Bakan Karaismailoğlu’ndan Kanal İstanbul açıklaması: 15 milyar dolarlık maliyette değişiklik yok, en uygun teklifi veren ihaleyi alır

Yenilmez

Active member
Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kırıkkale ziyareti öncesinde trende İktisat Muhabirleri Derneği (EMD) İdare Şurası Lideri Turgay Türker ve İdare Konseyi üyeleri ile sohbet etti, Bakanlığın projelerine ait soruları yanıtladı.

YOL UZUNLUĞU 28 BİN 450 KM’YE ÇIKARILDI

Karaismailoğlu, son 19 yılda Türkiye’nin ulaştırmada büyük işler yaptığını söz ederek, bölünmüş yol uzunluğunu 6 bin 100 kilometreden 28 bin 450 kilometreye çıkardıklarını, bu biçimdelikle vatandaşın konforunu artırarak, kazaların ve can kayıplarının önüne geçildiğini anlattı.

“KANAL İSTANBUL ALTERNATİF BİR SUYOLU OLARAK şayet olmazsa OLMAZ”

Ülke geleceği için büyük ölçekli yatırımların önce planlanarak yapılması gerektiğini söz eden Karaismailoğlu, Kanal İstanbul projesinin kıymetine ait de şu sözleri kullandı;

“Kanal İstanbul şayet olmazsa olmaz. Şu an dünya ticaret hacmi yaklaşık 12 milyar ton civarında, bu 25 milyar tona çıkacak. Bu yüklerin yüzde 90’ı denizyolundan taşınıyor. İstanbul Boğazı’nın da kapasitesi belirli, şu anda 40 binin üzerinde bir gemi geçişi sağlanıyor. Önümüzdeki senelerda 70 binlere çıkması bekleniyor. Sayılar, bu kadar geminin de İstanbul Boğazından geçemeyeceğini gösteriyor. Problemlere tahlil bulmak için Kanal İstanbul alternatif bir suyolu olarak şayet olmazsa olmaz.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu.

“SAYIN CUMHURBAŞKANIMIZLA BİR MERASİM DAHA YAPABİLİRİZ”

“Çalışmalar süratli bir biçimde devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde demiryolu çizgisinin da çalışmalarını yaptık, ihalesini de yaptık, inşaata başlandı. Halkalı-Kapıkule Demiryolu Sınırının Halkalı-Ispartakule ortasının da ihalesini yaptık, büsbütün Kanal İstanbul’a bakılırsa dizayn edildi. Kanal İstanbul’un altından tünelli bir biçimde geçecek, onun çalışmaları için de önümüzdeki günlerde Sayın Cumhurbaşkanımızla bir arada orada program da yapabiliriz, bir merasim daha yapabiliriz. bir daha bir taraftan ulaşım yollarını sağlıyoruz, bir taraftan alternatif finans modellerini çalışıyoruz. Buradaki bizim en büyük önceliğimiz, Kanal İstanbul’da yapı maliyetinin genel bütçeye hiç yük getirmeden yapmak. Bu finans modeli üzerinde çalışmalarımız var. Orada da muhakkak bir düzeye geldik. Dünyanın en kıymetli altyapı firmalarıyla görüşmelerimiz devam ediyor. Kanal İstanbul’daki gelir getirici işlerin, bu işin finansında kullanılması açısından da epey önemli aralar kaydettik. İnşallah o netleşecek önümüzdeki aylarda. daha sonrasında da yürümeye başlayacağız. 2022 yılı içerisinde amacımız bunu yoluna koymak.”

MALİYET HESAPLARI DEĞİŞMEDİ

Kanal İstanbul’un maliyetinin daha evvel 15 milyar dolar civarında belirtildiğının hatırlatılması üzerine de Karaismailoğlu, kelam konusu hesabın değişmediğini ihaleye çıkıldığında en uygun teklifi veren kişinin işi alacağını belirtti.


İktisat Haberleri
 
Üst