Coşkun Sabah’dan bomba iddia! “Bülent Ersoy emek hırsızlığı yaptı”

Aslıhan

Active member
ömrünü kaleme alan Coşkun Sabah’ın Bülent Ersoy’la ilgili ortaya attığı sav magazin dünyasında yankı uyandırdı. Sabah, “Anılar-Şimdi Gözümde Canlandılar” isimli yapıtında Bülent Ersoy’un emek hırsızlığı yaptığını ileri sürdü.



Bir devir kelam müellifi Ahmet Selçuk İlkan ile yaşadığı müzik polemiğiyle isminden kelam ettiren Coşkun Sabah, hayatını kaleme aldı. “Anılar-Şimdi Gözümde Canlandılar” ismini verdiği yapıtta hayatına dair bilinmeyenleri anlatan Sabah, ortaya Bülent Ersoy hakkında çarpıcı bir argüman attı.


“BÜLENT ERSOY HAKSIZLIK YAPTI”

Bülent Ersoy’un kendisine haksızlık yaptığını ileri süren Sabah kitabında şu tabirlere yer verdi:

“1980 yılında, direktörlüğünü Osman F. Seden ve Melih Gülgen’in üstlendiği, başrolünü Bülent Ersoy’un oynadığı ‘Beddua’ sinemasında müzik yöneticisi olarak karşımıza çıkar Coşkun Sabah. Bülent Ersoy bu müziğe albüm yaptıktan ve müzik tüm Türkiye tarafınca tanınıp sevildikten daha sonra bu müziğe bir Sinema yapma fikri doğar. Her ne kadar sinemanın müzik yöneticiliğini Coşkun Sabah yapsa da sinemanın afişlerinde müzik yöneticisi olarak Coşkun Sabah’ın değil Bülent Ersoy’un ismi geçer. Coşkun Sabah bu durumu sinema afişleri basıldıktan daha sonra öğrenir. Melih Bey’e bunun sebebini sorduğunda aldığı karşılık ise, ‘Bülent Ersoy’un bu türlü olmasını istediği’dir. Bülent Ersoy, o senelerda Zeki Müren’le ağır bir rekabet ortasındadır ve Zeki Beyefendi sinema müziklerini kendisi yapmaktadır. halbukiki Bülent Ersoy’un ‘Beddua’ sinemasının müziklerinin üretiminde hiç bir katkısı olmamış, her şeyi Coşkun Sabah tek başına yapmıştır. Bu haksızlığa hayli sonlanır ve Ersoy ile önemli bir tartışma yaşarlar.”


Geçtiğimiz aylarda hit müziklerinin kelam muharriri Ahmet Selçuk İlkan‘la ortası bozulan Coşkun Sabah, kitabında ünlü sanatkara da yer verdi. Vefasızlıkla suçlanan Sabah, unutulmaz müziği Anılar’ı yazarken İlkan’dan nasıl yardım istediğini kitabında şu sözlerle anlattı:

“Coşkun Sabah’ın askerliğinin bitmesine 10 gün kalmıştır. Ansızın üstelik de melodisiyle birlikte dökülüveren satırlar heyecan uyandırır Sabah’ta. Müziğin birinci kısmı hazırdır. İkinci kısmı için birkaç deneme yapar, ama tıkanır kalır. daha sonra Ahmet Selçuk İlkan’dan yardım alır. Meskenine sarfiyat ve yaptığı melodiyi büyük heyecanla arkadaşına dinletir. İlkan, Sabah’ın ruh halini fazlaca âlâ tahlil etmiştir. Ayrıyeten askerdeyken yaşadığı ayrılığı da fazlaca yeterli bilmektedir. Sabah’ın başladığı kelamların devamını onun yaşadıklarından beslenerek yazması hiç de sıkıntı olmaz.”


AHMET SELÇUK İLKAN VE COŞKUN SABAH ARBEDEYE TUTUŞMUŞTU!


Ünlü kelam müellifi Ahmet Selçuk İlkan, evvelki günlerde verdiği bir röportajda Coşkun Sabah için “Adımı bir sefer olsun sahnede anmadı, ona hayli kırıldım. Müziklerimde cayma hakkımı kullansam sahneye çıkıp söyleyecek diğer müziği yok” formunda sert tenkitlerde bulunmuştu. Geçtiğimiz gün 2.Sayfa programına konuk olan Coşkun Sabah, Ahmet Selçuk İlkan ile içinde devam eden “şarkı polemiği” hakkında açıklamalarda bulundu.


Coşkun Sabah’ın programa konuk olduğunu öğrenince sunuculara bildiri atan Ahmet Selçuk İlkan, “Yüreği yetiyorsa karşılıklı konuşalım, korkaklık yapmasın” tabirlerinin yer aldığı bir bildiri attı. Bunu duyan Coşkun Sabah, öfkelendi ve stüdyoyu terk etmek istedi.

“AYIPTIR YA!”

İletisi görür görmez çılgına dönen Coşkun Sabah, “Ahmet Selçuk İlkan sen aşikâr ki gündem olmak istiyorsun. bu biçimde git müzik yap, şiir yaz ya. Senin en son meşhur olmuş kelamlarını yazdığın müzik hangisi? Bulmuşsun bir Coşkun Sabah ayıptır ya” biçiminde İlkan’a ateş püskürdü.


“İSPATLAYIN BU MESLEĞİ BIRAKACAĞIM!”

Ahmet Selçuk İlkan’ın bildirisine reaksiyon gösteren Sabah, kelamlarını şöyleki sürdürdü:

“Besteci ya da müzikçi mecbur değildir her programda sahnede müziğin kelam müellifini anmaya. Bakın Muazzez Abacı ve Seren Serengil’in seslendirdiği epeyce sevilen ‘birlikte yürüdük biz bu yollarda’ isimli müziğin kelamlarını Aşkın Tuna yazdı. Fakat onlar bir defa olsun sahnede Aşkın Tuna ismini söylemedi. Artık gidin arşivleri karıştırın bir defa olsun Aşkın Tuna’nın ismini lisana getirdiklerini ispatlayın, kelam veriyorum ben bu mesleği, sanatçılığı bırakacağım. Bu kadar netim. Bunun kaygısı nedir ya, kural mıdır onun ismini söylemem. Bu adam yalnızca şair, halkı kandırıyor, halk da zannediyor ki müzikli bir biçimde müzikleri bana verdi. Hayır yalnızca şiirini yazdı”


AHMET SELÇUK İLKAN VE COŞKUN SABAH BİRBİRİNE GİRDİ


Coşkun Sabah’ın Anılar, Aşk Kitabı, Bir Pazar Günü, Hatıram Olsun, Ne Seninle Ne Sensiz, Tahta Masa, ömrümün hanımısın, Düştün Gözümden Artık, Bir Gülü Sevdim üzere bir periyoda damga vuran müziklerinin kelam müellifi Ahmet Selçuk İlkan’la ortası bozuldu.


“SÖYLEYECEK MÜZİĞİ YOK!”

Unutulmaz müziklerin kelam müellifi Ahmet Selçuk İlkan, geçtiğimizde günlerde Akşam TV’ye verdiği bir röportajda Coşkun Sabah‘ı maksat alarak “20 yıldır onu uyarmama karşın sahnede adımı anmadı. Müziklerimde cayma hakkımı kullansam sahneye çıkıp söyleyecek öteki müziği yok” halinde konuştu.


Ünlü kelam müellifinin sert kelamlarına karşı toplumsal medya hesabında paylaşımda bulunan Coşkun Sabah, şu sözleri kullandı:

“Çok ayıp şiddetle kınıyorum, büsbütün haber olması için röportaj kapmak için bana atılan bir iftira. Ne vakit bestekar oldunuz siz de müziğim diyorsunuz. Müziğim yalnızca bestekar diyebilir, siz lakin şiirini yazdığım müzik dersiniz. Çok ayıp ve nankörlük şiddetle kınıyorum. yıllardır üç beş ayda bir bana bu biçimde fütursuzca saldırıyor, saldırmayı bırakın da üretim yapın Ahmet beyefendi, hani nerede son senelerda ne yaptınız ve beni kıskanmayı bırakın”


“BOY AYNASINA DEĞİL HUY AYNASINA DA BAKMALI”

Ahmet Selçuk İlkan
ise, toplumsal medya hesabından habere dair yaptığı paylaşımda “Bence her sanatçı yaşadığı jenerasyona örnek olmalı ve önderlik vasfını taşımalıdır… O kişinin yalnızca uzunluk aynasına değil huy aynasına da bakmalı… İkisinde de şık ve güzel olmalı…” halinde konuşarak karşılık verdi.
 
Üst