Yenilmez
Active member
Yerli araba Togg‘un çalışmaları tüm suratı ile sürüyor. TOGG CEO’su Gürcan Karakaş, gelinen son durumu kıymetlendirdi. Karakaş, çip krizinden TOGG’un etkilenmeyeceğini, gelecekte asıl sorunun batarya krizi olacağını, TOGG’un şimdiden bunlara hazırlık yaptığını tabir etti. İhracat maksadının Avrupa ve İskandinav ülkeleri olduğunu söyleyen Karkaş, arabanın 30 dakikada yüzde 80 şarj olacağını söz etti. Karakaş, “Yerli araba ne kadar olacak?” sorusuna da karşılık verdi.
“ÇİP KRİZİNDEN ETKİLENMEYİZ”
Koronavirüs salgını daha sonrası çip krizi patlak vermiş, dünyada birfazlaca araba şirketi bu niçinle üretime orta vermek durumunda kalmıştı. Karakaş, çip krizinin 1 yıl daha sürmesini beklediklerini, lakin Türkiye’nin çip krizine takılmayacağını söz etti.
TOGG CEO’su, “Evet çip krizi var. Çip krizinin sebeplerini de biliyoruz. Bu krizin bir sene daha süreceğini varsayım ediyoruz. Planlarımız doğrultusunda, yaptığımız rezervasyonlarla çip krizine takılmayacağımızı düşünüyoruz. Çip krizinden daha değerli bir kriz çıkacak; batarya krizi. Hücre yok. Tüm dünyada herkes daha fazla elektrikli araç üretmek için koştururken, dünyadaki hücre üreticilerinin kapasiteleri 2030 ve daha sonralarına kadar rezerve edilmiş vaziyette. Bu yüzden ortağımız Farasis’le kurduğumuz ve Gemlik’te üretim yapacak olan şirketimiz SiRo stratejik ehemmiyette. Biz başından itibaren bu işi planlayarak çözeceğimiz için batarya hücre krizine de takılmayacağız.” dedi.
“DOĞUŞTAN ELEKTRİKLİ ARAÇLAR ÜRETECEĞİZ”
Türkiye’nin arabasının doğuştan elektrikli bir SUV olacağını söz eden Karakaş, “TOGG olarak doğuştan elektrikli araçlar üreteceğiz. İçten yanmalı motorlar kullanmayacağız. Yani bir hibrit seçeneğimiz de olmayacak. Yakıt hücreli arabalar de temel itibariyle elektrikli arabalar. Gelecekte her iki tipi de yollarda bakılırsaceğiz fakat vakit sıralamasında önceliği elektrikli araçlar alacak. Bu niçinle bizim odağımızda da elektrikli araçlar var. Arabamız 2022 yılında piyasaya çıktığında Avrupa kıtasında klasik olmayan bir üretici tarafınca üretilmiş birinci doğuştan elektrikli SUV olacak.” tabirlerini kullandı.
YERLİ ARABA NE KADAR OLACAK?
“Yerli araba ne kadar olacak?” sorusuna da karşılık veren Karakaş, “Fiyatlandırmamız 2022’nin sonu 2023’ün başında aşikâr olacak. Aracımız pazara çıktığında elektrikli araçların fazla yaygınlaşmış olmayacağını önbakılırsabiliyoruz. ötürüsıyla C Segmentinde içten yanmalı araçlarla, bilhassa de dizel araçlarla rekabet edeceğiz. Özetle C SUV’un kendi sınıfında Türkiye’deki araçlarla rekabetçi olacak bir fiyatla piyasaya çıkacağını söyleyebilirim.” dedi.
İktisat Haberleri
“ÇİP KRİZİNDEN ETKİLENMEYİZ”
Koronavirüs salgını daha sonrası çip krizi patlak vermiş, dünyada birfazlaca araba şirketi bu niçinle üretime orta vermek durumunda kalmıştı. Karakaş, çip krizinin 1 yıl daha sürmesini beklediklerini, lakin Türkiye’nin çip krizine takılmayacağını söz etti.
TOGG CEO’su, “Evet çip krizi var. Çip krizinin sebeplerini de biliyoruz. Bu krizin bir sene daha süreceğini varsayım ediyoruz. Planlarımız doğrultusunda, yaptığımız rezervasyonlarla çip krizine takılmayacağımızı düşünüyoruz. Çip krizinden daha değerli bir kriz çıkacak; batarya krizi. Hücre yok. Tüm dünyada herkes daha fazla elektrikli araç üretmek için koştururken, dünyadaki hücre üreticilerinin kapasiteleri 2030 ve daha sonralarına kadar rezerve edilmiş vaziyette. Bu yüzden ortağımız Farasis’le kurduğumuz ve Gemlik’te üretim yapacak olan şirketimiz SiRo stratejik ehemmiyette. Biz başından itibaren bu işi planlayarak çözeceğimiz için batarya hücre krizine de takılmayacağız.” dedi.
“DOĞUŞTAN ELEKTRİKLİ ARAÇLAR ÜRETECEĞİZ”
Türkiye’nin arabasının doğuştan elektrikli bir SUV olacağını söz eden Karakaş, “TOGG olarak doğuştan elektrikli araçlar üreteceğiz. İçten yanmalı motorlar kullanmayacağız. Yani bir hibrit seçeneğimiz de olmayacak. Yakıt hücreli arabalar de temel itibariyle elektrikli arabalar. Gelecekte her iki tipi de yollarda bakılırsaceğiz fakat vakit sıralamasında önceliği elektrikli araçlar alacak. Bu niçinle bizim odağımızda da elektrikli araçlar var. Arabamız 2022 yılında piyasaya çıktığında Avrupa kıtasında klasik olmayan bir üretici tarafınca üretilmiş birinci doğuştan elektrikli SUV olacak.” tabirlerini kullandı.
YERLİ ARABA NE KADAR OLACAK?
“Yerli araba ne kadar olacak?” sorusuna da karşılık veren Karakaş, “Fiyatlandırmamız 2022’nin sonu 2023’ün başında aşikâr olacak. Aracımız pazara çıktığında elektrikli araçların fazla yaygınlaşmış olmayacağını önbakılırsabiliyoruz. ötürüsıyla C Segmentinde içten yanmalı araçlarla, bilhassa de dizel araçlarla rekabet edeceğiz. Özetle C SUV’un kendi sınıfında Türkiye’deki araçlarla rekabetçi olacak bir fiyatla piyasaya çıkacağını söyleyebilirim.” dedi.
İktisat Haberleri