Google’ın, yeni Chrome logosu için fazlaca daha çılgın fikirleri tartıştığını biliyor muydunuz? Google, 2014’ten bu yana birinci kere Chrome logosunu bu yılın başlarında değiştirdi. Yeni Chrome logosu, gölge eksikliği, biraz farklı oranlar ve daha parlak renkler ile evvelkine nazaran kimi küçük farklılıklara sahip. Birçok Chrome kullanıcısı, Chrome 100’deki bu değişikliği fark etmemiş bile olabilir. Lakin artık bu logonun, Google’ın masasındaki tek seçenek olmadığı ortaya çıktı. Google, logoda karar kılmadan evvel fazlaca daha radikal dizaynlar üzerinde durmuş.
Çarpıcı seçeneklerden kimileri, Chrome logosu için büsbütün farklı haller yahut renkleri beyaz kenarlıklarla ayırmayı içeriyordu. Google görsel dizayncısı Thomas Messenger “Keşif etabında her türlü fikri denedik; daha yumuşak köşeler, farklı geometriler, renkleri beyazla ayırıp ayırmamak,” diyor ve devam ediyor: “Ayrıca son 12 yıldır kullandığımız genel formun dışına çıkan seçenekleri de denedik.“
Fikirlerden biri, Chrome logosunun Mozilla’nın Firefox logosundan daha fazla görünecek biçimde daha yanık turuncu bir görünüme geçmesini içeriyordu. Lakin sonuç olarak Google, Chrome logosunun artık fazlaca âlâ tanınan dört rengini yerinde tutan ince bir bir daha dizaynla inançlı bir seçeneği tercih etti. Messenger, “Dört Google renginin ve dairesel kompozisyonun ne kadar yeterli tanındığını biliyorduk, bu yüzden bundan fazlaca fazla sapmamaya karar verdik” diyor.
2014’teki 3 boyutlu Chrome simgesinin geri dönüp dönmeyeceğini merak ediyorsanız, Google bunun ihtimal dışı olmadığını söylüyor. Google kullanıcı tecrübesi etkileşim dizayncısı Elvin Hu, “Asla asla demeyin” diyor ve ekliyor: “Özel uygulama simgelerini araştırdık ve her platformun bunun için farklı takviye düzeylerine sahip olduğunu gördük. Tahminen bir gün onu destekleyen platformlarda bir seçenek olarak geri getireceğiz.”
Çarpıcı seçeneklerden kimileri, Chrome logosu için büsbütün farklı haller yahut renkleri beyaz kenarlıklarla ayırmayı içeriyordu. Google görsel dizayncısı Thomas Messenger “Keşif etabında her türlü fikri denedik; daha yumuşak köşeler, farklı geometriler, renkleri beyazla ayırıp ayırmamak,” diyor ve devam ediyor: “Ayrıca son 12 yıldır kullandığımız genel formun dışına çıkan seçenekleri de denedik.“
Fikirlerden biri, Chrome logosunun Mozilla’nın Firefox logosundan daha fazla görünecek biçimde daha yanık turuncu bir görünüme geçmesini içeriyordu. Lakin sonuç olarak Google, Chrome logosunun artık fazlaca âlâ tanınan dört rengini yerinde tutan ince bir bir daha dizaynla inançlı bir seçeneği tercih etti. Messenger, “Dört Google renginin ve dairesel kompozisyonun ne kadar yeterli tanındığını biliyorduk, bu yüzden bundan fazlaca fazla sapmamaya karar verdik” diyor.
2014’teki 3 boyutlu Chrome simgesinin geri dönüp dönmeyeceğini merak ediyorsanız, Google bunun ihtimal dışı olmadığını söylüyor. Google kullanıcı tecrübesi etkileşim dizayncısı Elvin Hu, “Asla asla demeyin” diyor ve ekliyor: “Özel uygulama simgelerini araştırdık ve her platformun bunun için farklı takviye düzeylerine sahip olduğunu gördük. Tahminen bir gün onu destekleyen platformlarda bir seçenek olarak geri getireceğiz.”