TikTok, Markalar İçin 2022 Trendlerini deklare etti

BaRNaBaS

New member
TikTok, Markalar İçin 2022 Trendlerini deklare etti 2021’de bir milyardan fazla insan eğlenmek, memnun olacak bir şeyler bulmak, paylaşmak, yeni şeyler öğrenmek ve yıla damga vuracak bir fazlaca anı biriktirmek için TikTok’taydı. Bu sayede markalara maksat kitleleriyle etkileşim kurma fırsatı da sunan platform, 2022’de markalara kılavuzluk edecek 5 konsept belirledi. Bu konseptleri What’s Next Report (Sırada Ne Var?) ismini verdiğini bir raporla duyuran TikTok, 2022 yılının raporunu deklare etti.

TikTok Küresel Ticari Pazarlama Müdürü Sofia Hernandez rapora ait şu tabirleri kullandı: “2021 TikTok için değerli bir yıldı. Büyüme, öğrenme ve başarılarla dolu bir yıldı ve 2022 de farklı olmayacak. Platformdaki sesin evriminden, içerik üreticilerin durdurulamaz yükselişine kadar, her büyüklükteki işletmenin topluluğumuzla yaratıcı bir biçimde etkileşim kurması için bir epey yol var. What’s Next Raporumuz 2021’de neyin revaçta olduğuna olduğuna dair kapsamlı bir bakış ve 2022’de neler olacağına dair derin bir öngörü sunuyor”

TikTok’un deklare ettiğı raporda cümbüşe ve topluluklara odaklanan ticari faaliyetlerin yükselişinden, içerik üreticilerin artan rolüne ve platformun marka güvenliğine yönelik sunduğu özelliklere kadar bir epey noktaya dikkat çekiliyor. İşte, markalara kılavuzluk edecek o ipuçları:

#1 Topluluk Ticareti

Cümbüş ve ticaret dünyaları günümüzde iç içe geçmiş durumda. Topluluk ticareti yükselişe geçti ve TikTok, eser keşfi ve markalar için bir fırlatma rampası haline gelmiş durumda.

Hem yeni tıpkı vakitte eski eserler için yeni alışveriş trendleri belirleniyor ve bu trendler kültürel sohbetleri yönlendiriyor. Platformda daima olarak marka, içerik üreticileri ve topluluk iştiraki hakkında yeni bilgiler ediniyoruz.

İnsanların yüzde 73’ü, başkalarına kıyasla TikTok’ta etkileşimde bulundukları markalarla daha derin bir bağ hissediyor, yüzde 67’si istemedikleri vakit içinderda bile TikTok’un kendilerine alışveriş yapma konusunda ilham verdiğini söylüyor.

2022, görüntüleri ve canlı yayınlarıyla alışveriş yapılabilir cümbüşe dönüştüren bir e-ticaret araçları paketi olan TikTok Shopping için kıymetli bir yıl olacak. Bu tahliller işletmeler için, lokal alışveriş tecrübesi oluşturmalarına, mamüllerini pazarlamalarına ve e-ticaret işlerini direkt TikTok üzerinde yürütmelerine yardımcı olan araçlarla, markaların, satıcıların ve içerik üreticilerinin topluluk ticaretinin gücünden yararlanmalarını her zamankinden daha kolay hale getirecek.

Topluluk ticareti gelişmeye devam edecek. CANLI tecrübeler, cümbüş iştahımızı, keşfetmenin ve alışveriş yapmanın yeni yollarıyla buluşacak. Markalar masaya eğlenceli içerik getirdiği sürece, ilgiyi gerçek hayattaki hareketlere dönüştürmesine yardımcı olan tahliller sunmaya devam edeceğiz.

#2 Sesin Evrimi

Ses, TikTok tecrübesinin ayrılmaz bir kesimidir ve kıssa anlatma halimizi değiştirir. TikTok’ta trend olan müziklerin, çeşitli cinslerden, halihazırda ünlü olan yahut yıldızı yeni parlayan sanatkarların bir ortalamasından oluştuğunu fark ettik.

Müzik, TikTok’taki içeriği daha ilgi alımlı hale getirmenin yanı sıra, ortalama olarak daha uzun izlenme mühletleri sağlıyor ve insanların içeriği atlama mümkünlüğünü azaltıyor. beraberinde ruh halini de etkileyerek insanları daha olumlu hissettiriyor. Araştırmalar, enstrümantal müziklerin markaların daha kolay akılda kalmasını sağladığını, R&B, pop ve rap’in ise markanın beğenilirliğiyle orantılı olduğunu gösteriyor. 2022’de, ayırt edici bir ses yaratmak için sonik markalaşmayı benimseyen ve sürükleyici müziklere yönelen markalar, TikTok topluluğunun kalbini kazanacak.

#4 Yeni Yaratıcı Hayal Grubu

Yeni yaratıcı hayal grubunuz merhaba deyin! TikTok yaratıcılarıyla tanışın; Markaları kampanya gayelerini aşmaya, tesirli ve somut sonuçlar elde etmeye teşvik edecek bahadır bireyler, uzmanlar, trend belirleyiciler ve öncüler… İçerik üreticilerinin yaratıcılığına ve tesirine güvenmenin vakti geldi.

TikTok kullanıcılarının yüzde 62’si içerik oluşturucuların markaların tüketicilerle irtibat kurmasının en âlâ yolu olduğunu söylüyor.

Pekala niye bu kadar etkililer? sıradançe söylemek gerekirse, içerik üreticileri TikTok’u adeta yaşar ve burada nefes alır. Bu içerik üreticileri, kültürel eğilimleri ve topluluklarında yankı uyandıran içerik cinsleri hakkında doğuştan gelen bir anlayışa sahiptirler. Bu içerik üreticilerinin kültürel uzmanlıkları, onların sadık ve kendilerine güvenen mevcut bir takipçi tabanına erişmesine niye olur. Takipçiler, bu içerik üreticilerinin görüşlerine büyük ehemmiyet verirler ve bu da kuvvetli bir takipçi kitlesi oluşturur.

TikTok Creator Marketplace, içerik üretici işbirlikleri için gidilecek yer ve dal, bütçe ve iş maksatlarına nazaran içerik üreticilerini keşfetmenin çağdaş bir yoludur. Markalar, mamüllerini aslına bakarsanız bilen ve seven içerik oluşturucularını belirlemek için markalarından bahseden görüntüleri Creator Marketplace aracılığıyla arayabilir. Bu da lokal ve özgün hissettiren marka işbirliklerine kapı ortalar.

Markaların seslerini bulmalarına ve TikTok’ta manalı bir topluluk oluşturmalarına yardımcı olmak istiyoruz. 2022 yılında TikTok, markaların yaratıcılığı benimsemeleri ve çeşitli içerik üreticilerinden oluşan ekosistemimizle ilişki kurmaları ve işbirliği yapmalarına yardımcı olmak için yatırım yapacağı bir yıl olacak.

Özgün içerik üreticileriyle yapılan işbirlikleri, markalar için tesirli sonuçlar doğurur ve bununla birlikte, ırk eşitliği ve ruhsal sıhhat üzere TikTok topluluğu için değerli olan konularda faal bir rol oynamaları için onlara ilham verir.

#5 Marka Güvenliği Yaratmak

olağan olarak 2022’de TikTok’ta öngördüğümüz tüm trendlerden bahsederken şirket olarak en büyük önceliğimiz olan topluluğumuzun güvenliğinden de bahsetmemiz gerekir. TikTok’taki markaların güvenliği, topluluğumuzu inançta ve emniyette tutmakla başlar. Yaratıcılarımızın ve topluluğumuzun güvenliğine öncelik vererek, markalar için olumlu bir ortam yarattığımıza inanıyoruz.

TikTok topluluğunun güvenliğine olan bağlılığımızı yansıtan yaşa uygun zımnilik ve güvenlik ayarları, nezaketi teşvik etmek, zorbalıkla çaba etmek ve yanlış bilgilenin yayılmasını engellemek gibi bir dizi siyaset, eser ve teşebbüs sunarak, zorbalık konusunda farkındalığı artırmaya yönelik kampanyalarımızla güvenliğe olan bağlılımızı göstermeye devam ediyoruz.

Marka ortaklarımızı dinledik ve markalı içeriğin inançlı ve uygun kullanıcı görüntülerinin yanında görünmesini sağlamaya yardımcı olan reklamverenlere yönelik tekliflerimizi genişlettik. TikTok’ta reklamverenler için dört önder marka güvenliği tahlili sunuyoruz – TikTok Envanter Filtresi, OpenSlate ve IAS’den teklif öncesi tahliller ve Zefr’den teklif daha sonrası tahlil.

Bu süreçte Teknoloji Koalisyonu’na katıldık, GARM Toplu Ölçüm Raporuna katıldık, Marka Güvenliği Enstitüsü yönetim konseyinde yer aldık ve Muteber Sorumluluk Kümesi tarafınca global olarak TAG Marka Güvenliği Sertifikası aldık. Bu gelişmeler ışığında TikTok iştiraklerini derinleştirdik ve genişlettik. Paydaşlıklar, kendi operasyonlarımızı bilgilendirmeye ve nihayetinde dijital ekosistemin daha güzel olması için dalı ileri taşımaya yardımcı olmaktadır.

Topluluğumuzu inançta tutmak için attığımız adımlar hakkında topluluğumuzu bilgilendirmek için, faaliyetlerimize ait daha derin bir anlayışla kesimdeki en şeffaf ve hesap verebilir şirket olmaya çalışıyoruz. 2021’de birinci iki, üç aylık Topluluk Kuralları Uygulama Raporumuzu yayınladık ve Şeffaflık ve Hesap Verebilirlik Merkezlerimizi duyurduk.

Topluluğumuzun güvenliği kelam konusu olduğunda bir bitiş çizgisi olmadığını güzel biliyoruz. 2022’ye baktığımızda, yaratıcılığa, daha emniyetli bir platform oluşturmak için güvenliğe, markalar için tahlillere, şeffaflığa ve iştiraklere öncelik vermeye devam edeceğiz.

2022, TikTok’taki markalar için gibisi olmayan bir yıl olacak üzere görünüyor. Topluluk ticaretinin yükselişinden, markaların öykülerini özgün yollarla anlatmasına yardımcı olan TikTok yaratıcılarının çoğalmasına kadar, TikTok’ta bir işletme olmak için daha uygun bir vakit olmamıştı diyebiliriz.
 
Üst