Yenilmez
Active member
Dünyada otomotiv piyasasını derinden etkileyen çip krizi, tesirini göstermeye devam ediyor. Çip krizi niçiniyle biroldukca fabrikada yüz binlerce araç bant üzerinde kaldı. Hem üreticinin birebir vakitte gözünün çevrildiği çip krizindeki durum, sanılandan daha vahim.
GAZETECİLERİN SORULARINI YANITLADI
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) İdare Konseyi Lideri Ali Bilaloğlu, otomotiv bölümünde çip probleminin devam ettiğini belirterek, “Bu çip krizi en azından 2022’nin birinci çeyreğine kadar sürecek. Muhtemelen 2022’nin ikinci çeyreğini de etkileyecek. İnşallah 2022’nin ikinci yarısından daha sonra çiple ilgili bir krizle bölüm artık karşı karşıya kalmayacak.” dedi.
Bilaloğlu, ağustos ayı araba ve yavaşça ticari araç pazarına ait sayıların belirtildiğı çevrim içi görüşmede gazetecilerin sorularını da yanıtladı.
“EN AZINDAN 2022’İNİN ÇEYREĞİNE KADAR SÜRECEK”
“Ağustos ayında tedarikte sorun yaşanmaması halinde satışların 90 bin adede ulaşabileceği” biçiminde yapılan değerlendirmelere değinen Bilaloğlu, bu kestirimleri çok gerçekçi bulduğunu kaydetti.
Araç bulunurluğu noktasındaki külfetin devam etmesinin beklendiğini aktaran Bilaloğlu, “Daha dün markalarımızla uzun bir konferanstaydım. Çip krizi yalnızca marka üzerinde bir sorun değil, kesimin sorunu biliyorsunuz. Yani o yüzden burada konuşulanları bölüm ismine da söyleyebilirim. Şu anki durum şunu gösteriyor; Bu çip krizi en azından 2022’nin birinci çeyreğine kadar sürecek. Muhtemelen 2022’nin ikinci çeyreğini de etkileyecek. İnşallah 2022’nin ikinci yarısından daha sonra çiple ilgili bir krizle dal artık karşı karşıya kalmayacak.” sözlerini kullandı.
“BAKANLIĞIN HASSASİYETİNİ ALKIŞLIYORUZ”
Ali Bilaloğlu, kimi bayilerin ÖTV konusunu istismar ettiği ve fırsatçılık yaptığı istikametindeki tezlere ve haberlere de değindi. Hazine ve Maliye Bakanlığı‘nın bu istikamette bir araştırması olduğunu bildiren Bilaloğlu, “Bu aslına bakarsanız basında yer aldı, kulis haberi de değil artık. Öncelikle şunu söylemek istiyorum; biz bu araştırmayı, bu husustaki hassasiyeti ayakta alkışlıyoruz. Maliye Bakanlığı’mızın, bu bahiste ya da rastgele bir perakendede usulsüzlük yahut fırsatçılık yapılıyorsa bunun önüne geçmesi ve alışılmış ki bunların durdurulması lazım.” diye konuştu.
“FIRSATÇI BÖLÜM ALGISI BİZİ ÜZÜYOR”
ODD İdare Şurası Lideri Bilaloğlu, otomotiv dalının epeyce sıkı kontrol altında olan, gerek markalar gerekse devlet tarafınca kontrol altında bulunan ve yönetmeliklerle indirim yahut fiyat artışı bahislerinde hayli net tanımlanmış bir kesim olduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti:
“Yani önemli manada kontrol ve yönetmeliklerle yönetilen bir kesim olarak yalnızca fazlaca az sayıda bayinin tüm bölümü zan altında bırakmasından da fazlaca rahatsızız. Zira kontrol sonunda da goreceğiz; burada bu usulsüzlüğü yapan yetkili satıcı sayısının gerçekten çok az sayıda olduğunu adım üzere biliyorum. Fakat ne yazık ki bunun basına güya tüm dalın epeyce düzgün çalışmayan, fırsatçı bir dal üzere yansıması ve algılanması bu işin bizim açımızdan açıkçası en üzücü tarafı… O yüzden bu algının da tahminen düzeltilmesi gerektiğini düşünüyorum.”
Türkiye araba ve yavaşça ticari araç toplam pazarında yıl sonu pazar varsayımlarını yükseltmelerine de değinen Bilaloğlu, 825-875 bin satış sayısının pazarın gidişatıyla ilgili potansiyeli yansıttığını kelamlarına ekledi.
Kaynak: Anadolu Ajansı / Abdulselam Durdak
GAZETECİLERİN SORULARINI YANITLADI
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) İdare Konseyi Lideri Ali Bilaloğlu, otomotiv bölümünde çip probleminin devam ettiğini belirterek, “Bu çip krizi en azından 2022’nin birinci çeyreğine kadar sürecek. Muhtemelen 2022’nin ikinci çeyreğini de etkileyecek. İnşallah 2022’nin ikinci yarısından daha sonra çiple ilgili bir krizle bölüm artık karşı karşıya kalmayacak.” dedi.
Bilaloğlu, ağustos ayı araba ve yavaşça ticari araç pazarına ait sayıların belirtildiğı çevrim içi görüşmede gazetecilerin sorularını da yanıtladı.
“EN AZINDAN 2022’İNİN ÇEYREĞİNE KADAR SÜRECEK”
“Ağustos ayında tedarikte sorun yaşanmaması halinde satışların 90 bin adede ulaşabileceği” biçiminde yapılan değerlendirmelere değinen Bilaloğlu, bu kestirimleri çok gerçekçi bulduğunu kaydetti.
Araç bulunurluğu noktasındaki külfetin devam etmesinin beklendiğini aktaran Bilaloğlu, “Daha dün markalarımızla uzun bir konferanstaydım. Çip krizi yalnızca marka üzerinde bir sorun değil, kesimin sorunu biliyorsunuz. Yani o yüzden burada konuşulanları bölüm ismine da söyleyebilirim. Şu anki durum şunu gösteriyor; Bu çip krizi en azından 2022’nin birinci çeyreğine kadar sürecek. Muhtemelen 2022’nin ikinci çeyreğini de etkileyecek. İnşallah 2022’nin ikinci yarısından daha sonra çiple ilgili bir krizle dal artık karşı karşıya kalmayacak.” sözlerini kullandı.
“BAKANLIĞIN HASSASİYETİNİ ALKIŞLIYORUZ”
Ali Bilaloğlu, kimi bayilerin ÖTV konusunu istismar ettiği ve fırsatçılık yaptığı istikametindeki tezlere ve haberlere de değindi. Hazine ve Maliye Bakanlığı‘nın bu istikamette bir araştırması olduğunu bildiren Bilaloğlu, “Bu aslına bakarsanız basında yer aldı, kulis haberi de değil artık. Öncelikle şunu söylemek istiyorum; biz bu araştırmayı, bu husustaki hassasiyeti ayakta alkışlıyoruz. Maliye Bakanlığı’mızın, bu bahiste ya da rastgele bir perakendede usulsüzlük yahut fırsatçılık yapılıyorsa bunun önüne geçmesi ve alışılmış ki bunların durdurulması lazım.” diye konuştu.
“FIRSATÇI BÖLÜM ALGISI BİZİ ÜZÜYOR”
ODD İdare Şurası Lideri Bilaloğlu, otomotiv dalının epeyce sıkı kontrol altında olan, gerek markalar gerekse devlet tarafınca kontrol altında bulunan ve yönetmeliklerle indirim yahut fiyat artışı bahislerinde hayli net tanımlanmış bir kesim olduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti:
“Yani önemli manada kontrol ve yönetmeliklerle yönetilen bir kesim olarak yalnızca fazlaca az sayıda bayinin tüm bölümü zan altında bırakmasından da fazlaca rahatsızız. Zira kontrol sonunda da goreceğiz; burada bu usulsüzlüğü yapan yetkili satıcı sayısının gerçekten çok az sayıda olduğunu adım üzere biliyorum. Fakat ne yazık ki bunun basına güya tüm dalın epeyce düzgün çalışmayan, fırsatçı bir dal üzere yansıması ve algılanması bu işin bizim açımızdan açıkçası en üzücü tarafı… O yüzden bu algının da tahminen düzeltilmesi gerektiğini düşünüyorum.”
Türkiye araba ve yavaşça ticari araç toplam pazarında yıl sonu pazar varsayımlarını yükseltmelerine de değinen Bilaloğlu, 825-875 bin satış sayısının pazarın gidişatıyla ilgili potansiyeli yansıttığını kelamlarına ekledi.
Kaynak: Anadolu Ajansı / Abdulselam Durdak