Tarım Kredi marketi ile 5 zincir marketin fiyatları karşılaştırıldı! Sonuç bir çok enteresan

Yenilmez

Active member
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın hafta sonu ailesiyle birlikte alışveriş yaptığı ve 1.002 lira ödediği Üsküdar Kısıklı’daki Tarım Kredi Kooperatifi marketi ile 5 zincir marketteki 13 eserin meblağları karşılaştırıldı.

İŞTE SEÇİLEN ESERLER

Yapılan araştırmada 5 litre ayçiçek yağı, 5 kg toz şeker, 1 kg Osmancık pirinç, 1 litre riviera zeytinyağı, 830 gram domates salçası, 2 buçuk kg kırmızı mercimek, 1 kg köftelik bulgur, 1 kg kuru fasulye, 1 litre süt, 1 kg çay, 1 kg siyah zeytin, 5 kg un, 1 paket makarna ve 400 gr kakaolu fındık kremasından oluşan alışveriş sepetinin meblağı Tarım Kredi Kooperatifi marketinde 329.34 TL iken, başka 4 zincir markette ise daha uygun fiyatlara doldurmak mümkün oldu.


KİMİ ESERLER DAHA DEĞERLİ SATILIYOR

Araştırma kapsamında kimi mamüllerin Tarım Kredi Kooperatifi marketinde daha değerliye satıldığı gözlemlendi. Örneğin, 1 kilo kuru fasulye Tarım Kredi Kooperatifi’nde 13.75 TL’den satılırken, farklı marka bir markette ise 13.45 TL’ye bulmak mümkün. 1 kilo çay Tarım Kredi Kooperatifi marketinde 35.90 TL’den satılırken, bir öbür marketin raflarında 23.95 TL ile 32.95 TL içinde değişen fiyatlarla yer alıyor.

ERDOĞAN, SAYILARININ ARTIRILMASI TALİMATINI VERDİ

Cumhurbaşkanı Erdoğan
, market çıkışı basın mensuplarına şu değerlendirmeyi yapmıştı: “Tabii bunların hızla çoğaltılması noktasında Tarım Kredi Kooperatiflerine verdiğimiz talimatlar var. Hızla, 500 metrekareden olmak üzere Türkiye genelinde birinci etapta bin kadar bu çeşit marketlerin yapılması talimatını verdik. Bunları hızla çoğaltacağız. Ve bu biçimdece vatandaşımıza ucuz ve kaliteli eseri ulaştırmanın ve piyasayı da balanse etmenin inşallah çabası içerisinde olacağız. Şu anda da şahsen burada yaptığım alışverişte bunu gördüm. Bundan dolayı da memnunum.”

500 MARKET GAYESİ ŞİMDİ TUTMADI

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatı daha sonrası Türkiye genelinde 500 mağaza gayesiyle birinci şubesini 2017 yılında açan kooperatif marketler, çabucak hemen amacı tutturamadı. Besin eserleri fiyatlarının dengelemesinde değerli rol oynaması beklenen kooperatif marketler, 4 yılda 159 mağazaya ulaştı. Fakat 4 yılda zincir marketler şube sayılarını 4 binli sayılardan 10 binlere çıkartarak sayılarını katladılar.
 
Üst