YouTube, Shorts kısa görüntülerini ön plana çıkartacak bir değerli adım daha attı YouTube, TikTok ile daha yeterli rekabet edebilmek için platformunda bulunan kısa biçimli “Shorts” görüntülerin sayısını süratle artırmak istiyor. Bu uğraşa yardımcı olmak için şirket, mevcut YouTube görüntülerini birkaç dakika ortasında Shorts’a dönüştüren yeni bir içerik oluşturucu aracı sundu. Artık YouTube’un taşınabilir uygulamasında bulunabilen güncelleme, görüntü oluşturucunun daha evvel yüklediği rastgele bir görüntünün bir kısmının kolaylıkla seçilmesine ve akabinde bu kısmın YouTube Shorts içeriği olarak yayınlamasına imkan tanıyor.
Şirket, içerik başlangıçta standart bir YouTube görüntüsü olarak yüklenmiş olsa bile, kullanıcıların 60 saniyenin altında yüklediği dikey görüntüleri aslına bakarsanız kısa görüntüler olarak dönüştürüyordu. Natürel ki tüm içerik oluşturucuları bu fikri beğenmiyordu. Artık YouTube, daha uzun görüntülerinden farklı kesimler kesmelerine imkan tanıyan bu yeni aracın sunulmasıyla Shorts kitaplığını daha da genişletilmesinde içerik oluşturucuların daha etkin bir biçimde yardımcı olmalarını umuyor.
Bu karar ve araç, YouTube’un ana firması Alphabet’in TikTok’un kısa biçimli görüntülerdeki hakimiyeti konusunda ne kadar kaygılı olduğunu gösteriyor olabilir. Bu araçtan iddia edebileceğimiz üzere, şirket, YouTube’un Shorts kitaplığının yeni, yepyeni içerik yüklemeleriyle organik olarak büyümesine müsaade vermenin rekabet etmek için kâfi olacağını düşünmüyor üzere gözüküyor. Bunun yerine YouTube, daha fazla kısa görüntü oluşturmak için mevcut uzun biçimli içeriğinden yararlanmayı amaçlıyor. Örneğin bu Nisan ayında YouTube, herkese açık rastgele bir YouTube görüntüsünün, içerik oluşturucular tarafınca devre dışı bırakılmadıkça YouTube Shorts’a “remikslenebileceğini” duyurmuştu.
Şirketin dediğine göre güncellenen taşınabilir uygulama, içerik oluşturucuların görüntülerinin 60 saniyeye kadar uzunluktaki bir kısmını seçmelerine ve uygulama ortasında aşina oldukları birebir düzenleme araçlarını kullanarak bunu Shorts içeriğine dönüştürmelerine imkan tanıyor. Seçimleri 60 saniyeden kısaysa, Shorts kamerasını kullanarak ek görüntü çekmeleri yahut 60 saniyelik Shorts içeriklerini tamamlamak için galeri görüntüleri eklemeleri de mümkün olacak.
YouTube’un, VOD (isteğe bağlı video) içeriği kullanılarak oluşturulan Shorts’ların otomatik olarak özgününe irtibat vereceğini belirtmesinden dolayı, içerik oluşturucuların bu aracı kullanarak uzun biçimli içeriklerine ilgi uyandırmaya çalışmaları mümkün olabilir.
YouTube, “oldukca formatlı içerik oluşturucunun yükselişi” olarak isimlendirdiği bir akımın modülü olarak, Shorts’un içerik oluşturucuların uzun biçimli içeriklerine izleyici çekme yeteneğini uzun müddettir övüyordu. Haziran ayında şirket, Shorts’un aylık giriş yapan 1,5 milyar kullanıcıya ulaştığını söylemişti. Lakin Shorts’un izlenme müddeti yahut aboneler üzere kritik ölçütleri artırmaya yardımcı olduğunu gösteren bilgiler sistematik datalardan oluşmuyordu.
Şirket, yeni Shorts oluşturma özelliğinin hem iOS tıpkı vakitte Android aygıtlar için YouTube’un taşınabilir uygulamasında kullanıma sunulduğunu söylüyor.
Şirket, içerik başlangıçta standart bir YouTube görüntüsü olarak yüklenmiş olsa bile, kullanıcıların 60 saniyenin altında yüklediği dikey görüntüleri aslına bakarsanız kısa görüntüler olarak dönüştürüyordu. Natürel ki tüm içerik oluşturucuları bu fikri beğenmiyordu. Artık YouTube, daha uzun görüntülerinden farklı kesimler kesmelerine imkan tanıyan bu yeni aracın sunulmasıyla Shorts kitaplığını daha da genişletilmesinde içerik oluşturucuların daha etkin bir biçimde yardımcı olmalarını umuyor.
Bu karar ve araç, YouTube’un ana firması Alphabet’in TikTok’un kısa biçimli görüntülerdeki hakimiyeti konusunda ne kadar kaygılı olduğunu gösteriyor olabilir. Bu araçtan iddia edebileceğimiz üzere, şirket, YouTube’un Shorts kitaplığının yeni, yepyeni içerik yüklemeleriyle organik olarak büyümesine müsaade vermenin rekabet etmek için kâfi olacağını düşünmüyor üzere gözüküyor. Bunun yerine YouTube, daha fazla kısa görüntü oluşturmak için mevcut uzun biçimli içeriğinden yararlanmayı amaçlıyor. Örneğin bu Nisan ayında YouTube, herkese açık rastgele bir YouTube görüntüsünün, içerik oluşturucular tarafınca devre dışı bırakılmadıkça YouTube Shorts’a “remikslenebileceğini” duyurmuştu.
Şirketin dediğine göre güncellenen taşınabilir uygulama, içerik oluşturucuların görüntülerinin 60 saniyeye kadar uzunluktaki bir kısmını seçmelerine ve uygulama ortasında aşina oldukları birebir düzenleme araçlarını kullanarak bunu Shorts içeriğine dönüştürmelerine imkan tanıyor. Seçimleri 60 saniyeden kısaysa, Shorts kamerasını kullanarak ek görüntü çekmeleri yahut 60 saniyelik Shorts içeriklerini tamamlamak için galeri görüntüleri eklemeleri de mümkün olacak.
YouTube’un, VOD (isteğe bağlı video) içeriği kullanılarak oluşturulan Shorts’ların otomatik olarak özgününe irtibat vereceğini belirtmesinden dolayı, içerik oluşturucuların bu aracı kullanarak uzun biçimli içeriklerine ilgi uyandırmaya çalışmaları mümkün olabilir.
YouTube, “oldukca formatlı içerik oluşturucunun yükselişi” olarak isimlendirdiği bir akımın modülü olarak, Shorts’un içerik oluşturucuların uzun biçimli içeriklerine izleyici çekme yeteneğini uzun müddettir övüyordu. Haziran ayında şirket, Shorts’un aylık giriş yapan 1,5 milyar kullanıcıya ulaştığını söylemişti. Lakin Shorts’un izlenme müddeti yahut aboneler üzere kritik ölçütleri artırmaya yardımcı olduğunu gösteren bilgiler sistematik datalardan oluşmuyordu.
Şirket, yeni Shorts oluşturma özelliğinin hem iOS tıpkı vakitte Android aygıtlar için YouTube’un taşınabilir uygulamasında kullanıma sunulduğunu söylüyor.