Yenilmez
Active member

Birkaç geleneksel Hessian şirketi iflasın eşiğine geldikten sonra, bölgesel mandıra “Schwälbchen” de zarar bildirdi.
Hesse’nin en büyük mandırası Schwälbchen, yüksek maliyet baskısıyla mücadele ediyor ve 2023’e düşük beklentilerle bakıyor. Bad Schwalbach’taki Alman Basın Ajansı CEO’su Günter Berz-List, geçen yılki ekonomik gelişme hakkında “Schwälbchen Grubunun tamamı için üst üste üçüncü çok zor yıl oldu” dedi. Aşırı dalgalanmaların olduğu sektördeki ölçülemezlerin cari yılda da devam edeceğini varsayıyor.
Berz-List, Schwälbchen’in süt ürünleri ve taze gıda hizmeti içeren iki iş alanının geçen 2022 yılında farklı şekilde geliştiğini söyledi. Oteller, gastronomi, kantinler ve kantinlerin teslimi ile taze gıda servisinden ev dışı ürünlere olan talep, sıkı korona önlemlerinin sona ermesinin ardından ilkbahardan itibaren gözle görülür şekilde arttı.
Gelir açısından yönetici, önceki yılda 72 milyon olan 2022’de 110 milyon euro bekliyor. Sonuç olarak, yeni hizmetin dengeli bir sonuca ve “ağır kayıplarla geçen iki yılın ardından siyah bir sıfıra” sahip olmasını bekliyor. 2021’de iş alanındaki açık hala 1,5 milyon euro idi.
CEO “durağan sular” umuyor
Berz-List, “Taze yemek servisi vadiden çıktı. Hâlâ mandıra üzerinde çalışmamız gerekiyor,” dedi. Bu ikinci iş segmentinde, perakendeciler yazdan itibaren süt, krema, kuark ve yoğurt için önemli ölçüde daha yüksek fiyatlar ödediler. Bununla birlikte, sıcak yaz aylarında ürünleri soğutmak için son derece yüksek enerji maliyetleri, malların taşınması için önemli ölçüde artan masraflar ve çok yüksek paketleme maliyetleri bu etkiyi tamamen dengeleyebilirdi. Aynı durum, çiftçilere yapılan ödeme fiyatlarının artmasıyla birlikte, hammadde maliyetleri için de geçerlidir.
Berz-List, yüksek fiyatlar nedeniyle mandıranın cirosunun 95,5 milyondan 2022’de yaklaşık 110 milyon avroya çıkacağını açıkladı. Sonuç kırmızı ile yazılmaya devam edecekti. 2021 yılında faaliyet sonucundaki kayıp eksi 0,5 milyon euro oldu. Süt işlemede yüzde 7’lik bir düşüşle yaklaşık 130 milyon kilogram bekleniyor.
Berz-List, Schwälbchen Group’un tamamında satışların 2022’de yaklaşık üçte bir oranında artarak 200 milyon Euro’nun üzerine çıkmasını bekliyor. Grup sonucu yine olumsuz olacak. 2021’de 1,2 milyon euroluk kayıp kabaca yarı yarıya azalacak. Berz-List, piyasalarda aşırı dalgalanmalar olduğu için önümüzdeki birkaç ay için somut bir görünümün şu anda mümkün olmadığını söyledi. “Tabii ki, önümüzdeki yıl boyunca süt ürünleri işinde tekrar yola çıkacağımızı umuyorum.”