Yeni Delhi:
Dünya Papa Francis'in (Roma Katolik Kilisesi'nin 266. Pontiff) ölümüne yas tutarken, dünyanın en gizli demokratik süreci bir kez daha devam ediyor.
Ancak bu anın ciddiyetiyle boğuşan milyonlarca kişi için Oscar ödüllü film Kesin Bu, dini ritüeli sinematik entrikalarla harmanlayan gerçek bir ayna sundu.
21 Nisan Pazartesi günü, Papa Francis, Roma'daki Poliklinico Agostino Gemelli Hastanesinde uzun bir süre kaldıktan sonra 88 yaşında sonunu nefes aldı.
Her iki akciğerde pnömoni teşhisi konan hem de diğer enfeksiyonlar tarafından birleştirilen Vatikan, mekanik ventilasyon ve yüksek akışlı oksijen tedavisi arasında değişerek günler geçirdikten sonra ölümünü doğruladı.
Onun ölümü bir dönemin sonunu işaret ediyordu – ilk Cizvit Papa, birincisi küresel güneyden ve reformcu gayreti kilisenin yapısına meydan okuyan bir lider.
Ve şimdi, Dualar St Peter Meydanı ve Sadık Tutma Vigil'den yankılanırken, tüm gözler asırlık bir geleneğe dönüşür: Papalık Conclave.
Ama izleyen sadece Roma değil.
Film KesinRalph Fiennes için en iyi resim ve en iyi aktör de dahil olmak üzere bu sezon ödülleri süpüren, Katolik Kilisesi'nin bir sonraki liderinin nasıl seçileceğine dair kitle için beklenmedik bir astar haline geldi.
Robert Harris'in aynı adı taşıyan 2016 romanına dayanarak, film sadece yeni bir Papa'nın seçilmesinden daha az ortaya çıkan ritüeller ve siyaset hakkında, aynı zamanda şimdiki zamanla paralelliklere başlayan bir fikir sunmakla kalmıyor.
Şimdi ne oluyor?
“Conclave” terimi Latince'den gelir cum clave – “Anahtar ile” – Yeni bir Papa seçilene kadar kardinal seçmenlerin kilitlenmesine atıfta bulunmak. Gerçekte, süreç Papa'nın ölümünü ilan ederek Camerlengo – Papal Chamberlain – ve ardından vücudun St Peter Bazilikası'nda eyalette bulunduğu dokuz günlük yas ile başlar.
Daha önceki zamanlardan farklı olarak, Kardinaller kararlarını verene kadar artık fiziksel olarak kilitlenmiyorlar. Bunun yerine, iki doktor da dahil olmak üzere temel hizmetlere erişebilecekleri Vatikan duvarlarındaki St Martha'nın evinde kalacaklar.
Yeni Bir Papa Nasıl Seçildi
Bu büyük ölçüde nasıl Kesin Süreci tasvir eder – ayin detaylarına özen göstererek. Sistine şapelinin elektronik böcekler için süpürüldüğü gösterilmektedir. Latin yeminleri ciddi bir ciddiyetle okunur. Oy pusulası, gerçek Vatikan pratiğine uygun olarak sayıldıktan sonra dişli.
Tez sadece sinematik gelişmeler değil, gerçek protokolü yansıtıyorlar – senaryo 1996'da Papa II. John Paul tarafından başlatılan apostolik Anayasa Universi Dominici Gregis'ten büyük ölçüde çiziyor.
Film nedir Kesin Hakkında?
Yönetmen Edward Berger (Batı cephesinde hepsi sessiz) ve Peter Straughan tarafından yazılmıştır, Kesin kurgusal bir papanın ölümüyle açılan ve merkezi odağını kavramı yönlendirmekten sorumlu Kardinaller Koleji'nin çelişkili dekanı olan Cardinal Lawrence'a (Ralph Fiennes) yerleştiren gergin bir nacht nitik gerilim filmidir.
Kardinaller dünyanın dört bir yanından geldikçe, bağlılıklar şekillenmeye başlar: Muhafazakarlar geleneksel değerlere geri dönmeye zorlarken, liberaller daha ilerici bir kilise ararlar. Anlatı, Michelangelo'nun fresklerinin altında her fısıldayan konuşmanın ve her bakışın ağırlık taşıdığı siyasi bir satranç maçı gibi oynuyor.
Ancak Kesin Basit bir prosedür değildir – draması derin kişisel bir krizle demirlenmiştir. Kardinal Lawrence, Papa'nın kendisine bir geri çekilmeyi reddetmesi tarafından daha da kötüleşen bir inanç krizi olan “manevi uykusuzluk” ile boğuşuyor. Oylar ortaya çıktıkça ve gerginlikler arttıkça, Lawrence Baces Conclave'in isteksiz vicdanı.
Hikayeyi yeniden şekillendiren bükülmeler
Filmin en patlayıcı bükümü ortada geliyor ve Lawrence'ın kimliğinin temelini sallıyor: Geç Papa'nın Körfez sırasında Kuveyt'teki misyonerlik hizmeti sırasında doğan gizli bir oğlu olduğunu keşfediyor. Ve o oğul Lawrence Himel.
Bu vahiy, Lawrence'ın tüm dünyasını tersine çeviriyor. Sadece bilmeden kendi babası altında bir kardinal olmakla kalmadı, aynı zamanda Mühürlü Bir Zarf'ta ifade edilen Papa dileği – Lawrence'ın halefi olarak seçildiği şey. Bu sadece teolojik bir ikilem değil – kilise yasasını kaosa atan bir bomba. Evlilikten doğan bir kardinal ve eski Papa'nın gizli varisi?
Bu yeterli değilse, başka bir alt plan işlemleri daha da karmaşıklaştırır. Papalık için yarışan Kardinallerden birinin, onlarca yıldır derin bir homofobik kurum içinde kimliğini takıp yakalayan bir eşcinsel olduğu ortaya çıkıyor.
Hikayesi, kilisenin iç çelişkileri – intoansı sürdürürken şefkat nasıl vaaz ettiği konusunda rahatsız edilemez.
Filmin son anlarında, nihai bükülme gelir. Her şeye rağmen, Lawrence Papa seçilir – manipülasyon yoluyla değil, manevi fikir birliği ile. Ürpertici bir son sahnede, St.Peter Meydanı'na bakan balkona yükselir. Çanlar harika. Beyaz duman Roma gökyüzüne kıvrılır. Ama gözleri perili – sadece papal otoritesi ile değil, kiliseyi parçalayabilecek sırların ağırlığı ile taçlandırılmış bir adam.
Hayat nazik mi taklit ediyor?
Sırasında Kesin Kesinlikle kurgusaldır, güncel olaylarla rezonansı esrarengizdir. Papa Francis şimdi gittiğinde, kilise yolda benzer bir çatalla karşı karşıya. Halefi ilerici vizyonuna devam edecek mi – dinler arası diyalog, iklim eylemi ve LGBTQ+ dahil edilmesini savunacak mı? Yoksa sarkaç doktriner koruma'ya geri dönecek mi?
Film, bu idolojik uçurumu canlı bir şekilde, kiliseyle gerçek dünya bloklarının birleşmiş karakterleriyle boyuyor. Kardinaller Kesin Boşanmış Katolikler için evli rahip ve açık cemaatin fısıltısı – Papa Francis Himel'in Broach'a gitmediği, genellikle gelenekçiden tepki vermesi.
Film, Conclave'in kurumun geleceği hakkında nasıl olduğuna dair harekete geçiyor. Ve orada parlaklığını okudu – Kesin Bize sadece bir papanın nasıl seçildiğini göstermekle kalmaz, aynı zamanda neden önemli olduğunu da gösterir.
Kesin İnançla ilgilidir (kör inanç değil)
Özünde, Kesin inançla ilgilidir – kör inanç değil, şüpheyle, tarihle, insan kırılganlığıyla güreşen çocuk. Papa Francis'in gerçek dünya ölümü ile ürkütücü bir şekilde hizalanan zamanlaması onu bir filmden daha fazlasını yapar. Kilisenin geçmişini incelediğimiz ve geleceği hakkında spekülasyon yaptığımız bir lens atıyor.
Kardinaller şimdi kilit ve anahtar altında kendi gerçek hayat yolculuğuna başladıkça, belki de aralarında bazıları filmi gördüler. Belki de onlar da, Vatikan şehrinin mermer katlarının altına hangi sırların gömüldüğünü merak ediyorlar. Ve belki de, Cardinal Lawrence gibi, St Peter'ın bazilika'nın anahtarlarının sadece güç değil, sorumluluğun kilidini açtığını gerçekleştiriyorlar.
Şimdilik dünya bekliyor. Duman henüz beyaza dönmedi.
Dünya Papa Francis'in (Roma Katolik Kilisesi'nin 266. Pontiff) ölümüne yas tutarken, dünyanın en gizli demokratik süreci bir kez daha devam ediyor.
Ancak bu anın ciddiyetiyle boğuşan milyonlarca kişi için Oscar ödüllü film Kesin Bu, dini ritüeli sinematik entrikalarla harmanlayan gerçek bir ayna sundu.
21 Nisan Pazartesi günü, Papa Francis, Roma'daki Poliklinico Agostino Gemelli Hastanesinde uzun bir süre kaldıktan sonra 88 yaşında sonunu nefes aldı.
Her iki akciğerde pnömoni teşhisi konan hem de diğer enfeksiyonlar tarafından birleştirilen Vatikan, mekanik ventilasyon ve yüksek akışlı oksijen tedavisi arasında değişerek günler geçirdikten sonra ölümünü doğruladı.
Onun ölümü bir dönemin sonunu işaret ediyordu – ilk Cizvit Papa, birincisi küresel güneyden ve reformcu gayreti kilisenin yapısına meydan okuyan bir lider.
Ve şimdi, Dualar St Peter Meydanı ve Sadık Tutma Vigil'den yankılanırken, tüm gözler asırlık bir geleneğe dönüşür: Papalık Conclave.
Ama izleyen sadece Roma değil.
Film KesinRalph Fiennes için en iyi resim ve en iyi aktör de dahil olmak üzere bu sezon ödülleri süpüren, Katolik Kilisesi'nin bir sonraki liderinin nasıl seçileceğine dair kitle için beklenmedik bir astar haline geldi.

Robert Harris'in aynı adı taşıyan 2016 romanına dayanarak, film sadece yeni bir Papa'nın seçilmesinden daha az ortaya çıkan ritüeller ve siyaset hakkında, aynı zamanda şimdiki zamanla paralelliklere başlayan bir fikir sunmakla kalmıyor.
Şimdi ne oluyor?
“Conclave” terimi Latince'den gelir cum clave – “Anahtar ile” – Yeni bir Papa seçilene kadar kardinal seçmenlerin kilitlenmesine atıfta bulunmak. Gerçekte, süreç Papa'nın ölümünü ilan ederek Camerlengo – Papal Chamberlain – ve ardından vücudun St Peter Bazilikası'nda eyalette bulunduğu dokuz günlük yas ile başlar.
Daha önceki zamanlardan farklı olarak, Kardinaller kararlarını verene kadar artık fiziksel olarak kilitlenmiyorlar. Bunun yerine, iki doktor da dahil olmak üzere temel hizmetlere erişebilecekleri Vatikan duvarlarındaki St Martha'nın evinde kalacaklar.

Yeni Bir Papa Nasıl Seçildi
- 252 Canlı Kardinalden sadece 80 yaşın altındaki 138'inin Complave'de oy kullanmaya uygundur.
- Toplandıktan sonra, gazetelere, radyo, televizyon, internet veya herhangi bir dış iletişim biçimine erişmeleri yasaklanacaktır.
- Her gün, Kardinaller mavi manşetlerinde ve kırmızı kanatlarda Papal Saray veya Sistine Şapeli'ne oy vermek için yürürler.
- Süreç, her bir kardinalin tercih ettiği adayın adını bir oylama üzerine gizlice yazmasıyla başlar.
- Kıdem sırasına göre, sunağa yaklaşırlar ve oylamalarını bir urna yerleştirirler.
- Oylar üç scrutineer tarafından konuşulur. Hiçbir aday gerekli üçte ikisini almazsa, oylama her sabah ve öğleden sonra iki kez devam eder.
- Her üç günde bir karar vermeden bir günlük dua molası alınabilir.
- Dünya geleneksel duman sinyallerini izliyor – siyah karar göstermeyen siyah, Beyaz yeni bir Papa'nın seçildiğini duyurdu.
- Modern kurallar bu geleneği özel olarak zorunlu kılmasa da, papal ardıllığının en tanınmış unsurlarından biri olmaya devam ediyor.

Bu büyük ölçüde nasıl Kesin Süreci tasvir eder – ayin detaylarına özen göstererek. Sistine şapelinin elektronik böcekler için süpürüldüğü gösterilmektedir. Latin yeminleri ciddi bir ciddiyetle okunur. Oy pusulası, gerçek Vatikan pratiğine uygun olarak sayıldıktan sonra dişli.
Tez sadece sinematik gelişmeler değil, gerçek protokolü yansıtıyorlar – senaryo 1996'da Papa II. John Paul tarafından başlatılan apostolik Anayasa Universi Dominici Gregis'ten büyük ölçüde çiziyor.
Film nedir Kesin Hakkında?
Yönetmen Edward Berger (Batı cephesinde hepsi sessiz) ve Peter Straughan tarafından yazılmıştır, Kesin kurgusal bir papanın ölümüyle açılan ve merkezi odağını kavramı yönlendirmekten sorumlu Kardinaller Koleji'nin çelişkili dekanı olan Cardinal Lawrence'a (Ralph Fiennes) yerleştiren gergin bir nacht nitik gerilim filmidir.
Kardinaller dünyanın dört bir yanından geldikçe, bağlılıklar şekillenmeye başlar: Muhafazakarlar geleneksel değerlere geri dönmeye zorlarken, liberaller daha ilerici bir kilise ararlar. Anlatı, Michelangelo'nun fresklerinin altında her fısıldayan konuşmanın ve her bakışın ağırlık taşıdığı siyasi bir satranç maçı gibi oynuyor.

Ancak Kesin Basit bir prosedür değildir – draması derin kişisel bir krizle demirlenmiştir. Kardinal Lawrence, Papa'nın kendisine bir geri çekilmeyi reddetmesi tarafından daha da kötüleşen bir inanç krizi olan “manevi uykusuzluk” ile boğuşuyor. Oylar ortaya çıktıkça ve gerginlikler arttıkça, Lawrence Baces Conclave'in isteksiz vicdanı.
Hikayeyi yeniden şekillendiren bükülmeler
Filmin en patlayıcı bükümü ortada geliyor ve Lawrence'ın kimliğinin temelini sallıyor: Geç Papa'nın Körfez sırasında Kuveyt'teki misyonerlik hizmeti sırasında doğan gizli bir oğlu olduğunu keşfediyor. Ve o oğul Lawrence Himel.
Bu vahiy, Lawrence'ın tüm dünyasını tersine çeviriyor. Sadece bilmeden kendi babası altında bir kardinal olmakla kalmadı, aynı zamanda Mühürlü Bir Zarf'ta ifade edilen Papa dileği – Lawrence'ın halefi olarak seçildiği şey. Bu sadece teolojik bir ikilem değil – kilise yasasını kaosa atan bir bomba. Evlilikten doğan bir kardinal ve eski Papa'nın gizli varisi?

Bu yeterli değilse, başka bir alt plan işlemleri daha da karmaşıklaştırır. Papalık için yarışan Kardinallerden birinin, onlarca yıldır derin bir homofobik kurum içinde kimliğini takıp yakalayan bir eşcinsel olduğu ortaya çıkıyor.
Hikayesi, kilisenin iç çelişkileri – intoansı sürdürürken şefkat nasıl vaaz ettiği konusunda rahatsız edilemez.

Filmin son anlarında, nihai bükülme gelir. Her şeye rağmen, Lawrence Papa seçilir – manipülasyon yoluyla değil, manevi fikir birliği ile. Ürpertici bir son sahnede, St.Peter Meydanı'na bakan balkona yükselir. Çanlar harika. Beyaz duman Roma gökyüzüne kıvrılır. Ama gözleri perili – sadece papal otoritesi ile değil, kiliseyi parçalayabilecek sırların ağırlığı ile taçlandırılmış bir adam.
Hayat nazik mi taklit ediyor?
Sırasında Kesin Kesinlikle kurgusaldır, güncel olaylarla rezonansı esrarengizdir. Papa Francis şimdi gittiğinde, kilise yolda benzer bir çatalla karşı karşıya. Halefi ilerici vizyonuna devam edecek mi – dinler arası diyalog, iklim eylemi ve LGBTQ+ dahil edilmesini savunacak mı? Yoksa sarkaç doktriner koruma'ya geri dönecek mi?

Film, bu idolojik uçurumu canlı bir şekilde, kiliseyle gerçek dünya bloklarının birleşmiş karakterleriyle boyuyor. Kardinaller Kesin Boşanmış Katolikler için evli rahip ve açık cemaatin fısıltısı – Papa Francis Himel'in Broach'a gitmediği, genellikle gelenekçiden tepki vermesi.
Film, Conclave'in kurumun geleceği hakkında nasıl olduğuna dair harekete geçiyor. Ve orada parlaklığını okudu – Kesin Bize sadece bir papanın nasıl seçildiğini göstermekle kalmaz, aynı zamanda neden önemli olduğunu da gösterir.
Kesin İnançla ilgilidir (kör inanç değil)
Özünde, Kesin inançla ilgilidir – kör inanç değil, şüpheyle, tarihle, insan kırılganlığıyla güreşen çocuk. Papa Francis'in gerçek dünya ölümü ile ürkütücü bir şekilde hizalanan zamanlaması onu bir filmden daha fazlasını yapar. Kilisenin geçmişini incelediğimiz ve geleceği hakkında spekülasyon yaptığımız bir lens atıyor.

Kardinaller şimdi kilit ve anahtar altında kendi gerçek hayat yolculuğuna başladıkça, belki de aralarında bazıları filmi gördüler. Belki de onlar da, Vatikan şehrinin mermer katlarının altına hangi sırların gömüldüğünü merak ediyorlar. Ve belki de, Cardinal Lawrence gibi, St Peter'ın bazilika'nın anahtarlarının sadece güç değil, sorumluluğun kilidini açtığını gerçekleştiriyorlar.
Şimdilik dünya bekliyor. Duman henüz beyaza dönmedi.