GoDaddy en tanınan dört alan ismi uzantısını paylaştı Global pandemi niçiniyle daha fazla insanın işletmelerin fizikî yerlerine gitmek yerine online kanalları tercih etmesiyle birlikte, işletmeler için bir online varlığa sahip olmanın ehemmiyeti arttı.
İşletmeler için kusursuz bir alan ismi seçmenin artık daha da değerli olduğunu belirten GoDaddy, alan isimlerinin ve uzantıların küçük işletme sahipleri ve teşebbüsçüler için ehemmiyetini vurguladı ve en yaygın alan ismi uzantılarını paylaştı.
Yanlışsız Alan İsmi Uzantısının Kıymeti
GoDaddy MENAT Genel Müdürü Selina Bieber, bahisle ilgili olarak şunları söylemiş oldu: “İşletmenizin online varlığı için bir alan ismi seçmek fazlaca değerlidir ve markayı ve işletmeyi yansıtan, hatırlaması ve yazılması kolay bir isim bulmanın yanı sıra alan ismi uzantısının kullanılabilir olduğundan emin olmak üzere çeşitli etkenleri göz önünde bulundurmayı gerektirir. Gerçek alan ismi uzantısı işletmenize, faaliyet gösterdiğiniz dala yahut pozisyonunuza bağlı olabilir.”
Alan ismi seçerken tanıdık bir uzantı tercih etmenin küçük işletme sahipleri ve teşebbüsçüler için faydalı olabileceğini belirten GoDaddy, en yaygın şimdiki alan ismi uzantılarını paylaştı:
1. com
En eski ve en yaygın kullanılan .com alan ismi uzantısı, bununla birlikte en epey bilinen ve en akılda kalan uzantı haline geldi. Arama motoru görünürlüğü de daha yüksek olan bu uzantı, yeni yahut bilinmeyen uzantılara kıyasla arama motoru sonuç sıralamalarında daha olumlu tesir yaratabilir. Fakat .com epeyce tanınan bir uzantı olduğundan .com alan isimlerinin rekabet oranı da başkalarına kıyasla daha yüksektir ve yaygın isimlerin birçok halihazırda alınmış yahut sırf premium fiyatlarla mevcut olabilir. Yeni başlayan işletmeler, isimleri için son kararlarını vermedilk evvel .com alan isminin müsait olup olmadığını denetim etmeyi de göz önünde bulundurabilirler. Fakat, halihazırda kurulmuş işletmelerin .com ismi müsait değilse, öteki yaygın uzantıların kullanılabilirliğini denetim edebilir yahut işletmelerini yansıtan .shop, .services gibi yeni alan ismi uzantılarından birini seçebilirler.
2. net
Başlarda internet sağlayıcıları yahut ağ teknolojileri şirketleri için düşünülen .net, her insanın kullanmasına açık ve .com’a tanınan bir alternatif sunan bir uzantı. .net, ağ manasına gelen “network”ün kısaltması olduğundan teknoloji tabanlı şirketler için tercih edilen bir alternatif olabilir. Yaygın olarak bilinen fakat rekabet oranı .com kadar fazla olmayan .net, istedikleri .com alan ismini bulamayanlar için tanınan ve profesyonel görünümlü bir alternatif sunabilir.
3. org
“Organizasyon” manasına gelen .org uzantısı, başlarda kâr gayesi gütmeyen kuruluşlar için tasarlanmış olsa da artık herkese açık ve kâr emeli gütmeyen kuruluşlar dışında de geniş kullanım alanı olan bir uzantı. Kâr maksadı gütmeyen kuruluşlar ve sivil toplum kuruluşları haricinde .org uzantısını kullanan web sitelerine örnek olarak açık kaynaklı web siteleri, eğitici yahut bilgilendirici web siteleri, siyasetçilerin, siyasi partilerin ve toplulukların web siteleri verilebilir. .org, yepyeni alan ismi uzantılarından biri olduğu için .com’a emsal SEO (arama motoru optimizasyonu) avantajlarına sahip olmasının yanı sıra rekabet oranı .com kadar fazla olmadığından bu uzantı ile istenilen alan isminin bulunması da daha kolaydır.
4. co
.co alan ismi uzantısı, şirketler, kurumlar ve ticari teşebbüsleri yansıtan bir uzantı olduğundan popülaritesi artıyor. .co, .com’a kıyasla daha yeni ve daha kısa olmanın yanı sıra rekabet oranı daha az olduğu için startup’lar, teşebbüsçüler ve yeni işletmeler için düzgün bir alternatif olabilir. Şu anda da Angel List, 500 Startups ve Rebel Girls üzere dünyanın en yenilikçi kurucuları ve teşebbüsleri tarafınca her gün kullanılıyor.
Bunlar tanınan seçenekler olsa da .gov, .edu, .info, .xyz ve .site üzere başka tanınan alan ismi uzantıları da dahil olmak üzere ortalarından seçim yapabileceğiniz biroldukça uzantı bulunuyor. Ayrıyeten işletmeler .shop, .club, .tech ve .pro üzere işlerini en uygun biçimde temsil edebilecek daha yeni ve spesifik alan ismi uzantılarını da tercih edebilirler.
İşletmeler için kusursuz bir alan ismi seçmenin artık daha da değerli olduğunu belirten GoDaddy, alan isimlerinin ve uzantıların küçük işletme sahipleri ve teşebbüsçüler için ehemmiyetini vurguladı ve en yaygın alan ismi uzantılarını paylaştı.
Yanlışsız Alan İsmi Uzantısının Kıymeti
GoDaddy MENAT Genel Müdürü Selina Bieber, bahisle ilgili olarak şunları söylemiş oldu: “İşletmenizin online varlığı için bir alan ismi seçmek fazlaca değerlidir ve markayı ve işletmeyi yansıtan, hatırlaması ve yazılması kolay bir isim bulmanın yanı sıra alan ismi uzantısının kullanılabilir olduğundan emin olmak üzere çeşitli etkenleri göz önünde bulundurmayı gerektirir. Gerçek alan ismi uzantısı işletmenize, faaliyet gösterdiğiniz dala yahut pozisyonunuza bağlı olabilir.”
Alan ismi seçerken tanıdık bir uzantı tercih etmenin küçük işletme sahipleri ve teşebbüsçüler için faydalı olabileceğini belirten GoDaddy, en yaygın şimdiki alan ismi uzantılarını paylaştı:
1. com
En eski ve en yaygın kullanılan .com alan ismi uzantısı, bununla birlikte en epey bilinen ve en akılda kalan uzantı haline geldi. Arama motoru görünürlüğü de daha yüksek olan bu uzantı, yeni yahut bilinmeyen uzantılara kıyasla arama motoru sonuç sıralamalarında daha olumlu tesir yaratabilir. Fakat .com epeyce tanınan bir uzantı olduğundan .com alan isimlerinin rekabet oranı da başkalarına kıyasla daha yüksektir ve yaygın isimlerin birçok halihazırda alınmış yahut sırf premium fiyatlarla mevcut olabilir. Yeni başlayan işletmeler, isimleri için son kararlarını vermedilk evvel .com alan isminin müsait olup olmadığını denetim etmeyi de göz önünde bulundurabilirler. Fakat, halihazırda kurulmuş işletmelerin .com ismi müsait değilse, öteki yaygın uzantıların kullanılabilirliğini denetim edebilir yahut işletmelerini yansıtan .shop, .services gibi yeni alan ismi uzantılarından birini seçebilirler.
2. net
Başlarda internet sağlayıcıları yahut ağ teknolojileri şirketleri için düşünülen .net, her insanın kullanmasına açık ve .com’a tanınan bir alternatif sunan bir uzantı. .net, ağ manasına gelen “network”ün kısaltması olduğundan teknoloji tabanlı şirketler için tercih edilen bir alternatif olabilir. Yaygın olarak bilinen fakat rekabet oranı .com kadar fazla olmayan .net, istedikleri .com alan ismini bulamayanlar için tanınan ve profesyonel görünümlü bir alternatif sunabilir.
3. org
“Organizasyon” manasına gelen .org uzantısı, başlarda kâr gayesi gütmeyen kuruluşlar için tasarlanmış olsa da artık herkese açık ve kâr emeli gütmeyen kuruluşlar dışında de geniş kullanım alanı olan bir uzantı. Kâr maksadı gütmeyen kuruluşlar ve sivil toplum kuruluşları haricinde .org uzantısını kullanan web sitelerine örnek olarak açık kaynaklı web siteleri, eğitici yahut bilgilendirici web siteleri, siyasetçilerin, siyasi partilerin ve toplulukların web siteleri verilebilir. .org, yepyeni alan ismi uzantılarından biri olduğu için .com’a emsal SEO (arama motoru optimizasyonu) avantajlarına sahip olmasının yanı sıra rekabet oranı .com kadar fazla olmadığından bu uzantı ile istenilen alan isminin bulunması da daha kolaydır.
4. co
.co alan ismi uzantısı, şirketler, kurumlar ve ticari teşebbüsleri yansıtan bir uzantı olduğundan popülaritesi artıyor. .co, .com’a kıyasla daha yeni ve daha kısa olmanın yanı sıra rekabet oranı daha az olduğu için startup’lar, teşebbüsçüler ve yeni işletmeler için düzgün bir alternatif olabilir. Şu anda da Angel List, 500 Startups ve Rebel Girls üzere dünyanın en yenilikçi kurucuları ve teşebbüsleri tarafınca her gün kullanılıyor.
Bunlar tanınan seçenekler olsa da .gov, .edu, .info, .xyz ve .site üzere başka tanınan alan ismi uzantıları da dahil olmak üzere ortalarından seçim yapabileceğiniz biroldukça uzantı bulunuyor. Ayrıyeten işletmeler .shop, .club, .tech ve .pro üzere işlerini en uygun biçimde temsil edebilecek daha yeni ve spesifik alan ismi uzantılarını da tercih edebilirler.
- Yeni bir ziyanlı yazılım daha!