oyuncu olan bilgi, deneyim ve yeteneğin süratli gelire dönüştüğü yeni kuşak bir içerik platformu olarak hayata geçirilen ve şahsi gelişimden bilime, sanattan alakalara, teknolojiden fizikî gelişime, geniş ve farklı kategorilerde aradığınız, merak edilen her şeyi içerik olarak sunan Accessland’ın yaratıcısı Nihal Temur ile epeyce özel bir röportaj gerçekleştirdik.
Özel röportaj: Accesland
Accessland’ın yaratıcısı Nihal Temur
CHIP Online: Nihal Temur kimdir?
Nihal Temur: ODTÜ Kimya Mühendisliği kısmını bitirmemin akabinde başlayan uzun soluklu bir kurumsal geçmişim var. Uzun yıllar yüklü İngiltere, Birleşik Arap Emirlikleri, Çin ve Singapur’da yaşayarak Unilever’de çeşitli Tedarik Zinciri Bölge Başkanlığı nazaranvlerini yürüttüm ve 80’i aşan ülkede liderlik yaptım. Farklı kültürlerde başarılı projelere gruplarım ile bir arada imza attık. Tüm mesleğim boyunca onlarca farklı milletten önderler yetiştirdim ve bu çalışmalarım niçiniyle ‘Sınırları Aşan Bayan Ödülünü’ aldım. Görsel-işitsel alana ve dijital teknolojilere özel ilgim niçiniyle Unilever’den ayrılıp Silikon Vadisi’nde eğitim programına katıldım. 2019’da ise çatısı altında birfazlaca teknoloji tabanlı tahlilleri sunması hedeflenen Poseidon Vision’ı kurdum. Accessland de bunun birinci adımı olarak ortaya çıkardığımız bir eser.
Bu oluşumu kurmaktaki gayem, Türkiye’de yaratılacak içeriklerin dünya ile buluşmasını sağlamak ve profesyonel tecrübelerim ile sanayiye fark yaratan bir bakış açısı getirmek. Kaliteli içeriklerle dolu yeni platformlar üretmeyi hedefliyorum. Daima gelişmek, dönüşmek, değişmek, öğrenmek, fark yaratmak, topluma yarar sağlamak benim için epey kıymetli kavramlar. Bir yandan projelerimiz ile uğraşırken, bir yandan yeni fikirler üretmeye ve bunları üretebilmek için de kendimi daima olarak geliştirmeye ve dönüştürmeye odaklanıyorum. Kendim ve grubum ile olağan ki. Ben de Accessland aracılığı ile tecrübelerimi ve detaylarımi beşerler ile paylaşmayı hedefliyorum. O yüzden çok heyecanlı vakit içinder bizi bekliyor.
CHIP Online: Accesland teşebbüsünüzden bahsedebilir misiniz? Nasıl ortaya çıktı? Hedefiniz neydi?
Nihal Temur: Bir cümle ile anlatmak gerekirse Accessland bir dijital içerik pazaryeri. Eşsiz nitelikteki içeriklerin ön ödemeli olarak basitçe satışa sunulabileceği ve kitleler ile buluşturulabileceği yeni jenerasyon içerik platformu da diyebiliriz. İçerik üreticileri Accessland’de kayıtlı görüntülerini ve canlı yayınlarını listeleyerek hem içeriklerini hem kitlelerini kolaylıkla ve rastgele bir ön harcama olmadan yönetebilirler. Accessland kitle ve teknoloji gücü ile ilgisini ve tutkusunu yarara dönüştürmek isteyen herkese dijital pazarını yaratabilme özgürlüğü sunuyor.
Bir de bu içeriklerin keyfini çıkaran iştirakçilerden kelam etmeliyiz. Zira Accessland çift taraflı bir platform. İştirakçiler için ise renkli bir dünya sunuyoruz. Öğrenmek, eğlenmek yahut deneyimlemek istedikleri her alanda dolu dolu içerikler ile iştirakçileri buluşturmaktayız. Accessland’in bir öbür hoş yanı da her mecradan ulaşılabilir olması. İster bilgisayardan Accessland.live’a girerek, ister telefondan ya da ipad’den taşınabilir uygulamamızı indirerek içeriklere istedikleri yerden, istedikleri vakit kolay kolay ulaşabilirler. Accessland olarak bireylerin hayatlarının denetimini kendi ellerine alarak, ilgi alanlarındaki konularda kendilerini özgün ve özgürce geliştirme ve daha büyük bir hedefe hizmet edebilme motivasyonlarından güç alıyoruz.
Accessland’in ortaya çıkma öyküsünde bana ilham olan yaratıcı iktisat ve tutku iktisadının giderek yeni dijital dünyadaki kıymetinin artışı. Accessland aslında yalnızca yaratıcı iktisadın değil tutku iktisadının de tam kalbine oturan bir platform. İnsanların, kurumların ‘özgünlüklerini’ kullanarak, bunu öne çıkararak yarar sağlamalarından kelam ediyoruz. “Dünya dijitalleşirken işini dijitale taşımak isteyen bireylere, kurumlara ve şirketlere kolay bir yol sunmak ve bilgi, tecrübe ve yeteneklerini kullanarak parlak bir mesleğe başlamak isteyen her insanın dijital dünyaya adım atmasını sağlamak” amacı ile Accessland’i kurduk. Daima ve aşikâr bir frekansta tecrübe yaşatmanın ötesinde, özelleştirilmiş özgün, ve özgür servis sağlanacak bir platform olmasını hedefledik. İzlenme sayısına bağlı kalmadan içeriklerin kıymetinin farkında olan sadık iştirakçilerin kullanacağı bir platform bulunmasına ihtimam gösterdik. Zira içeriğinize bedel veren ve bunun karşılığını vermeye hazır şahıslarla hayli daha âlâ bir çıkar elde edebilirsiniz. Accessland işte bu dinamikleri kullanarak kitle ve teknoloji gücü ile ilgisini, bilgisini ve tutkusunu yarara dönüştürmek isteyen herkese zahmetsizce ve kolay bir kapı açıyor. İçerik üreticisi ve iştirakçiyi zahmetsizce, kolay ve keyifli bir tecrübeyle ve de kazan-kazan mantığı ile bir ortaya getirme misyonundan Accessland doğdu.
CHIP Online: Bu uygulamadan kimler yararlanabilir? Gaye kitleniz kimlerden oluşuyor?
Nihal Temur: Tecrübe, yetenek ve bilgisine güvenen ve bunları kitleler ile buluşturarak gelire dönüştürmek isteyen bireyler, kurumlar ve şirketler Accessland’i kullanmalı. Burası dijital içerik Pazar yeri. Birfazlaca satıcı ve alıcının bulunduğu renkli bir dünya. ötürüsı ile hem bugün dijital iş yapanlar birebir vakitte yapmayanlar için fazlaca önemli farklı özellikleri olan bir teknoloji platformu. Diğer bir deyişle içeriğin e-ticaret platformu diyebiliriz. A’dan Z’ye sunduğumuz araçlar ile içerik üreticilerine dijital dünyada işlerini yapmak için muhtaçlıkları olan her şeyi sunan bir platform ve hem de Accessland’de içerde merakları farklı yüzlerce iştirakçi var. Accessland’e mahsus araçlar nedir derseniz “Canlı ve kayıtlı yayın seçenekleri, biletleme, satış, pazarlama, analitik bilgi takviyesi, etkileşim araçları ve hayli daha fazlasını Accessland’de bulabilirler.
Tabi ki Accessland’in bir de iştirakçi tarafı var. Eğlenmek, öğrenmek, gelişmek, yenilenmek isteyen herkes Accessland’de kendine uygun bir içerik bulabilir.
CHIP Online: Bu durumda, Türkiye’de bir birinci diyebilir miyiz? Yurtharicinde emsal örnekler var mı?
Nihal Temur: Katiyen o denli. Accessland biroldukça tarafı ile Türkiye’de birincileri temsil ediyor. 10 dakikadan kısa müddette bütün işinizi dijitale taşıdığınızı daha evvel düşünebilir miydiniz? ya da tek bir platformda şovlardan finansa, spordan sıhhate, astrolojiden eğitime tecrübeden sohbete aradığınız her hizmeti bulabilmeyi? Accessland tüm bunları sunmasının yanında teknolojik alt yapısı ile de öne çıkıyor. Her meslek kümesinin çalışma yapısına hizmet eden araçlarımız ve yayın tiplerimiz ile eksiksiz bir hizmet sunuyoruz.
Yurt haricinde bizimle misal alanda teşebbüsler var ve yakından takip ediyoruz. Fakat şunu açıkça söyleyebilirim ki Accessland’in sunduğu hizmetleri ve avantajları sunan tek bir platform ile çabucak hemen karşılaşmadık. Bu kadar büyük, her daldan kişi ve şirkete hitap edecek bir dünya yaratmak hiç kolay değil. Accessland olarak bunu başarıp evvel Türkiye daha sonra da tüm Dünyayı tek bir platformda toplamayı hedefliyoruz. aslına bakarsan 6 ay içerisinde Accessland’i yurt haricinde da hizmete açma planımız var. Bu mevzuda da çalışmalarımız devam ediyor.
CHIP Online: Pandemi Türkiye’deki dünyadaki içerik üretimini ve içerik üreticilerini nasıl etkiledi?
Nihal Temur: Pandemi, içerik pazarını da öbür dallar üzere önemli manada etkiledi. Yapılan çalışmalarda içerik pazarının %36’sının COVID-19’u biraz olumsuz bildirirken %25’lik bir azınlık pandeminin tesirlerini “oldukca olumsuz” olarak kıymetlendiriyor. bu vakitte şirketler, klâsik reklamcılığa yatırım yapmaya giderek daha az meyilli hale geldi ve yavaş yavaş direkt hizmet ve eser üzerine heyeti itme odaklı reklamcılık yaklaşımını terk ediyorlar. Pandeminin gelişi ve akabinde zarurî dijitalleşme bu süreci de önemli oranda hızlandırdı. Şirketler giderek daha fazla dolaylı ve dikkat cazibeli yaklaşımlara yöneliyor. Eser ve hizmetlerini arayan müşteriler olduğu için satış ve ikna etmeyi amaçlayan reklamların tersine ikna edici bedel şirketin içeriğinin kalitesi ve bilgilendirici tabiatından geliyor. Ne de olsa, içeriği markalar için en yeterli bağlantı aracı olarak dayatan, toplumsal uzaklık ve izolasyon üzere mevcut kısıtlayıcı durumlar bulunuyor. Konutta internette geçirilen vakit %50 ila %70 ve internette yayıncılık için harcanan vakit için %12 arttı. Pandeminin getirdiği şartlar da içerik Pazarlamasının muvaffakiyetini kolaylaştırıyor. Dijital içerikler, şirketlerin halkla irtibat halinde kalmasının tek yolu haline geldi.
Accessland de pandemi ile yaşadığımız periyodun tam merkezine oturan, bu devrin gereksinimlerine birebir konuşan bir platform. Lakin gelin görün ki aslında Accessland pandeminin epeyce daha öncesinde çıkmış bir fikir, epey uzun vakittir üzerinde çalıştığımız bir platform. Zira gelecek fazlaca süratli adımlar ile buraya gidiyor. Etrafımıza baktığımızda biroldukça Pazar yeri görüyoruz artık. Dijitalleşen dünyada içerik üreterek gelir elde etme trendi her geçen gün ivme kazanarak büyümeye devam ediyor. Hiç kuşkusuz pandemi de son bir yılda dijital yaratıcılığın şaha kalkmasına niye oldu. 2017’de 12.7 milyar dolara sahip olan dijital içerik pazarının 2026’da 50 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor.
CHIP Online: Dijitalleşme sizin için ne söz ediyor?
Nihal Temur: Önümüzdeki 3 yıl içerisinde, internet ve 5G’nin yaygınlaşması ile 4 milyar ‘yeni zihin’ süratle birbirine bağlanacak. 2024 yılına dek dünyadaki her bir bireyin her gün web’e ulaşımı olmasından kelam ediyoruz. Bu 4.2 milyar yeni zihin ne keşfedecek? Ne tüketecek? Ne tıp yenilikler çıkaracak? Hangi sanayiler yıkıma uğrayacak? Önümüzdeki periyotta dijitalleşme genel bilinen tarifin ötesinde 5G , kablosuz dünyanın büsbütün bağlanması, 8 milyar insanın balonlarla atmosferdeki altyapı ile irtibatta olabilmesi ve uzay bazlı yeni networkler demek. Yani bence Dijitalleşme, gezegenimizdeki her bir insanın bu teknolojilerle gigabit ilişki suratında ve epeyce fazlaca minimal bir maliyetle birbiri ile temasta olması demek. 5G’nin harekete geçirdiği trilyonlarca sensor ve aletin, dünyanın neresinde olursanız olun her türlü bilgiye ulaşabilmesi, crowdfund edebileceğiniz 8 milyar potansiyel yatırımcı demek. Online kullanıcı nüfusu ikiye katlanınca, tahminen de tarihin en süratli teknolojik yeniliklerine şahit olacağız.
Aslına nazaran dijital dönüşüm, nitekim dijitalleşmenin sağladığı iş dönüşümüdür. “Dijital” takma isim biraz yanlış bir isimlendirmedir, zira dijital dönüşümün özü, dijitalleşme teknolojilerinin aktifleştirdiği yahut zorladığı iş süreçlerinin değişmesidir. Accessland’de tam olarak dijitalleşmenin temellerini benimseyen bir iş modeline sahip. Sonları ortadan kaldırma, maliyetleri düşürme, içerik üreticilerini daha görünür ve ulaşılabilir hale getirme, teknolojik ve analitik araçlar ile hizmet kalitesini artırma üzere özelliklerilerin hepsi Accessland’de bir ortaya geliyor.
CHIP Online: Gelişen dijitalleşme periyodunda ön görüleriniz nelerdir?
Nihal Temur: Önümüzdeki 10 yılda 20 metatrend, mevcut sanayileri ihtilale uğratacak, yarının işlerini kökten değiştirecek ve ömrümüzü büsbütün transformasyona uğratacağı görüşündeyim.
Bu 20 metatrendin sohbeti başka bir röportaj konusu lakin birkaç adedine özetlemek gerekirse değinmek gerekirse: Gelecekte, Objelerin İnterneti ve yapay zekâ teknolojileri ile birleştirilmiş daha da süratli bir taşınabilir İnternet (5G) ile 8 milyar insanın ilişkide olabileceği öteki bir dünya, otonom araçların ve uçan rabaların seyahat üslubumuzu ve süratimizi bir daha ayarlaması, , dijital tarımın meskenlere kentlere ulaşması, beyin/bilgisayar interface’leri , robotik kullanmasının artması, gen terapileri ve CRISPR teknolojisi ile hastalıkların azalması ve insan ömrünün uzaması sayılabilir. Dijitalleşme, iktisadın geleceğini büyük ölçüde değiştirecek. Dijital teknolojilerin sırf insanların yapabileceğini düşündüğümüz şeyleri yapmakla kalmayıp, bununla birlikte bu işleri giderek daha fazla insanüstü bir performans seviyesinde yapabileceği yeni bir dijital çağın eşiğindeyiz.
CHIP Online: Yeni projeleriniz var mı?
Nihal Temur: Tabi ki planlarımızda olan biroldukça proje var. Ama adım adım her projeyi tamamlayarak ilerlemek epeyce değerli. Giderek büyüyen imkanlar ve temel gereksinimler ile başa çıkmak için teknoloji tabanlı eserlere odaklanıyoruz. Günlük hayatın meselelerine tahliller bulacak dijital sistemler yaratarak teknoloji tabanlı platformlar üretmeyi ve kullanıcılarımız ile buluşturmayı hedefliyoruz. Accessland bu yolcuğun birinci adımı. Birfazlaca farklı alanda ve biroldukça farklı gereksinime konuşan teknoloji tabanlı tahlillerimizi önümüzdeki günler de her birlikte görüyor olacağız. Lakin kısa vadede Accessland’i Türkiye’de yaygınlaştırarak yurtdışına açmak var. Ve akabinde biroldukça yeni kuşak tahliller, projeler, platformlar ve eserler birbirini izleyecek.
Özel röportaj: Accesland
Accessland’ın yaratıcısı Nihal Temur
CHIP Online: Nihal Temur kimdir?
Nihal Temur: ODTÜ Kimya Mühendisliği kısmını bitirmemin akabinde başlayan uzun soluklu bir kurumsal geçmişim var. Uzun yıllar yüklü İngiltere, Birleşik Arap Emirlikleri, Çin ve Singapur’da yaşayarak Unilever’de çeşitli Tedarik Zinciri Bölge Başkanlığı nazaranvlerini yürüttüm ve 80’i aşan ülkede liderlik yaptım. Farklı kültürlerde başarılı projelere gruplarım ile bir arada imza attık. Tüm mesleğim boyunca onlarca farklı milletten önderler yetiştirdim ve bu çalışmalarım niçiniyle ‘Sınırları Aşan Bayan Ödülünü’ aldım. Görsel-işitsel alana ve dijital teknolojilere özel ilgim niçiniyle Unilever’den ayrılıp Silikon Vadisi’nde eğitim programına katıldım. 2019’da ise çatısı altında birfazlaca teknoloji tabanlı tahlilleri sunması hedeflenen Poseidon Vision’ı kurdum. Accessland de bunun birinci adımı olarak ortaya çıkardığımız bir eser.
Bu oluşumu kurmaktaki gayem, Türkiye’de yaratılacak içeriklerin dünya ile buluşmasını sağlamak ve profesyonel tecrübelerim ile sanayiye fark yaratan bir bakış açısı getirmek. Kaliteli içeriklerle dolu yeni platformlar üretmeyi hedefliyorum. Daima gelişmek, dönüşmek, değişmek, öğrenmek, fark yaratmak, topluma yarar sağlamak benim için epey kıymetli kavramlar. Bir yandan projelerimiz ile uğraşırken, bir yandan yeni fikirler üretmeye ve bunları üretebilmek için de kendimi daima olarak geliştirmeye ve dönüştürmeye odaklanıyorum. Kendim ve grubum ile olağan ki. Ben de Accessland aracılığı ile tecrübelerimi ve detaylarımi beşerler ile paylaşmayı hedefliyorum. O yüzden çok heyecanlı vakit içinder bizi bekliyor.
CHIP Online: Accesland teşebbüsünüzden bahsedebilir misiniz? Nasıl ortaya çıktı? Hedefiniz neydi?
Nihal Temur: Bir cümle ile anlatmak gerekirse Accessland bir dijital içerik pazaryeri. Eşsiz nitelikteki içeriklerin ön ödemeli olarak basitçe satışa sunulabileceği ve kitleler ile buluşturulabileceği yeni jenerasyon içerik platformu da diyebiliriz. İçerik üreticileri Accessland’de kayıtlı görüntülerini ve canlı yayınlarını listeleyerek hem içeriklerini hem kitlelerini kolaylıkla ve rastgele bir ön harcama olmadan yönetebilirler. Accessland kitle ve teknoloji gücü ile ilgisini ve tutkusunu yarara dönüştürmek isteyen herkese dijital pazarını yaratabilme özgürlüğü sunuyor.
Bir de bu içeriklerin keyfini çıkaran iştirakçilerden kelam etmeliyiz. Zira Accessland çift taraflı bir platform. İştirakçiler için ise renkli bir dünya sunuyoruz. Öğrenmek, eğlenmek yahut deneyimlemek istedikleri her alanda dolu dolu içerikler ile iştirakçileri buluşturmaktayız. Accessland’in bir öbür hoş yanı da her mecradan ulaşılabilir olması. İster bilgisayardan Accessland.live’a girerek, ister telefondan ya da ipad’den taşınabilir uygulamamızı indirerek içeriklere istedikleri yerden, istedikleri vakit kolay kolay ulaşabilirler. Accessland olarak bireylerin hayatlarının denetimini kendi ellerine alarak, ilgi alanlarındaki konularda kendilerini özgün ve özgürce geliştirme ve daha büyük bir hedefe hizmet edebilme motivasyonlarından güç alıyoruz.
Accessland’in ortaya çıkma öyküsünde bana ilham olan yaratıcı iktisat ve tutku iktisadının giderek yeni dijital dünyadaki kıymetinin artışı. Accessland aslında yalnızca yaratıcı iktisadın değil tutku iktisadının de tam kalbine oturan bir platform. İnsanların, kurumların ‘özgünlüklerini’ kullanarak, bunu öne çıkararak yarar sağlamalarından kelam ediyoruz. “Dünya dijitalleşirken işini dijitale taşımak isteyen bireylere, kurumlara ve şirketlere kolay bir yol sunmak ve bilgi, tecrübe ve yeteneklerini kullanarak parlak bir mesleğe başlamak isteyen her insanın dijital dünyaya adım atmasını sağlamak” amacı ile Accessland’i kurduk. Daima ve aşikâr bir frekansta tecrübe yaşatmanın ötesinde, özelleştirilmiş özgün, ve özgür servis sağlanacak bir platform olmasını hedefledik. İzlenme sayısına bağlı kalmadan içeriklerin kıymetinin farkında olan sadık iştirakçilerin kullanacağı bir platform bulunmasına ihtimam gösterdik. Zira içeriğinize bedel veren ve bunun karşılığını vermeye hazır şahıslarla hayli daha âlâ bir çıkar elde edebilirsiniz. Accessland işte bu dinamikleri kullanarak kitle ve teknoloji gücü ile ilgisini, bilgisini ve tutkusunu yarara dönüştürmek isteyen herkese zahmetsizce ve kolay bir kapı açıyor. İçerik üreticisi ve iştirakçiyi zahmetsizce, kolay ve keyifli bir tecrübeyle ve de kazan-kazan mantığı ile bir ortaya getirme misyonundan Accessland doğdu.
CHIP Online: Bu uygulamadan kimler yararlanabilir? Gaye kitleniz kimlerden oluşuyor?
Nihal Temur: Tecrübe, yetenek ve bilgisine güvenen ve bunları kitleler ile buluşturarak gelire dönüştürmek isteyen bireyler, kurumlar ve şirketler Accessland’i kullanmalı. Burası dijital içerik Pazar yeri. Birfazlaca satıcı ve alıcının bulunduğu renkli bir dünya. ötürüsı ile hem bugün dijital iş yapanlar birebir vakitte yapmayanlar için fazlaca önemli farklı özellikleri olan bir teknoloji platformu. Diğer bir deyişle içeriğin e-ticaret platformu diyebiliriz. A’dan Z’ye sunduğumuz araçlar ile içerik üreticilerine dijital dünyada işlerini yapmak için muhtaçlıkları olan her şeyi sunan bir platform ve hem de Accessland’de içerde merakları farklı yüzlerce iştirakçi var. Accessland’e mahsus araçlar nedir derseniz “Canlı ve kayıtlı yayın seçenekleri, biletleme, satış, pazarlama, analitik bilgi takviyesi, etkileşim araçları ve hayli daha fazlasını Accessland’de bulabilirler.
Tabi ki Accessland’in bir de iştirakçi tarafı var. Eğlenmek, öğrenmek, gelişmek, yenilenmek isteyen herkes Accessland’de kendine uygun bir içerik bulabilir.
CHIP Online: Bu durumda, Türkiye’de bir birinci diyebilir miyiz? Yurtharicinde emsal örnekler var mı?
Nihal Temur: Katiyen o denli. Accessland biroldukça tarafı ile Türkiye’de birincileri temsil ediyor. 10 dakikadan kısa müddette bütün işinizi dijitale taşıdığınızı daha evvel düşünebilir miydiniz? ya da tek bir platformda şovlardan finansa, spordan sıhhate, astrolojiden eğitime tecrübeden sohbete aradığınız her hizmeti bulabilmeyi? Accessland tüm bunları sunmasının yanında teknolojik alt yapısı ile de öne çıkıyor. Her meslek kümesinin çalışma yapısına hizmet eden araçlarımız ve yayın tiplerimiz ile eksiksiz bir hizmet sunuyoruz.
Yurt haricinde bizimle misal alanda teşebbüsler var ve yakından takip ediyoruz. Fakat şunu açıkça söyleyebilirim ki Accessland’in sunduğu hizmetleri ve avantajları sunan tek bir platform ile çabucak hemen karşılaşmadık. Bu kadar büyük, her daldan kişi ve şirkete hitap edecek bir dünya yaratmak hiç kolay değil. Accessland olarak bunu başarıp evvel Türkiye daha sonra da tüm Dünyayı tek bir platformda toplamayı hedefliyoruz. aslına bakarsan 6 ay içerisinde Accessland’i yurt haricinde da hizmete açma planımız var. Bu mevzuda da çalışmalarımız devam ediyor.
CHIP Online: Pandemi Türkiye’deki dünyadaki içerik üretimini ve içerik üreticilerini nasıl etkiledi?
Nihal Temur: Pandemi, içerik pazarını da öbür dallar üzere önemli manada etkiledi. Yapılan çalışmalarda içerik pazarının %36’sının COVID-19’u biraz olumsuz bildirirken %25’lik bir azınlık pandeminin tesirlerini “oldukca olumsuz” olarak kıymetlendiriyor. bu vakitte şirketler, klâsik reklamcılığa yatırım yapmaya giderek daha az meyilli hale geldi ve yavaş yavaş direkt hizmet ve eser üzerine heyeti itme odaklı reklamcılık yaklaşımını terk ediyorlar. Pandeminin gelişi ve akabinde zarurî dijitalleşme bu süreci de önemli oranda hızlandırdı. Şirketler giderek daha fazla dolaylı ve dikkat cazibeli yaklaşımlara yöneliyor. Eser ve hizmetlerini arayan müşteriler olduğu için satış ve ikna etmeyi amaçlayan reklamların tersine ikna edici bedel şirketin içeriğinin kalitesi ve bilgilendirici tabiatından geliyor. Ne de olsa, içeriği markalar için en yeterli bağlantı aracı olarak dayatan, toplumsal uzaklık ve izolasyon üzere mevcut kısıtlayıcı durumlar bulunuyor. Konutta internette geçirilen vakit %50 ila %70 ve internette yayıncılık için harcanan vakit için %12 arttı. Pandeminin getirdiği şartlar da içerik Pazarlamasının muvaffakiyetini kolaylaştırıyor. Dijital içerikler, şirketlerin halkla irtibat halinde kalmasının tek yolu haline geldi.
Accessland de pandemi ile yaşadığımız periyodun tam merkezine oturan, bu devrin gereksinimlerine birebir konuşan bir platform. Lakin gelin görün ki aslında Accessland pandeminin epeyce daha öncesinde çıkmış bir fikir, epey uzun vakittir üzerinde çalıştığımız bir platform. Zira gelecek fazlaca süratli adımlar ile buraya gidiyor. Etrafımıza baktığımızda biroldukça Pazar yeri görüyoruz artık. Dijitalleşen dünyada içerik üreterek gelir elde etme trendi her geçen gün ivme kazanarak büyümeye devam ediyor. Hiç kuşkusuz pandemi de son bir yılda dijital yaratıcılığın şaha kalkmasına niye oldu. 2017’de 12.7 milyar dolara sahip olan dijital içerik pazarının 2026’da 50 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor.
CHIP Online: Dijitalleşme sizin için ne söz ediyor?
Nihal Temur: Önümüzdeki 3 yıl içerisinde, internet ve 5G’nin yaygınlaşması ile 4 milyar ‘yeni zihin’ süratle birbirine bağlanacak. 2024 yılına dek dünyadaki her bir bireyin her gün web’e ulaşımı olmasından kelam ediyoruz. Bu 4.2 milyar yeni zihin ne keşfedecek? Ne tüketecek? Ne tıp yenilikler çıkaracak? Hangi sanayiler yıkıma uğrayacak? Önümüzdeki periyotta dijitalleşme genel bilinen tarifin ötesinde 5G , kablosuz dünyanın büsbütün bağlanması, 8 milyar insanın balonlarla atmosferdeki altyapı ile irtibatta olabilmesi ve uzay bazlı yeni networkler demek. Yani bence Dijitalleşme, gezegenimizdeki her bir insanın bu teknolojilerle gigabit ilişki suratında ve epeyce fazlaca minimal bir maliyetle birbiri ile temasta olması demek. 5G’nin harekete geçirdiği trilyonlarca sensor ve aletin, dünyanın neresinde olursanız olun her türlü bilgiye ulaşabilmesi, crowdfund edebileceğiniz 8 milyar potansiyel yatırımcı demek. Online kullanıcı nüfusu ikiye katlanınca, tahminen de tarihin en süratli teknolojik yeniliklerine şahit olacağız.
Aslına nazaran dijital dönüşüm, nitekim dijitalleşmenin sağladığı iş dönüşümüdür. “Dijital” takma isim biraz yanlış bir isimlendirmedir, zira dijital dönüşümün özü, dijitalleşme teknolojilerinin aktifleştirdiği yahut zorladığı iş süreçlerinin değişmesidir. Accessland’de tam olarak dijitalleşmenin temellerini benimseyen bir iş modeline sahip. Sonları ortadan kaldırma, maliyetleri düşürme, içerik üreticilerini daha görünür ve ulaşılabilir hale getirme, teknolojik ve analitik araçlar ile hizmet kalitesini artırma üzere özelliklerilerin hepsi Accessland’de bir ortaya geliyor.
CHIP Online: Gelişen dijitalleşme periyodunda ön görüleriniz nelerdir?
Nihal Temur: Önümüzdeki 10 yılda 20 metatrend, mevcut sanayileri ihtilale uğratacak, yarının işlerini kökten değiştirecek ve ömrümüzü büsbütün transformasyona uğratacağı görüşündeyim.
Bu 20 metatrendin sohbeti başka bir röportaj konusu lakin birkaç adedine özetlemek gerekirse değinmek gerekirse: Gelecekte, Objelerin İnterneti ve yapay zekâ teknolojileri ile birleştirilmiş daha da süratli bir taşınabilir İnternet (5G) ile 8 milyar insanın ilişkide olabileceği öteki bir dünya, otonom araçların ve uçan rabaların seyahat üslubumuzu ve süratimizi bir daha ayarlaması, , dijital tarımın meskenlere kentlere ulaşması, beyin/bilgisayar interface’leri , robotik kullanmasının artması, gen terapileri ve CRISPR teknolojisi ile hastalıkların azalması ve insan ömrünün uzaması sayılabilir. Dijitalleşme, iktisadın geleceğini büyük ölçüde değiştirecek. Dijital teknolojilerin sırf insanların yapabileceğini düşündüğümüz şeyleri yapmakla kalmayıp, bununla birlikte bu işleri giderek daha fazla insanüstü bir performans seviyesinde yapabileceği yeni bir dijital çağın eşiğindeyiz.
CHIP Online: Yeni projeleriniz var mı?
Nihal Temur: Tabi ki planlarımızda olan biroldukça proje var. Ama adım adım her projeyi tamamlayarak ilerlemek epeyce değerli. Giderek büyüyen imkanlar ve temel gereksinimler ile başa çıkmak için teknoloji tabanlı eserlere odaklanıyoruz. Günlük hayatın meselelerine tahliller bulacak dijital sistemler yaratarak teknoloji tabanlı platformlar üretmeyi ve kullanıcılarımız ile buluşturmayı hedefliyoruz. Accessland bu yolcuğun birinci adımı. Birfazlaca farklı alanda ve biroldukça farklı gereksinime konuşan teknoloji tabanlı tahlillerimizi önümüzdeki günler de her birlikte görüyor olacağız. Lakin kısa vadede Accessland’i Türkiye’de yaygınlaştırarak yurtdışına açmak var. Ve akabinde biroldukça yeni kuşak tahliller, projeler, platformlar ve eserler birbirini izleyecek.