Yeni Delhi:
Yazar-yönetmen B. Sukumar'ın büyük bir ticari başarı elde etmesinin nedeni son derece anlaşılır. Pushpa: Yükselişformülü sulandırma havasında değil. Devam filminde kendisine ve başrol oyuncusu Allu Arjun'un zengin temettülerine yol açan düğmelere basma fırsatını kaçırmıyor.
Aynı şeyin daha fazlasının arayışı içindeyken, Pushpa: Kural – Bölüm 2 çoğu zaman şişkin bir karmaşaya dönüşme tehlikesiyle karşı karşıyadır. Bu olasılığı engellemeyi başarırken, sırf kahramanın yenilmezlik, mantık ve yerçekimi aurasını güçlendirmek için mantıksız bir şekilde uydurulmuş, aşırı gerilmiş ve monte edilmiş uzatmalara sapıyor.
Bu maksimalist evrende mantıksız olarak kabul edilen hiçbir şey yoktur. Pushpa Bölüm 2 deri için cehenneme gidiyor ama filmin büyük bir kısmı kendi atlama hırsının ağırlığı altında eziliyor.
Sukumar'ın senaryosu, AA'nın kalabalığı memnun eden tavırları ve Fahadh Faasil'in genişleyen varlığı (geniş çapta hayranlık duyulan Malayalam sinema oyuncusu hem hafiflik hem de yaygaracı cesareti temsil ediyor) utanmadan selefinin ülke çapındaki izleyiciler üzerindeki etkisini artırmayı amaçlıyordu.
Çabalar karışık sonuçlar veriyor. Filmin birkaç dekor parçası (en önemlileri uzun süren ve tiz olaylardır) oldukça iyi çalışıyor. Gerisi yok.
Olağanüstü becerileri ilk filmde öne çıkan ve etkileyici görsel genişliğe önemli ölçüde katkıda bulunan görüntü yönetmeni Miroslaw Kuba Brozek, devam filmine de aynı düzeyde ustalık katıyor. O Pushpa Bölüm 2 Kursa eşdeğer hiçbir teknik sorunu yok, ancak konusu hayal kırıklığı yaratacak kadar dengesiz.
200 dakikalık filmin ilk birkaç saati bir parlama noktasından diğerine yalpalıyor. Her biri Pushpa'nın jhukega nahi retoriğinin önemini ve kapsamını ortaya çıkarıyor. IPS memuru Bhanwar Singh Shekhawat ile olan savaşı (Pushpa: The Rise'dan farklı olarak Faasil, burada daha başlangıçta karşımıza çıkıyor), film son anlarında bir sürpriz ortaya çıkarana kadar doruğa doğru hızla ilerliyor.
Pushpa (Allu Arjun) artık Srivalli'nin (Rashmika Mandanna) tutkulu bir kocasıdır, ancak o hiç evcilleştirilmemiştir. Onun suç imparatorluğu artık her zamankinden daha yaygın. Kanatlarını Hindistan kıyılarının ötesine açıyor ve Dubai merkezli alıcı Hamid'le (bir kamera hücresinde Saurabh Sachdeva) devasa bir kırmızı zımpara anlaşması yapıyor.
Pushpa, çetesini arkadaşı ve güvendiği teğmen Keshav'ın (Jagadeesh Prathap Bandari) yardımıyla yönetiyor ve ihanet düşüncesinin akıllarından geçmesine asla izin vermeyen bir kaçakçı taburu tarafından iyi bir şekilde hizmet ediliyor. Ancak bunun gibi filmlerden bekleneceği gibi Pushpa her zaman kötü adamlarla tek başına savaşır.
O, komuta ettiği ormanda emirleri tartışmasız devam eden, baltalı bir suçludur. Rakibi yozlaşmış, karikatürize edilmiş bir polistir. Pushpa eyerinde o kadar güvende ki hiç koşmuyor. Ancak yasadışı kırmızı zımparalama işini yıkmakla suçlanan polis memuru sürekli olarak gölgelerin peşindedir.
Pushpa'nın kaçakçılık örgütü üzerindeki kontrolü tartışılmaz. Polisin çetesine yönelttiği tehditleri özet olarak ele alıyor ve bölgenin SP'si Shekhawat'ı öfkeli ve yarım kalmış bir durumda bırakıyor. Hayal kırıklığına uğramış polisin umutsuz önlemleri, kendisi ile Pushpa arasındaki sorunları daha da kötüleştirmekten başka işe yaramaz.
Pushpa'nın aynı derecede inatçı bir düşmanı olan Daksha (Anasuya Bharadwaj) ve onun kaçakçı kocası Mangalam Shrinu (Sunil) ile rekabet etmesi gerekir. Kadın, bulanık sularda balık tutmak için SP Shekhawat'a olan yakınlığından yararlanıyor.
Pushpa'nın geçmişte Shekhawat'a maruz bıraktığı hakaretten dolayı, bir politikacının ateşkesi sağlamak için düzenlediği gürültülü partide üniformalı adamdan özür dilemek zorunda kalır. Ancak yatarak egosuna darbe indirecek bir tip olmadığından Pushpa, parti bitmeden hesaplaşır. İki adam birbirlerinin boğazına sarılmış durumdalar.
Filmin başlarında, engellenen bir fotoğraf çekimi Pushpa'nın büyük beğenisini kazanır. Bu küstahlığının bedelini eyaletin başbakanına ödetmeye karar verir. Ağırlığını MLA Sidappa'nın (Rao Ramesh) arkasına veriyor. Bu siyasi eylemin yansımalarının kendini göstermesi biraz zaman alır, ancak polis memurunun kaçakçıları suçüstü yakalama umuduyla daireler çizerek etrafta dolaşması nedeniyle, Pushpa'nın hayatında bu arada hiçbir eylem eksikliği yoktur.
Filmin son üçte birinde olay örgüsü ana Pushpa-Shekhawat çatışma yolundan sapıyor – kelimenin tam anlamıyla alevler içinde kalmasına izin veriliyor – ve ilk filmde birkaç kez ima edilen kişisel bir açıya yerleşiyor: Pushpa'nınki Gayri meşru bir oğul olduğu için kahramanı küçük düşürmekten zevk alan üvey kardeşi Molleti Mohan Raj (Ajay) ile gergin ilişkisi.
Mohan'ın kızı Kaveri (Pavani Karanam), filmin sonlarında ortaya çıkan ve elleri ve bacakları bağlı olan Pushpa'nın neden hiç de tuhaf olmadığını kanıtladığı uzun, heyecan verici bir aksiyon sahnesini başlatan bir rakibin elinde bir piyon haline gelir. artık ateş, ama gerçek anlamda tam anlamıyla bir orman yangını.
Pushpa: Kural – Bölüm 2 Baş karakterin omzundan vurulduktan sonra denize düşmesiyle biten bir kabusla başlıyor. Bir irkilme ve bastırılmış bir çığlıkla uyanır. Karısı, dünyada Pushpa'yı alt edebilecek hiçbir şeyin olmadığının son derece farkında olmasına rağmen paniğe kapılmıştır.
Sahneyi, AA ile Rashmika arasındaki garip yakınlaşma anları izliyor – film boyunca birkaç tane daha var – bu anlar, açıkça Pushpa'nın istismarlarının şiddeti ve saldırgan erkekliği yücelttiği yönündeki eleştirilere bir yanıt olmayı amaçlıyor (daha fazlası filmin bu yönü hakkında). daha sonra film).
Geri kalanı Pushpa Bölüm 2 aktör ve karakterin unsurları tamamdır. Allu Arjun çarpıcı derecede tutarlı. Bu, Pushpa'nın eğimli omzunun asla geri dönülmeyecek bir noktadan sonra açıklanamaz bir kaybolma eylemi yapmasına rağmen, kişiliğini tanımlayan sakal okşamaları hala anlaşmanın büyük bir parçası olmasına rağmen. Ancak 200 dakikalık film, karanlıkta gerçek bir ilham kaynağı bulmaya çalışırken biraz yorucu bir çileye dönüşüyor.
Pushpa'nın hayatındaki kadınlar, annesi Parvathi (Kalpalatha) ve karısı, ona diz çöktürebilecek tek kişilerdir. Srivalli, Pushpa'nın evlilik ve diğer ilişkilere karşı cinsiyetçi olmayan duruşunu savunmak için filmin uzunca bir sahnede örülmesine olanak tanıyan bir çekişmeden sonra bunu yapıyor.
Aslında, cesur adam bir şarkı ve dans sahnesinde intikam duygusuyla çift cinsiyetli hale gelir; bu, Pushpa tarafından Tanrıça Kali'nin kutsamalarını çağırmak için gerçekleştirilen çılgın bir büyüdür. Bir sari giyiyor ve korkutucu derecede delici gözleri, yanaklarının üzerine cömertçe uygulanan sürmelerle vurgulanıyor.
Ateşli dişi ilahinin öfkesinin tüm gücü, dini törene dalıp bela isteyen bir grup kabadayı (başlarında parlak kırmızı, şeytani boynuzlar var) tarafından hissediliyor. Pushpa, Yıkım Tanrıçası'nın avatarının öfke yaratmasıyla bunu onlara veriyor.
Aynı saldırı zirvede tekrarlanıyor. Pushpa bir kez daha Kali kılığına giriyor. Kargaşa bittikten ve düşmanlıkların sona erdiğini gösteren bir düğün yapıldıktan sonra, Pushpa Bölüm 2 3. Bölüme işaret ediyor. Üçlemenin son bölümünün başlığı şöyle olacak: Pushpa: Saldırı. Sanki zaten yeterince yokmuş gibi.
Yazar-yönetmen B. Sukumar'ın büyük bir ticari başarı elde etmesinin nedeni son derece anlaşılır. Pushpa: Yükselişformülü sulandırma havasında değil. Devam filminde kendisine ve başrol oyuncusu Allu Arjun'un zengin temettülerine yol açan düğmelere basma fırsatını kaçırmıyor.
Aynı şeyin daha fazlasının arayışı içindeyken, Pushpa: Kural – Bölüm 2 çoğu zaman şişkin bir karmaşaya dönüşme tehlikesiyle karşı karşıyadır. Bu olasılığı engellemeyi başarırken, sırf kahramanın yenilmezlik, mantık ve yerçekimi aurasını güçlendirmek için mantıksız bir şekilde uydurulmuş, aşırı gerilmiş ve monte edilmiş uzatmalara sapıyor.
Bu maksimalist evrende mantıksız olarak kabul edilen hiçbir şey yoktur. Pushpa Bölüm 2 deri için cehenneme gidiyor ama filmin büyük bir kısmı kendi atlama hırsının ağırlığı altında eziliyor.
Sukumar'ın senaryosu, AA'nın kalabalığı memnun eden tavırları ve Fahadh Faasil'in genişleyen varlığı (geniş çapta hayranlık duyulan Malayalam sinema oyuncusu hem hafiflik hem de yaygaracı cesareti temsil ediyor) utanmadan selefinin ülke çapındaki izleyiciler üzerindeki etkisini artırmayı amaçlıyordu.
Çabalar karışık sonuçlar veriyor. Filmin birkaç dekor parçası (en önemlileri uzun süren ve tiz olaylardır) oldukça iyi çalışıyor. Gerisi yok.
Olağanüstü becerileri ilk filmde öne çıkan ve etkileyici görsel genişliğe önemli ölçüde katkıda bulunan görüntü yönetmeni Miroslaw Kuba Brozek, devam filmine de aynı düzeyde ustalık katıyor. O Pushpa Bölüm 2 Kursa eşdeğer hiçbir teknik sorunu yok, ancak konusu hayal kırıklığı yaratacak kadar dengesiz.
200 dakikalık filmin ilk birkaç saati bir parlama noktasından diğerine yalpalıyor. Her biri Pushpa'nın jhukega nahi retoriğinin önemini ve kapsamını ortaya çıkarıyor. IPS memuru Bhanwar Singh Shekhawat ile olan savaşı (Pushpa: The Rise'dan farklı olarak Faasil, burada daha başlangıçta karşımıza çıkıyor), film son anlarında bir sürpriz ortaya çıkarana kadar doruğa doğru hızla ilerliyor.
Pushpa (Allu Arjun) artık Srivalli'nin (Rashmika Mandanna) tutkulu bir kocasıdır, ancak o hiç evcilleştirilmemiştir. Onun suç imparatorluğu artık her zamankinden daha yaygın. Kanatlarını Hindistan kıyılarının ötesine açıyor ve Dubai merkezli alıcı Hamid'le (bir kamera hücresinde Saurabh Sachdeva) devasa bir kırmızı zımpara anlaşması yapıyor.
Pushpa, çetesini arkadaşı ve güvendiği teğmen Keshav'ın (Jagadeesh Prathap Bandari) yardımıyla yönetiyor ve ihanet düşüncesinin akıllarından geçmesine asla izin vermeyen bir kaçakçı taburu tarafından iyi bir şekilde hizmet ediliyor. Ancak bunun gibi filmlerden bekleneceği gibi Pushpa her zaman kötü adamlarla tek başına savaşır.
O, komuta ettiği ormanda emirleri tartışmasız devam eden, baltalı bir suçludur. Rakibi yozlaşmış, karikatürize edilmiş bir polistir. Pushpa eyerinde o kadar güvende ki hiç koşmuyor. Ancak yasadışı kırmızı zımparalama işini yıkmakla suçlanan polis memuru sürekli olarak gölgelerin peşindedir.
Pushpa'nın kaçakçılık örgütü üzerindeki kontrolü tartışılmaz. Polisin çetesine yönelttiği tehditleri özet olarak ele alıyor ve bölgenin SP'si Shekhawat'ı öfkeli ve yarım kalmış bir durumda bırakıyor. Hayal kırıklığına uğramış polisin umutsuz önlemleri, kendisi ile Pushpa arasındaki sorunları daha da kötüleştirmekten başka işe yaramaz.
Pushpa'nın aynı derecede inatçı bir düşmanı olan Daksha (Anasuya Bharadwaj) ve onun kaçakçı kocası Mangalam Shrinu (Sunil) ile rekabet etmesi gerekir. Kadın, bulanık sularda balık tutmak için SP Shekhawat'a olan yakınlığından yararlanıyor.
Pushpa'nın geçmişte Shekhawat'a maruz bıraktığı hakaretten dolayı, bir politikacının ateşkesi sağlamak için düzenlediği gürültülü partide üniformalı adamdan özür dilemek zorunda kalır. Ancak yatarak egosuna darbe indirecek bir tip olmadığından Pushpa, parti bitmeden hesaplaşır. İki adam birbirlerinin boğazına sarılmış durumdalar.
Filmin başlarında, engellenen bir fotoğraf çekimi Pushpa'nın büyük beğenisini kazanır. Bu küstahlığının bedelini eyaletin başbakanına ödetmeye karar verir. Ağırlığını MLA Sidappa'nın (Rao Ramesh) arkasına veriyor. Bu siyasi eylemin yansımalarının kendini göstermesi biraz zaman alır, ancak polis memurunun kaçakçıları suçüstü yakalama umuduyla daireler çizerek etrafta dolaşması nedeniyle, Pushpa'nın hayatında bu arada hiçbir eylem eksikliği yoktur.
Filmin son üçte birinde olay örgüsü ana Pushpa-Shekhawat çatışma yolundan sapıyor – kelimenin tam anlamıyla alevler içinde kalmasına izin veriliyor – ve ilk filmde birkaç kez ima edilen kişisel bir açıya yerleşiyor: Pushpa'nınki Gayri meşru bir oğul olduğu için kahramanı küçük düşürmekten zevk alan üvey kardeşi Molleti Mohan Raj (Ajay) ile gergin ilişkisi.
Mohan'ın kızı Kaveri (Pavani Karanam), filmin sonlarında ortaya çıkan ve elleri ve bacakları bağlı olan Pushpa'nın neden hiç de tuhaf olmadığını kanıtladığı uzun, heyecan verici bir aksiyon sahnesini başlatan bir rakibin elinde bir piyon haline gelir. artık ateş, ama gerçek anlamda tam anlamıyla bir orman yangını.
Pushpa: Kural – Bölüm 2 Baş karakterin omzundan vurulduktan sonra denize düşmesiyle biten bir kabusla başlıyor. Bir irkilme ve bastırılmış bir çığlıkla uyanır. Karısı, dünyada Pushpa'yı alt edebilecek hiçbir şeyin olmadığının son derece farkında olmasına rağmen paniğe kapılmıştır.
Sahneyi, AA ile Rashmika arasındaki garip yakınlaşma anları izliyor – film boyunca birkaç tane daha var – bu anlar, açıkça Pushpa'nın istismarlarının şiddeti ve saldırgan erkekliği yücelttiği yönündeki eleştirilere bir yanıt olmayı amaçlıyor (daha fazlası filmin bu yönü hakkında). daha sonra film).
Geri kalanı Pushpa Bölüm 2 aktör ve karakterin unsurları tamamdır. Allu Arjun çarpıcı derecede tutarlı. Bu, Pushpa'nın eğimli omzunun asla geri dönülmeyecek bir noktadan sonra açıklanamaz bir kaybolma eylemi yapmasına rağmen, kişiliğini tanımlayan sakal okşamaları hala anlaşmanın büyük bir parçası olmasına rağmen. Ancak 200 dakikalık film, karanlıkta gerçek bir ilham kaynağı bulmaya çalışırken biraz yorucu bir çileye dönüşüyor.
Pushpa'nın hayatındaki kadınlar, annesi Parvathi (Kalpalatha) ve karısı, ona diz çöktürebilecek tek kişilerdir. Srivalli, Pushpa'nın evlilik ve diğer ilişkilere karşı cinsiyetçi olmayan duruşunu savunmak için filmin uzunca bir sahnede örülmesine olanak tanıyan bir çekişmeden sonra bunu yapıyor.
Aslında, cesur adam bir şarkı ve dans sahnesinde intikam duygusuyla çift cinsiyetli hale gelir; bu, Pushpa tarafından Tanrıça Kali'nin kutsamalarını çağırmak için gerçekleştirilen çılgın bir büyüdür. Bir sari giyiyor ve korkutucu derecede delici gözleri, yanaklarının üzerine cömertçe uygulanan sürmelerle vurgulanıyor.
Ateşli dişi ilahinin öfkesinin tüm gücü, dini törene dalıp bela isteyen bir grup kabadayı (başlarında parlak kırmızı, şeytani boynuzlar var) tarafından hissediliyor. Pushpa, Yıkım Tanrıçası'nın avatarının öfke yaratmasıyla bunu onlara veriyor.
Aynı saldırı zirvede tekrarlanıyor. Pushpa bir kez daha Kali kılığına giriyor. Kargaşa bittikten ve düşmanlıkların sona erdiğini gösteren bir düğün yapıldıktan sonra, Pushpa Bölüm 2 3. Bölüme işaret ediyor. Üçlemenin son bölümünün başlığı şöyle olacak: Pushpa: Saldırı. Sanki zaten yeterince yokmuş gibi.