Yeni Sızıntılar, Instagram’ın En Büyük Korkusunu Ortaya Çıkarttı! Facebook’a ait olan Instagram, kullanıcı tabanı içerisinde yer alan genç kullanıcıları kaybetmekten korkuyor. Bu yüzden de pazarlama bütçesinin büyük kısmını gençlere ulaşmak ve onların ilgisini korumak için harcamayı hedefliyor. Times’ın haberine göre, geçen Ekim ayında Instagram’da firma ortasında dağıtılan bir dahili notta “ABD’deki gençlerin takviyesini kaybedersek, besleme sınırımızı kaybetmiş oluruz” deniyor.
Times, 2018’den itibaren Instagram’ın dünya çapındaki yıllık pazarlama bütçesinin neredeyse tamamının gençlere yönelik iletileşmeye ayrıldığını ve bu yılki bütçenin 390 milyon dolar olduğunu belirtti. Pazarlamacılar, belli bir yaş kümesini bu ölçüde eğilmenin olağandışı olduğunu söylüyor. Pazarlama çalışmalarının ebeveynlere ve genç yetişkinlere yönelik mesajlaşmayı da içerdiği belirtiliyor. Instagram, TikTok ve Snapchat üzere genç kullanıcılar tarafınca tercih edilen kuvvetli rakiplerle karşı karşıya.
Facebook ve Instagram, eski bir Facebook eser mühendisi olan Frances Haugen‘in geçen ay Facebook araştırmacılarının Instagram’ın genç kullanıcıların, özelliklede de genç kızların “kıymetli bir yüzdesi için ziyanlı” olduğunu bulduğunu bildiren dokümanları sızdırdıktan daha sonra tenkit oklarının maksadı olmuştu. Raporda, depresyon, tasa ve vücut imajı sıkıntılarının telaş verici alanlar olduğu belirtiliyordu. Haugen ayrıyeten bu ay Kongre önünde tabir verdi ve Facebook’un mamüllerinin “çocuklara ziyan verdiğini, bölünmeyi körüklediğini ve demokrasiyi zayıflattığını” tez etti.
Geçen ay Instagram, mevcut Instagram sitesinde şu anda müsaade verilmeyen 13 yaşından küçük çocuklar için geliştirdiği özel bir hizmet olan Instagram Kids’in geliştirilmesini durdurmuştu. Daha öncesinde ise şirket, hizmetin uygulamanın yetişkin versiyonu üzere tasarlanmayacağını, reklamsız olacağını ve direkt ebeveynler tarafınca denetlenebileceğini söylemişti. Bu çeşit teminatlardan bağımsız olarak, Instagram Kids projesiyle ilgili haberler, genç kullanıcıların zihinsel sıhhatleri ve mahremiyeti hakkında tasa duyan eleştirmenleri alarma geçirdi. 1998 Çocukların Çevrimiçi Kapalılığını Müdafaa Yasası, 13 yaşın altındaki herkesle ilgili şahsi dataları toplama yahut depolamayı kısıtlıyor.
Instagram lideri Adam Mosseri, Instagram Kids’i oluşturmanın hala “yapılması gereken yanlışsız şey” olduğunu düşündüğünü söylemiş, çocukların aslına bakarsanız çevrimiçi olduğunu ve hizmete erişmek için yaşlarını yanlış tanıttığını öne sürmüştü.
Times, 2018’den itibaren Instagram’ın dünya çapındaki yıllık pazarlama bütçesinin neredeyse tamamının gençlere yönelik iletileşmeye ayrıldığını ve bu yılki bütçenin 390 milyon dolar olduğunu belirtti. Pazarlamacılar, belli bir yaş kümesini bu ölçüde eğilmenin olağandışı olduğunu söylüyor. Pazarlama çalışmalarının ebeveynlere ve genç yetişkinlere yönelik mesajlaşmayı da içerdiği belirtiliyor. Instagram, TikTok ve Snapchat üzere genç kullanıcılar tarafınca tercih edilen kuvvetli rakiplerle karşı karşıya.
Facebook ve Instagram, eski bir Facebook eser mühendisi olan Frances Haugen‘in geçen ay Facebook araştırmacılarının Instagram’ın genç kullanıcıların, özelliklede de genç kızların “kıymetli bir yüzdesi için ziyanlı” olduğunu bulduğunu bildiren dokümanları sızdırdıktan daha sonra tenkit oklarının maksadı olmuştu. Raporda, depresyon, tasa ve vücut imajı sıkıntılarının telaş verici alanlar olduğu belirtiliyordu. Haugen ayrıyeten bu ay Kongre önünde tabir verdi ve Facebook’un mamüllerinin “çocuklara ziyan verdiğini, bölünmeyi körüklediğini ve demokrasiyi zayıflattığını” tez etti.
Geçen ay Instagram, mevcut Instagram sitesinde şu anda müsaade verilmeyen 13 yaşından küçük çocuklar için geliştirdiği özel bir hizmet olan Instagram Kids’in geliştirilmesini durdurmuştu. Daha öncesinde ise şirket, hizmetin uygulamanın yetişkin versiyonu üzere tasarlanmayacağını, reklamsız olacağını ve direkt ebeveynler tarafınca denetlenebileceğini söylemişti. Bu çeşit teminatlardan bağımsız olarak, Instagram Kids projesiyle ilgili haberler, genç kullanıcıların zihinsel sıhhatleri ve mahremiyeti hakkında tasa duyan eleştirmenleri alarma geçirdi. 1998 Çocukların Çevrimiçi Kapalılığını Müdafaa Yasası, 13 yaşın altındaki herkesle ilgili şahsi dataları toplama yahut depolamayı kısıtlıyor.
Instagram lideri Adam Mosseri, Instagram Kids’i oluşturmanın hala “yapılması gereken yanlışsız şey” olduğunu düşündüğünü söylemiş, çocukların aslına bakarsanız çevrimiçi olduğunu ve hizmete erişmek için yaşlarını yanlış tanıttığını öne sürmüştü.