Şirket, yaptırımları delmekle suçlanmıştı: Abramoviç’in yatı Bodrum’dan ayrıldı Rusya’nın Ukrayna’ya yönelik işgal operasyonu niçiniyle Avrupa Birliği ve İngiltere’nin yaptırım uyguladığı Rus oligark Roman Abramoviç’in mega yatı Solaris’in, Bodrum limanından ayrıldığı açıklandı.
Bodrum limanının işletmecisi olan Londra merkezli Küresel Ports Holdings (GPH) şirketi yaptırımları delmekle suçlanmış ve tartışılmaya başlanmıştı.
NEREYE GİTTİĞİ BİLİNMİYOR
Kısa Dalga’da yer alan bir habere bakılırsa, İngiliz gazetesi Financial Times, 140 metrelik yatın 21 Mart’tan beri demirlediği Bodrum limanından bu sabah ayrıldığını yazdı.
Argüman, gemilerin rotalarını izleyen Marine Traffic isimli siteye dayandırıldı. Yatın nereye gittiği bilinmiyor.
Abramoviç’in bir öbür harika yatı olan 162 metre uzunluğundaki Eclipse ise 22 Mart’tan bu yana Marmaris limanına demirlemiş durumda.
ŞİRKET, TOPU TÜRK YETKİLİLERE ATMIŞTI
Bodrum limanının İngiltere merkezli işletmecisi GPH, İngiliz basınında yaptırımları delmekle suçlanmasının akabinde Abramoviç’in yatına müsaadesi kendilerinin değil Türk yetkililerin müsaade verdiğini duyurmuştu.
Şirketin dün, Rus oligarkın ve yatın isimlerini anmadığı açıklamasında, ‘İngiltere’nin yaptırımlarına tabi tutulduğuna inanılan bir kişinin sahibi olduğu düşünülen muhteşem yata müsaade verilmesi sonucunda kendilerinin dahli olmadığını’ belirtmişti.
Açıklamada, limanlara giriş müsaadesi verilmesinden Türkiyeli yetkililerin sorumlu olduğu aktarılırken “GPH, uygulanabilir yasalar çerçevesinde yasal olduğu sürece bu biçimde bir karara uymak zorundadır” sözleri kullanılmıştı.
SOLARİS BODRUM’A 22 MART’TA DEMİR ATTI
Rus milyarder Abramoviç’in 140 metre uzunluğundaki 600 milyon dolarlık muhteşem yatı Solaris, yaptırım kararlarının akabinde acil tamirat gördüğü Barselona’dan 8 Mart’ta ayrılmış, dört gün daha sonra AB üyesi olmayan Karadağ’da durmuş ve 21 Mart’ta Bodrum’a demirlemişti.
Abramoviç’in bir başka üstün yatı olan Eclipse de 22 Mart’ta Marmaris limanına gelmişti.
FT: GPH’NİN FİYAT ALMASI YAPTIRIM İHLALİ OLABİLİR
Financial Times gazetesi geçtiğimiz cuma günü yayımladığı haberde, GPH’nin Londra borsasında kayıtlı bir şirket olarak yata müsaade vermesinin ve rastgele bir fiyat almasının yaptırımları ihlal ediyor olabileceğini savunmuştu.
Kennedys isimli hukuk firmasının ortaklarından Michael Biltoo GPH’nin ‘kesinlikle epey büyük bir risk aldığını’ söylerken, “Biz onlara danışmanlık yapıyor olsaydık ‘Durun, kimi denetimler yapmanız gerekiyor’ derdik” tabirlerini kullanmıştı.
Bodrum limanının işletmecisi olan Londra merkezli Küresel Ports Holdings (GPH) şirketi yaptırımları delmekle suçlanmış ve tartışılmaya başlanmıştı.
NEREYE GİTTİĞİ BİLİNMİYOR
Kısa Dalga’da yer alan bir habere bakılırsa, İngiliz gazetesi Financial Times, 140 metrelik yatın 21 Mart’tan beri demirlediği Bodrum limanından bu sabah ayrıldığını yazdı.
Argüman, gemilerin rotalarını izleyen Marine Traffic isimli siteye dayandırıldı. Yatın nereye gittiği bilinmiyor.
Abramoviç’in bir öbür harika yatı olan 162 metre uzunluğundaki Eclipse ise 22 Mart’tan bu yana Marmaris limanına demirlemiş durumda.
ŞİRKET, TOPU TÜRK YETKİLİLERE ATMIŞTI
Bodrum limanının İngiltere merkezli işletmecisi GPH, İngiliz basınında yaptırımları delmekle suçlanmasının akabinde Abramoviç’in yatına müsaadesi kendilerinin değil Türk yetkililerin müsaade verdiğini duyurmuştu.
Şirketin dün, Rus oligarkın ve yatın isimlerini anmadığı açıklamasında, ‘İngiltere’nin yaptırımlarına tabi tutulduğuna inanılan bir kişinin sahibi olduğu düşünülen muhteşem yata müsaade verilmesi sonucunda kendilerinin dahli olmadığını’ belirtmişti.
Açıklamada, limanlara giriş müsaadesi verilmesinden Türkiyeli yetkililerin sorumlu olduğu aktarılırken “GPH, uygulanabilir yasalar çerçevesinde yasal olduğu sürece bu biçimde bir karara uymak zorundadır” sözleri kullanılmıştı.
SOLARİS BODRUM’A 22 MART’TA DEMİR ATTI
Rus milyarder Abramoviç’in 140 metre uzunluğundaki 600 milyon dolarlık muhteşem yatı Solaris, yaptırım kararlarının akabinde acil tamirat gördüğü Barselona’dan 8 Mart’ta ayrılmış, dört gün daha sonra AB üyesi olmayan Karadağ’da durmuş ve 21 Mart’ta Bodrum’a demirlemişti.
Abramoviç’in bir başka üstün yatı olan Eclipse de 22 Mart’ta Marmaris limanına gelmişti.
FT: GPH’NİN FİYAT ALMASI YAPTIRIM İHLALİ OLABİLİR
Financial Times gazetesi geçtiğimiz cuma günü yayımladığı haberde, GPH’nin Londra borsasında kayıtlı bir şirket olarak yata müsaade vermesinin ve rastgele bir fiyat almasının yaptırımları ihlal ediyor olabileceğini savunmuştu.
Kennedys isimli hukuk firmasının ortaklarından Michael Biltoo GPH’nin ‘kesinlikle epey büyük bir risk aldığını’ söylerken, “Biz onlara danışmanlık yapıyor olsaydık ‘Durun, kimi denetimler yapmanız gerekiyor’ derdik” tabirlerini kullanmıştı.