Yenilmez
Active member
Magnezyum otomotivde ‘eğer olmazsa olmaz’ hammaddelerden biri. Magnezyum, şanzıman ve direksiyon kolonlarından koltuk çerçevelerine ve yakıt deposu kapaklarına kadar çeşitli araba kesimlerinde kullanılan alüminyum alaşımlar başta olmak üzere bir dizi eser için kullanılıyor. Avrupa‘nın ana magnezyum tedarikçisi olan Çin, güç kaynaklarını korumak için 50 magnezyum izabe tesisinden yaklaşık 35’inin yılsonuna kadar kapanmasını emretti. Lakin alüminyum levha ve kütük üretiminde magnezyumun yerini alacak öbür bir gereç olmaması, kesimde büyük kaygı yaratıyor. Zira fiyatlar resmen uçmuş durumda. Ton fiyatı yılbaşından bu yana ikiye katlanarak 4.700 dolara çıkan magnezyum fiyatları 2008 yılından bu yana en yüksek düzeyde. Avrupa’da tabana vurmak üzere olan stoklardan yapılan satışlarda ise fiyatlar yılın birinci aylarındaki 2.000 dolar düzeylerinden 10.000-14.000 dolar civarına yükseldi.
MAGNEZYUM TALEBİNİN YÜZDE 95’İNİ ÇİN KARŞILIYOR
Avrupalı sanayi örgütleri, Avrupa Komitesi’ne davet yaparak, şiddetli açığı hafifçeletmek ve milyonlarca istihdama mal olacak tesislerin kapanmasını önlemek için Çin ile magnezyum sevkiyatının bir daha başlatılması için görüşme başlatılmasını istedi. Dünya’dan Evrim Küçük’ün haberine bakılırsa; Örgütler yaptığı açıklamada Çin’in magnezyum talebinin yüzde 95’ini tedarik ettiğini fakat eylülden beri sevkiyatın durduğunu belirterek Avrupa Birliği‘ni acil harekete geçmeye çağırdı.
Almanya’nın metal üreticileri birliği WVM, Çin’deki güç krizinin alüminyum üretiminin ana bileşenlerinden magnezyum tedarikini baltalamasının araba üreticilerini önemli üretim meseleleriyle karşı karşıya getirdiği konusunda bir kere daha ikazda bulundu. Birlik, Alman hükümetine yazdığı bir mektupta, Avrupa magnezyum stoklarının, magnezyum piyasasında monopolleşen Çin’den gelen arz eksikliğinden etkilendiğini ve meselelerin günden güne derinleştiğini bildirdi. Mektupta, “Almanya’daki ve sırasıyla tüm Avrupa’daki mevcut magnezyum stoklarının 2021 Kasım ayı sonuna kadar tükenmesi bekleniyor” uyarısı yapıldı.
3 AYDA OKSİTLENİYOR, GLOBAL STOK DA TEHDİT ALTINDA
Magnezyum, şanzıman ve direksiyon kolonlarından koltuk çerçevelerine ve yakıt deposu kapaklarına kadar çeşitli araba modüllerinde kullanılan alüminyum alaşımları başta olmak üzere bir dizi eser için kullanılıyor. Avrupa’nın ana magnezyum tedarikçisi olan Çin, güç kaynaklarını korumak için 50 magnezyum izabe tesisinden yaklaşık 35’inin yılsonuna kadar kapanmasını emretti. Lakin alüminyum levha ve kütük üretiminde magnezyumun yerini alacak diğer bir gereç olmaması, bölümde büyük telaş yaratıyor. Magnezyum üç ay ortasında oksitlenmeye başladığından stoklanması güç bir eser. Bundan ötürü, Çin’in üretimini artırmaması halinde global stokların da eriyeceği belirtiliyor.
“AVRUPA TEKRAR MAGNEZYUM ÜRETMELİ”
Barclays analisti Amos Fletcher’ın hazırladığı bir raporda, “Magnezyumda talebin yüzde 35’i araba için üretilen levhalardan geliyor. Bu niçinle magnezyum arzı durursa, tüm araba sanayisi potansiyel olarak durmak zorunda kalabilir” tespitinde bulunuyor. WVM, Almanya hükümetini Çin ile Avrupa’ya magnezyum arzını artırma konusunda görüşmelere başlamaya ve Avrupa Birliği’ne magnezyum üretimini katıya geri döndürmesi için baskı yapmaya çağırdı. Dernek, “Bu oranda bir tedarik darboğazı ile araba, uçak, elektrobisiklet, inşaat, ambalaj sanayisi ve mühendislik üzere kesimlerdeki tüm alüminyum katma bedel zincirinde büyük üretim kayıpları tehdit ediliyor” dedi. Ortalarında Norveçli Norsk Hydro’nun da olduğu yerli şirketler, Çin’in düşük maliyetleriyle baş edemedikleri için magnezyum üretimini sonlandırmak zorunda kalmışlardı.
“AMERİKALI ŞİRKETLERİN TESLİMATI GECİKECEK”
Kuzey Amerika da tıpkı meseleyle boğuşmaya başladı. Alüminyum kütük üreten Kanadalı Matalco Inc., geçtiğimiz günlerde müşterilerine magnezyum mevcudiyetinin “kuruduğunu” ve sorun devam ederse, gelecek yıl üretim düşürüp ve teslim edilecek malın ölçüsünü kısmak zorunda kalacağını duyurdu. ABD’nin en büyük ham alüminyum üreticisi olan Alcoa da magnezyum sıkışıklığı konusundaki tasalarını lisana getirdi ve birtakım tedarikçilerin teslimatlarını askıya aldığını bildirdi. Matalco ve Alcoa, silikonun da yetersiz olduğu ikazında bulundu. Çin’deki üretim kesintilerinin yol açtığı üretim düşüşü niçiniyle silikon meblağları iki aydan kısa bir müddetde yüzde 300 artırdı. Magnezyum kadar silikon da alaşımların sertleştirilmesi için kullanılıyor.
MAGNEZYUM TALEBİNİN YÜZDE 95’İNİ ÇİN KARŞILIYOR
Avrupalı sanayi örgütleri, Avrupa Komitesi’ne davet yaparak, şiddetli açığı hafifçeletmek ve milyonlarca istihdama mal olacak tesislerin kapanmasını önlemek için Çin ile magnezyum sevkiyatının bir daha başlatılması için görüşme başlatılmasını istedi. Dünya’dan Evrim Küçük’ün haberine bakılırsa; Örgütler yaptığı açıklamada Çin’in magnezyum talebinin yüzde 95’ini tedarik ettiğini fakat eylülden beri sevkiyatın durduğunu belirterek Avrupa Birliği‘ni acil harekete geçmeye çağırdı.
Almanya’nın metal üreticileri birliği WVM, Çin’deki güç krizinin alüminyum üretiminin ana bileşenlerinden magnezyum tedarikini baltalamasının araba üreticilerini önemli üretim meseleleriyle karşı karşıya getirdiği konusunda bir kere daha ikazda bulundu. Birlik, Alman hükümetine yazdığı bir mektupta, Avrupa magnezyum stoklarının, magnezyum piyasasında monopolleşen Çin’den gelen arz eksikliğinden etkilendiğini ve meselelerin günden güne derinleştiğini bildirdi. Mektupta, “Almanya’daki ve sırasıyla tüm Avrupa’daki mevcut magnezyum stoklarının 2021 Kasım ayı sonuna kadar tükenmesi bekleniyor” uyarısı yapıldı.
3 AYDA OKSİTLENİYOR, GLOBAL STOK DA TEHDİT ALTINDA
Magnezyum, şanzıman ve direksiyon kolonlarından koltuk çerçevelerine ve yakıt deposu kapaklarına kadar çeşitli araba modüllerinde kullanılan alüminyum alaşımları başta olmak üzere bir dizi eser için kullanılıyor. Avrupa’nın ana magnezyum tedarikçisi olan Çin, güç kaynaklarını korumak için 50 magnezyum izabe tesisinden yaklaşık 35’inin yılsonuna kadar kapanmasını emretti. Lakin alüminyum levha ve kütük üretiminde magnezyumun yerini alacak diğer bir gereç olmaması, bölümde büyük telaş yaratıyor. Magnezyum üç ay ortasında oksitlenmeye başladığından stoklanması güç bir eser. Bundan ötürü, Çin’in üretimini artırmaması halinde global stokların da eriyeceği belirtiliyor.
“AVRUPA TEKRAR MAGNEZYUM ÜRETMELİ”
Barclays analisti Amos Fletcher’ın hazırladığı bir raporda, “Magnezyumda talebin yüzde 35’i araba için üretilen levhalardan geliyor. Bu niçinle magnezyum arzı durursa, tüm araba sanayisi potansiyel olarak durmak zorunda kalabilir” tespitinde bulunuyor. WVM, Almanya hükümetini Çin ile Avrupa’ya magnezyum arzını artırma konusunda görüşmelere başlamaya ve Avrupa Birliği’ne magnezyum üretimini katıya geri döndürmesi için baskı yapmaya çağırdı. Dernek, “Bu oranda bir tedarik darboğazı ile araba, uçak, elektrobisiklet, inşaat, ambalaj sanayisi ve mühendislik üzere kesimlerdeki tüm alüminyum katma bedel zincirinde büyük üretim kayıpları tehdit ediliyor” dedi. Ortalarında Norveçli Norsk Hydro’nun da olduğu yerli şirketler, Çin’in düşük maliyetleriyle baş edemedikleri için magnezyum üretimini sonlandırmak zorunda kalmışlardı.
“AMERİKALI ŞİRKETLERİN TESLİMATI GECİKECEK”
Kuzey Amerika da tıpkı meseleyle boğuşmaya başladı. Alüminyum kütük üreten Kanadalı Matalco Inc., geçtiğimiz günlerde müşterilerine magnezyum mevcudiyetinin “kuruduğunu” ve sorun devam ederse, gelecek yıl üretim düşürüp ve teslim edilecek malın ölçüsünü kısmak zorunda kalacağını duyurdu. ABD’nin en büyük ham alüminyum üreticisi olan Alcoa da magnezyum sıkışıklığı konusundaki tasalarını lisana getirdi ve birtakım tedarikçilerin teslimatlarını askıya aldığını bildirdi. Matalco ve Alcoa, silikonun da yetersiz olduğu ikazında bulundu. Çin’deki üretim kesintilerinin yol açtığı üretim düşüşü niçiniyle silikon meblağları iki aydan kısa bir müddetde yüzde 300 artırdı. Magnezyum kadar silikon da alaşımların sertleştirilmesi için kullanılıyor.