Instagram, fiyatlı üyelik sistemini daha da geliştirecek adımını attı: Fiyatlı gönderiler

BaRNaBaS

New member
Instagram, fiyatlı üyelik sistemini daha da geliştirecek adımını attı: Fiyatlı gönderiler Instagram, bu yılın başında içerik geliştiriciler için fiyatlı üyelikler ile ufak bir başlangıç yapmasının akabinde, Twitter ile daha uygun rekabet edebilmek için bu tecrübesi daha fazla bilhassa geliştirmeyi planladığını duyurdu. Instagram CEO’su Adam Mosseri, yayınlanan bir görüntüde platformun geliştiricilerin geçimlerini sağlamaları için en yeterli online seçenek olmayı hedeflediğini ve yeni eklentilerin, üyeliklerin erken kademelerine katılan yaratıcıların geri bildirimlerinin direkt bir kararı olarak ortaya çıktığını söylemiş oldu.

Yeni özelliklerin içinde tahminen de en değerlisi, yayın akışı gönderilerini yalnızca üyeler tarafınca görülebilecek bir biçimde yayınlama özelliği olabilir. Geliştiriciler daha evvel öyküler için bunu yapabiliyordu lakin artık ödeme yapan destekçileri için özel klâsik Instagram yayın akışı gönderilerine erişim sunabilecek. Mosseri, bunun en epeyce istenilen özelliklerden biri olduğunu söylemiş oldu. Geliştirici profillerinde yeni bir “üye ana sayfası” sekmesi olacak ve üyeler, burada kendilerine özel fotoğraflar ve Reels yayınlarını filtreleyebilecek.

Üyelik fiyatı aralığı 0,99 dolar ve 99,99 dolar içinde değişebiliyor ve üye profilleri, bir geliştirici yahut influencer’ı desteklediklerini göstermek için mor bir rozet kazanıyor. Kıssalar ve yayın akışı gönderilerinin yanı sıra geliştiriciler yalnızca üyelere özel canlı yayınlar da başlatabilecek. Bugün duyurulan bir öbür özellik yardımıyla de tıpkı anda 30’a kadar üye ile küme DM aracılığıyla sohbet edebilecekler.

Instagram, üyelik sistemini kademeli bir biçimde geliştirmiş ve ABD’de “on binlerce” geliştiriciye açmış olsa da, Mosseri şirketin yapması gereken epeyce daha fazla şey olduğunu kabul ediyor.

Şirket, şu anda Instagram uygulaması üzerinde büyük ölçekli değişiklikler ve yenilikler yapmak üzerine çalışmalarını sürdürüyor. Mosseri, yeni dizaynın herkese ulaşmasından evvel muhtemelen aylar geçeceğini ve Instagram’ın yeni, görüntüler için optimize edilmiş yayın akışının fotoğrafların sunumunu kötüleştirmemesi için bilhassa fotoğrafçılardan gelen geri bildirimlere bakılırsa gerekli değişiklikleri yaptığını belirtiyor…
 
Üst