Sol görüşlü politikacı Pellmann, Lauterbach'ı sadakatsizlikle suçladı

Yenilmez

Active member



2022 yılı sonunda Federal Sağlık Bakanı korona aşısı için bir kampanya başlattı. Şimdi Federal Denetim Bürosu ihalenin verilmesindeki eksiklikleri eleştiriyor. Ve sol savcıya yöneliyor.


Sol görüşlü siyasetçi Sören Pellmann, Federal Sağlık Bakanı Karl Lauterbach (SPD) hakkında güveni kötüye kullanma, menfaat sağlama ve rüşvet nedeniyle suç duyurusunda bulundu. Arka planda, Federal Denetim Ofisi'nin, korona aşısına yönelik bir reklam kampanyasının ödüllendirilmesindeki olası tutarsızlıklara ilişkin bir raporu yer alıyor. Alman Basın Ajansı'na yapılan suç duyurusunda bu ortaya çıkıyor. Federal Sağlık Bakanlığı iddiaları reddetti.


Spesifik olarak Ekim 2022'deki “Kendimi koruyorum” kampanyasıyla ilgili. Pellmann'ın ilanına göre 2023 yılı sonu itibarıyla toplam 44,8 milyon euroluk maliyet oluştu. Pellmann, Sayıştay'a atıfta bulunarak Federal Sağlık Bakanlığı'nın bakanlığın başka bir ajans olan Scholz&Friends ile çerçeve anlaşması olmasına rağmen ihaleyi reklam ajansı Brinkert-Lück'e verdi. Pellmann'ın şikayetinde, “Federal Denetim Ofisi açısından bakıldığında, bu, satın alma yasasını ihlal etti ve rekabeti kabul edilemeyecek şekilde dışladı” diyor.


Sağlık Bakanlığı: Yanlış izlenim


Federal Meclis'teki Sol Grup başkanı, kamu sektörüne zarar verildiğine dair şüpheler bulunduğunu yazıyor. Ayrıca Brinkert-Lück ajansının SPD'nin 2021 seçim kampanyasından da sorumlu olması nedeniyle bundan yararlanıldığı şüphesi de mevcut. “BMG'nin (Federal Sağlık Bakanlığı) kampanyayı ödüllendirmek için yüksek bir bedel ödediği göz ardı edilemez”. Pellmann, savcıyı “iddiaları” soruşturmaya çağırıyor.


Lauterbach'ın bakanlığından bir sözcü, federal hükümetin devam eden işlemler hakkında genel olarak yorumda bulunmadığını vurguladı. Ancak genel olarak şunları söyleyebildi: “BMG, Sayıştay'ın değerlendirmesini açıkça paylaşmamaktadır. Brinkert-Lück ajansının alt yükleniciye verilmesi, çerçeve sözleşme ajansı Scholz&Friends ile sözlü olarak yapılmıştır ve BMG'nin bakış açısına göre bu nedenle, satın alma ve sözleşme gerekliliklerini karşılar.” Üstelik sözlü anlaşmanın 45 milyon avroluk bir emir olduğu yönündeki izlenim de yanlış. Ajansın hizmetlerinin 865.000 avro olduğu tahmin ediliyor. Sözcü, “Geri kalanı posterlere, spotlara ve reklamlara harcanıyor” dedi.


Ancak Pellmann şunları vurguladı: “Korona döneminde alınan tedbirler ve bunların değerlendirilmesi toplumda önemli bir tartışma konusu olmaya devam ediyor. Savcılığın bu tedbirleri titizlikle takip etmesi siyasi şeffaflık ve halkın siyasetçilere ve siyasi karar vericilere olan güveni açısından önemlidir. İddiaları araştırıyoruz.”
 
Üst