YouTube Shorts görüntülerinde filigran devri başladı… YouTube, kısa formatlı Shorts görüntülerinin TikTok’ta yahut Instagram Reels’de paylaştığınızı her insanın bilmesini istiyor. Topluluk yardım merkezinde yapılan bir güncellemede, bir YouTube grubu üyesi, web sitesinin içerik oluşturucular için Studio portalından indirilen Shorts’lara filigran eklemeye başladığını duyurdu. YouTube, önümüzdeki aylarda taşınabilir kullanıma geçmedilk evvel, masaüstünde oluşturduğunuz Shorts’ları önümüzdeki haftalarda filigranlamaya başlayacak.
TikTok’un popülaritesi süratle arttıktan daha sonra, öbür internet şirketleri kısa biçimli görüntülerin genç jenerasyonun ilgisini çektiğini fark ederek platforma rakip olmak için süratle yeni eserler geliştirdi. Fakat, birkaç uygulama ve web sitesinde görüntü izleyerek vakit geçiriyorsanız, içerik oluşturucuların tıpkı görüntüleri birden çok hizmette bir daha yayınlama eğiliminde olduğunu kolaylıkla nazaranbilirsiniz. Örneğin biroldukça Instagram Reels görüntüsü beraberinde TikTok videolarıdır.
Google’a ilişkin web sitesi, Shorts’a filigran eklediğini, bu biçimdece “izleyicilerin [kullanıcının] platformlar içinde paylaştığı içeriğin aslen bir YouTube Shorts içeriği olduğunu nazaranbileceğini” söylemiş oldu. Yeni özelliğin, kısa biçimli görüntüler da barındırdığı konusunda farkındalığı artıracağını ve onu denemenizi ve rakiplerine tercih etmesini sağlamasını umuyor üzere görünüyor.
YouTube, kısa biçimli görüntü formatını geçtiğimiz yıl 100 ülkede yayınlamadan evvel 2020’de Hindistan’da başlattı. Birkaç ay daha sonra, Shorts geliştiricilerine ödeme yapmaya başlamak için 100 milyon dolar ayırdı. Bu yılın Haziran ayına kadar YouTube, Shorts’un halihazırda 1,5 milyar faal, oturum açan aylık kullanıcıya sahip olduğunu söylemiş oldu. Bu sayı, TikTok’un Eylül 2021’de ulaştığını söylemiş olduği aylık 1 milyar etkin kullanıcıdan hayli daha fazla.
TikTok’un popülaritesi süratle arttıktan daha sonra, öbür internet şirketleri kısa biçimli görüntülerin genç jenerasyonun ilgisini çektiğini fark ederek platforma rakip olmak için süratle yeni eserler geliştirdi. Fakat, birkaç uygulama ve web sitesinde görüntü izleyerek vakit geçiriyorsanız, içerik oluşturucuların tıpkı görüntüleri birden çok hizmette bir daha yayınlama eğiliminde olduğunu kolaylıkla nazaranbilirsiniz. Örneğin biroldukça Instagram Reels görüntüsü beraberinde TikTok videolarıdır.
Google’a ilişkin web sitesi, Shorts’a filigran eklediğini, bu biçimdece “izleyicilerin [kullanıcının] platformlar içinde paylaştığı içeriğin aslen bir YouTube Shorts içeriği olduğunu nazaranbileceğini” söylemiş oldu. Yeni özelliğin, kısa biçimli görüntüler da barındırdığı konusunda farkındalığı artıracağını ve onu denemenizi ve rakiplerine tercih etmesini sağlamasını umuyor üzere görünüyor.
YouTube, kısa biçimli görüntü formatını geçtiğimiz yıl 100 ülkede yayınlamadan evvel 2020’de Hindistan’da başlattı. Birkaç ay daha sonra, Shorts geliştiricilerine ödeme yapmaya başlamak için 100 milyon dolar ayırdı. Bu yılın Haziran ayına kadar YouTube, Shorts’un halihazırda 1,5 milyar faal, oturum açan aylık kullanıcıya sahip olduğunu söylemiş oldu. Bu sayı, TikTok’un Eylül 2021’de ulaştığını söylemiş olduği aylık 1 milyar etkin kullanıcıdan hayli daha fazla.