Facebook yöneticileri, toplumsal ağ için TikTok’tan esinlenen yeni bir tasarım planlıyor Mark Zuckerberg ve öteki Meta yöneticileri, bir müddetdir TikTok ile rekabet etmenin en büyük evvelari olduğunu söylüyor. Artık, bunu başarmak için Facebook uygulamasını nasıl büsbütün elden geçirmeyi planladıkları hakkında ek detaylara sahibiz.
Bir Facebook yöneticisinin notuna nazaran toplumsal ağ, Facebook’un ana akışının, sayfalardan, içerik oluşturuculardan ve çabucak hemen takip etmediğiniz bireylerden önerilen içeriği ağır bir biçimde vurgulayacak büyük bir bir daha tasarım üzerinde çalışıyor.
Meta’da Facebook uygulamasının başındaki Tom Alison, gayenin Facebook’u, TikTok’un “Keşif Motoru”na emsal biçimde, yüklü olarak tekliflere dayanan bir “Keşif Motoru”na dönüştürmek olduğunu belirtiyor. Teklifler, temel olarak “bağlantısız” içeriklerden gelecek ve kullanıcılar beslemelerinde arkadaşlarından ve ailelerinden daha az gönderi gorecek. Ayrıyeten Messenger da Facebook’a geri dönecek ve kullanıcıları “Keşif Motorundan” daha fazla içerik paylaşmaya teşvik edecek.
Meta’nın bu değişiklikleri uygulamasının ne kadar süreceği muhakkak değil, ki bunlardan kimileri Instagram’da aslına bakarsan oluyor. Fakat Meta yöneticileri, Facebook’ta yapılacak büyük değişikliklerden birinci kere kelam ediyor. Değişiklilerin işe yarayıp yaramayacağı ve Facebook’a rekabette avantaj sağlayıp sağlamayacağı merakla bekleniyor.
Bir Facebook yöneticisinin notuna nazaran toplumsal ağ, Facebook’un ana akışının, sayfalardan, içerik oluşturuculardan ve çabucak hemen takip etmediğiniz bireylerden önerilen içeriği ağır bir biçimde vurgulayacak büyük bir bir daha tasarım üzerinde çalışıyor.
Meta’da Facebook uygulamasının başındaki Tom Alison, gayenin Facebook’u, TikTok’un “Keşif Motoru”na emsal biçimde, yüklü olarak tekliflere dayanan bir “Keşif Motoru”na dönüştürmek olduğunu belirtiyor. Teklifler, temel olarak “bağlantısız” içeriklerden gelecek ve kullanıcılar beslemelerinde arkadaşlarından ve ailelerinden daha az gönderi gorecek. Ayrıyeten Messenger da Facebook’a geri dönecek ve kullanıcıları “Keşif Motorundan” daha fazla içerik paylaşmaya teşvik edecek.
Meta’nın bu değişiklikleri uygulamasının ne kadar süreceği muhakkak değil, ki bunlardan kimileri Instagram’da aslına bakarsan oluyor. Fakat Meta yöneticileri, Facebook’ta yapılacak büyük değişikliklerden birinci kere kelam ediyor. Değişiklilerin işe yarayıp yaramayacağı ve Facebook’a rekabette avantaj sağlayıp sağlamayacağı merakla bekleniyor.