Yenilmez
Active member
Türkiye’de sigortacılığın çatı kuruluşu Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB) bu yıl 10. sefer düzenlediği, sigorta kesiminin en değerli buluşmalarından Sigorta Haftası, evvelki gün gerçekleşen “2021’de Sigortanın Türkiye İktisadına Katkısı, Beklentiler, Fırsatlar” paneli ile başladı. Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) Lideri Türker Gürsoy panelde sigortanın Türkiye iktisadına katkıları değerlendirildi.
“REFORM NİTELİĞİNDE DEĞİŞİKLİKLER YAPMAK KONUSUNDA KARARLIYIZ”
Dünya Gazetesi’nin haberine göre; Anayasa Mahkemesi ve Danıştay kararlarıyla son vakit içinderda kesimin gündemine oturan trafik sigortasındaki belirsizliğin, mahkeme kararları dikkate alınarak düzenlenen trafik sigortasına ait kanun taslağı ile ortadan kalkacağını söyleyen SEDDK Lideri Türker Gürsoy, “SEDDK olarak önümüzdeki periyot trafik sigortasında ıslahat niteliğinde değişiklikler yapmakta kararlıyız. Buna yönelik olarak, mecburî trafik sigortalarında hizmet kalitesinin yükseltilerek sigortalı memnuniyetinin artırılmasına imkân sağlayacak direkt tazmin sistemine ait olarak en âlâ dünya uygulamalarını inceleyerek ülkemiz için en uygun modelin geliştirilmesini amaçlamaktayız” dedi.
SİGORTA SKORU HESAPLANACAK: UYGUN ŞOFÖRE DÜŞÜK FİYAT
Ek olarak trafik kuralı ihlalleri kararı uygulanan şoför ceza puanları, şoför dokümanlarına el konulma müddeti üzere risk değerlendirmesinde temel alınabilecek bilgiler göz önünde bulundurularak sigorta skoru hesaplanması projesini, âlâ sürücü-kötü şoför ayrımı yapılabilmesine katkı sağlaması ve sigorta şirketleri tarafınca primlerin daha adaletli bir biçimde belirlenmesine imkân sağlaması bakımından çok önemsediklerini vurgulayan Gürsoy, gündemdeki öteki mevzuları şöyle anlattı:
“Sigorta Tahkim Komitesi’nin bağımsızlığı ve tarafsızlığını güçlendirecek düzenlemelerin yanı sıra Sigorta Bilgi Merkezi’nin (SBM) bilgi paylaşımını düzenleyen ve SBM’nin işlevlerini genişletecek kanun düzenlemeleri gündemimizde. Sigortacılık faaliyetlerinin tüm etaplarında dijital süreçlerin kullanmasına imkan verecek düzenlemeler de yapmayı amaçlıyoruz. Öte yandan artık sermaye yeterliliğinin ötesinde, kurumsal yeterlilik kavramını dalın gündemine taşımak istiyoruz. Bu emel doğrultusunda iç sistemlerle ilgili epey kıymetli bir yönetmelik taslağı hazırladık. Bu yönetmelik taslağı, iç denetim, risk idaresi, aktüerya ve iç kontrol işlevleriyle ilgili, günümüz ihtiyaçlarını karşılayan hayli kıymetli konular içermektedir. Bu yönetmelik yayınlandıktan daha sonra, bölümün kurumsal yetkinliği ve yeterliliği birkaç basamak birden atlayacaktır.
“FİNANSAL SİGORTALARDA BÖLÜMÜN ÖNÜNÜ AÇACAĞIZ”
Ticari ömrün canlılığını temin etmek için geliştirilen devlet dayanaklı alacak sigortasının geliştirilmesi, kefalet sigortası, bina tamamlama sigortası üzere finansal sigortaların geliştirilmesi ana amaçlarımız içinde yer almaktadır. Finansal sigortalarda dalın önünü açacak düzenlemeler yapmak için çalışmalarımızı devam ettireceğiz. Tüm bu düzenlemeleri yaparken mevzuatın sadeleştirilmesi istikametinde adımlar da atarak ilerlemeyi planlıyoruz. İç sistemler yönetmeliği, aralıklı satış yönetmeliğinin yanı sıra, kısa vadede teknik karşılıklar yönetmeliği ve maden ferdi kaza sigortası uygulamasına ait kesimimizin gereksinimlerine yanıt veren düzenleme hazırlıklarımızın olacağını da bu vesileyle sizlerle paylaşmak isterim.
BES tarafında ise, değişik sigorta ve tasarruf eserleriyle BES’in bütünleşik bir biçimde ve cazip imkanlarla vatandaşlarımıza sunumunu sağlayacak bir sistem üzerinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. bu türlü, hayatlarının çeşitli devirlerinde kendilerine takviye sağlayabilecek özel bir garanti paketini BES iştirakçilerimizin hizmetine sunmayı amaçlıyoruz.”
“REFORM NİTELİĞİNDE DEĞİŞİKLİKLER YAPMAK KONUSUNDA KARARLIYIZ”
Dünya Gazetesi’nin haberine göre; Anayasa Mahkemesi ve Danıştay kararlarıyla son vakit içinderda kesimin gündemine oturan trafik sigortasındaki belirsizliğin, mahkeme kararları dikkate alınarak düzenlenen trafik sigortasına ait kanun taslağı ile ortadan kalkacağını söyleyen SEDDK Lideri Türker Gürsoy, “SEDDK olarak önümüzdeki periyot trafik sigortasında ıslahat niteliğinde değişiklikler yapmakta kararlıyız. Buna yönelik olarak, mecburî trafik sigortalarında hizmet kalitesinin yükseltilerek sigortalı memnuniyetinin artırılmasına imkân sağlayacak direkt tazmin sistemine ait olarak en âlâ dünya uygulamalarını inceleyerek ülkemiz için en uygun modelin geliştirilmesini amaçlamaktayız” dedi.
SİGORTA SKORU HESAPLANACAK: UYGUN ŞOFÖRE DÜŞÜK FİYAT
Ek olarak trafik kuralı ihlalleri kararı uygulanan şoför ceza puanları, şoför dokümanlarına el konulma müddeti üzere risk değerlendirmesinde temel alınabilecek bilgiler göz önünde bulundurularak sigorta skoru hesaplanması projesini, âlâ sürücü-kötü şoför ayrımı yapılabilmesine katkı sağlaması ve sigorta şirketleri tarafınca primlerin daha adaletli bir biçimde belirlenmesine imkân sağlaması bakımından çok önemsediklerini vurgulayan Gürsoy, gündemdeki öteki mevzuları şöyle anlattı:
“Sigorta Tahkim Komitesi’nin bağımsızlığı ve tarafsızlığını güçlendirecek düzenlemelerin yanı sıra Sigorta Bilgi Merkezi’nin (SBM) bilgi paylaşımını düzenleyen ve SBM’nin işlevlerini genişletecek kanun düzenlemeleri gündemimizde. Sigortacılık faaliyetlerinin tüm etaplarında dijital süreçlerin kullanmasına imkan verecek düzenlemeler de yapmayı amaçlıyoruz. Öte yandan artık sermaye yeterliliğinin ötesinde, kurumsal yeterlilik kavramını dalın gündemine taşımak istiyoruz. Bu emel doğrultusunda iç sistemlerle ilgili epey kıymetli bir yönetmelik taslağı hazırladık. Bu yönetmelik taslağı, iç denetim, risk idaresi, aktüerya ve iç kontrol işlevleriyle ilgili, günümüz ihtiyaçlarını karşılayan hayli kıymetli konular içermektedir. Bu yönetmelik yayınlandıktan daha sonra, bölümün kurumsal yetkinliği ve yeterliliği birkaç basamak birden atlayacaktır.
“FİNANSAL SİGORTALARDA BÖLÜMÜN ÖNÜNÜ AÇACAĞIZ”
Ticari ömrün canlılığını temin etmek için geliştirilen devlet dayanaklı alacak sigortasının geliştirilmesi, kefalet sigortası, bina tamamlama sigortası üzere finansal sigortaların geliştirilmesi ana amaçlarımız içinde yer almaktadır. Finansal sigortalarda dalın önünü açacak düzenlemeler yapmak için çalışmalarımızı devam ettireceğiz. Tüm bu düzenlemeleri yaparken mevzuatın sadeleştirilmesi istikametinde adımlar da atarak ilerlemeyi planlıyoruz. İç sistemler yönetmeliği, aralıklı satış yönetmeliğinin yanı sıra, kısa vadede teknik karşılıklar yönetmeliği ve maden ferdi kaza sigortası uygulamasına ait kesimimizin gereksinimlerine yanıt veren düzenleme hazırlıklarımızın olacağını da bu vesileyle sizlerle paylaşmak isterim.
BES tarafında ise, değişik sigorta ve tasarruf eserleriyle BES’in bütünleşik bir biçimde ve cazip imkanlarla vatandaşlarımıza sunumunu sağlayacak bir sistem üzerinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. bu türlü, hayatlarının çeşitli devirlerinde kendilerine takviye sağlayabilecek özel bir garanti paketini BES iştirakçilerimizin hizmetine sunmayı amaçlıyoruz.”