Reklamsız Instagram hayali yalnızca tek bir gün yaşayabildi; The OG App çıktığı üzere kayboldu Eski Instagram tecrübesine epey benzeyen, reklamsız bir akış kelamı veren “The OG App” isimli üçüncü taraf Instagram uygulaması, resmi olarak piyasaya sürüldükten yalnızca bir gün daha sonra Apple’ın App Store’undan çekildi. Apple’ın uygulamayı Meta’nın isteği üzerine çekip çekmediği muhakkak değil, lakin toplumsal ağ, hizmete karşı “yürütme eylemleri” gerçekleştirdiğini doğruladı.
Bir Meta sözcüsü yaptığı açıklamada, “Bu uygulama politikalarımızı ihlal ediyor ve tüm uygun yaptırım aksiyonlarını yapıyoruz” dedi. Sözcü, bu hareketlerin ne olduğu yahut Apple ile temas halinde olup olmadığı konusunda detay vermeyi reddetti, lakin Meta’nın klon sitelerini yasaklayan siyasetlerini özetleyen bir blog gönderisine dikkat çekti. Meta, klon siteleri “mevcut bir sitenin içeriğini büsbütün yahut kısmen çoğaltan üçüncü taraf siteler” diye açıklıyor.
Uygulamanın kurucularından Hardik Patil, Engadget ile yaptığı toplantıda, “Kullanıcılar tükettiklerini denetim etme hakkını hak ediyor ve OG bu hakkı savunmaya ve bu hak için savaşmaya devam edecek” dedi ve Meta’dan direkt bir irtibat talebi almadığını söylemiş oldu.
TechCrunch’ın dediğine göre, OG Uygulaması bir yıldan fazla bir müddetdir geliştirme kademesindeydi. Uygulamanın kurucuları, Instagram’ın reklamsız, “daha temiz” bir versiyonunu sunmak istediklerini söylüyor. Uygulama, Reels içermeyen özelleştirilebilir akışlar, önerilen gönderiler ve uzun müddettir Instagram kullanıcıları içinde vakit zaman tartışmalı olan başka yeni özellikleri içeriyor.
Uygulamanın Android sürümü, haber yayına hazırlanırken kullanılabilir durumdaydı.
OG uygulamasının, Instagram’ın siyasetlerini açıkça çiğnediği görülüyor. Şirket, geliştiricilerin kendi Instagram sürümlerini oluşturmaları için herkese açık bir API sunmuyor ve Twitter’da The OG App hesabı, Android API’sinde “tersine mühendislik” yapmak zorunda olduklarını söylemiş oldu. Uygulama ayrıyeten, geliştiricilerin kullanıcıların hesap ayrıntılarını nasıl koruduğuna ait kapalılık telaşlarını de gündeme getirdi.
OG App, App Store’dan kaldırılmadan evvel 10.000’den çok indirmeye sahipti. Geliştiriciler, bunun sebebini “istekleri dinledik ve yerine getirdik” halinde açıklıyor.
Bir Meta sözcüsü yaptığı açıklamada, “Bu uygulama politikalarımızı ihlal ediyor ve tüm uygun yaptırım aksiyonlarını yapıyoruz” dedi. Sözcü, bu hareketlerin ne olduğu yahut Apple ile temas halinde olup olmadığı konusunda detay vermeyi reddetti, lakin Meta’nın klon sitelerini yasaklayan siyasetlerini özetleyen bir blog gönderisine dikkat çekti. Meta, klon siteleri “mevcut bir sitenin içeriğini büsbütün yahut kısmen çoğaltan üçüncü taraf siteler” diye açıklıyor.
Uygulamanın kurucularından Hardik Patil, Engadget ile yaptığı toplantıda, “Kullanıcılar tükettiklerini denetim etme hakkını hak ediyor ve OG bu hakkı savunmaya ve bu hak için savaşmaya devam edecek” dedi ve Meta’dan direkt bir irtibat talebi almadığını söylemiş oldu.
TechCrunch’ın dediğine göre, OG Uygulaması bir yıldan fazla bir müddetdir geliştirme kademesindeydi. Uygulamanın kurucuları, Instagram’ın reklamsız, “daha temiz” bir versiyonunu sunmak istediklerini söylüyor. Uygulama, Reels içermeyen özelleştirilebilir akışlar, önerilen gönderiler ve uzun müddettir Instagram kullanıcıları içinde vakit zaman tartışmalı olan başka yeni özellikleri içeriyor.
Uygulamanın Android sürümü, haber yayına hazırlanırken kullanılabilir durumdaydı.
OG uygulamasının, Instagram’ın siyasetlerini açıkça çiğnediği görülüyor. Şirket, geliştiricilerin kendi Instagram sürümlerini oluşturmaları için herkese açık bir API sunmuyor ve Twitter’da The OG App hesabı, Android API’sinde “tersine mühendislik” yapmak zorunda olduklarını söylemiş oldu. Uygulama ayrıyeten, geliştiricilerin kullanıcıların hesap ayrıntılarını nasıl koruduğuna ait kapalılık telaşlarını de gündeme getirdi.
OG App, App Store’dan kaldırılmadan evvel 10.000’den çok indirmeye sahipti. Geliştiriciler, bunun sebebini “istekleri dinledik ve yerine getirdik” halinde açıklıyor.