Yönetici deklare etti: Spotify’dan hayli ses getirecek bir yenilik daha geliyor Spotify CFO’su Paul Vogel, müzik akışı platformunun sesli kitapları test etmeye ve denemeye fazlaca yakında başlayacağını söylemiş oldu. Spotify yöneticisi, şirketin hem yerleşik pazarlarında tıpkı vakitte gelişen pazarlarında büyüme fırsatları gördüğü için eser portföyünü genişletmeye devam etmeyi planladığını deklare etti. Vogel, sesli kitapların lansman vakit içindeması ile ilgili olarak, “Makul bir biçimde yakında çıkacak, fakat bunun sesli kitaplar hakkında yapacağımız tek şey olmasını beklemeyin” dedi.
Vogel, şirketin sesli kitaplara girişini podcast pazarına girişine benzeri biçimde gördüğünü söylemiş oldu. Spotify’ın kullanıcılara podcast’leri dinlemek için gelişmiş bir kullanıcı arayüzü sunabildiğini ve şirketin birebirini sesli kitaplar için yapacağını kaydetti.
Vogel, “Podcasting kelam konusu olduğunda, kullanıcılarımıza daha uygun bir tecrübe sunduk” dedi ve devam etti: “Aynı biçimde, sesli kitaplarda sahiden yenilik yapabileceğimiz ve farklı bir şeyler yaratabileceğimizi düşündüğümüzden bu alana giriş yapıyoruz.”
Spotify, platformuna sesli kitap eklemenin ve Amazon’un Sesli Kitapları ve Audiobooks.com, Scribd ve daha fazlası üzere başka sesli kitap oynatıcılara rakip olabilecek bir ortam yaratmanın birfazlaca yolu olduğuna inanıyor. Vogel ayrıyeten Spotify’da sesli kitapların eklenmesini yayıncılar ve müellifler için bir büyüme fırsatı olarak görüyor. Ayrıyeten yaklaşmakta olan lansmanın genel olarak kitap ve sesli kitap pazarının büyümesine yardımcı olacağını düşünüyor.
Spotify, gelirlerini artırmak için yeni yollar bulmaya devam ediyor. Geçen ay şirket, kullanıcıları Ticketmaster ve Eventbrite üzere ortaklara yönlendirmek yerine doğrudan platformundan hayranlarına canlı konserler için bilet satmaya başlamıştı.
Vogel, eserin sanatkarlar tarafınca epeyce beğenildiğini ve şirketin eseri kullanıcı başına ortalama geliri artırmanın bir yolu olarak gördüğünü söylemiş oldu. Ayrıyeten, insanların Spotify üzerinden bilet satın aldıklarında Spotify’da o sanatkarın müziğini daha fazla dinleme eğiliminde olduklarını da kelamlarına ekledi. Fakat Vogel, Spotify’ın bilet satışlarından ne kadar kazandığını açıklamadı.
Vogel, şirketin sesli kitaplara girişini podcast pazarına girişine benzeri biçimde gördüğünü söylemiş oldu. Spotify’ın kullanıcılara podcast’leri dinlemek için gelişmiş bir kullanıcı arayüzü sunabildiğini ve şirketin birebirini sesli kitaplar için yapacağını kaydetti.
Vogel, “Podcasting kelam konusu olduğunda, kullanıcılarımıza daha uygun bir tecrübe sunduk” dedi ve devam etti: “Aynı biçimde, sesli kitaplarda sahiden yenilik yapabileceğimiz ve farklı bir şeyler yaratabileceğimizi düşündüğümüzden bu alana giriş yapıyoruz.”
Spotify, platformuna sesli kitap eklemenin ve Amazon’un Sesli Kitapları ve Audiobooks.com, Scribd ve daha fazlası üzere başka sesli kitap oynatıcılara rakip olabilecek bir ortam yaratmanın birfazlaca yolu olduğuna inanıyor. Vogel ayrıyeten Spotify’da sesli kitapların eklenmesini yayıncılar ve müellifler için bir büyüme fırsatı olarak görüyor. Ayrıyeten yaklaşmakta olan lansmanın genel olarak kitap ve sesli kitap pazarının büyümesine yardımcı olacağını düşünüyor.
Spotify, gelirlerini artırmak için yeni yollar bulmaya devam ediyor. Geçen ay şirket, kullanıcıları Ticketmaster ve Eventbrite üzere ortaklara yönlendirmek yerine doğrudan platformundan hayranlarına canlı konserler için bilet satmaya başlamıştı.
Vogel, eserin sanatkarlar tarafınca epeyce beğenildiğini ve şirketin eseri kullanıcı başına ortalama geliri artırmanın bir yolu olarak gördüğünü söylemiş oldu. Ayrıyeten, insanların Spotify üzerinden bilet satın aldıklarında Spotify’da o sanatkarın müziğini daha fazla dinleme eğiliminde olduklarını da kelamlarına ekledi. Fakat Vogel, Spotify’ın bilet satışlarından ne kadar kazandığını açıklamadı.