Instagram’dan Neyi, Nasıl Gördüğümüze Dair Açıklama Geldi Instagram, beş yıldır kronolojik bir akış sunmak yerine algoritmik bir akış kullanıyor, lakin Instagram kullanıcıları hala “eski hoş günler” için hasret duyuyor. Instagram bir daha de içeriğin nasıl görüntülendiğine dair kimi “yanlış anlamaları” ele almaya çalışan yeni bir blog gönderisi paylaştı. Instagram lideri Adam Mosseri tarafınca kaleme alınan blog yazısı, uygulamanın her alanında ne goreceğinize hiç bir algoritmanın karar vermediğini söyleyerek başlıyor. Bunun yerine, yazılımın her bir kesimi, içeriği nasıl sıraladığını yöneten kendi kod setine sahip.
Tüm algoritmalar genel olarak birebir biçimde çalışıyor, fakat yapılan açıklamaya nazaran, “insanların onu nasıl kullandığına bakılırsa kendilerini uyarlıyor”. Örneğin, Akış ve Öyküler kelam konusu olduğunda Instagram, maksadının arkadaşlarınızdan, ailenizden ve en yakın olduğunuz şahıslardan gelen fotoğrafları ve görüntüleri ön plana çıkarmak olduğunu söylüyor.
Her gönderi, uygulamanın onlardan aldığı bilgilere bakılırsa bir bedele sahip oluyor. Instagram’a bakılırsa, bu sinyallerden binlerce bulunuyor, lakin birçok durumda, daha kıymetli olanlardan biri bir gönderinin popülerliği oluyor. Lakin Instagram, hem de son aktifliğinizi ve biriyle etkileşim geçmişinizi de hesaba katıyor.
Instagram çabucak sonrasında bu bilgiyi bir gönderiye yorum yapmak, beğenmek ve kaydetmek için “birkaç saniye” harcayacağınızı varsayım etmek için kullanıyor. Mosseri “ne kadar epey etkileşimde bulunursanız ve bu etkileşimi ne kadar fazla tartarsak, gönderiyi o kadar yüksekte görürsünüz” diyor. özetlemek gerekirsesı, Instagram bir gönderiyle olan etkileşiminizi en üst seviyeye çıkarmayı hedefliyor.
Instagram tecrübeniz üzerinde daha fazla denetim sahibi olmak istiyorsanız, şirket birkaç şey öneriyor. birinci vakit içinderda, Kıssalar için yakın arkadaşlarınızı seçmeniz gerektiğini söylüyor. Bu, sırf Öykülerinizi kimlerin gorebileceğini sınırlamanıza müsaade vermeyecek, beraberinde onların fotoğraf ve görüntülerine öncelik verecek. Ayrıyeten, belirli kullanıcıların gönderilerini görmek istemiyorsanız bir hesabı sessize almalısınız (veya takibi bırakmalısınız). Ve öteki yerlerde gördüklerinizi şekillendirmek için görmek istemediğiniz cinste içerik için “İlgilenmiyorum” seçeneğini kullanabilirsiniz.
Tüm algoritmalar genel olarak birebir biçimde çalışıyor, fakat yapılan açıklamaya nazaran, “insanların onu nasıl kullandığına bakılırsa kendilerini uyarlıyor”. Örneğin, Akış ve Öyküler kelam konusu olduğunda Instagram, maksadının arkadaşlarınızdan, ailenizden ve en yakın olduğunuz şahıslardan gelen fotoğrafları ve görüntüleri ön plana çıkarmak olduğunu söylüyor.
Her gönderi, uygulamanın onlardan aldığı bilgilere bakılırsa bir bedele sahip oluyor. Instagram’a bakılırsa, bu sinyallerden binlerce bulunuyor, lakin birçok durumda, daha kıymetli olanlardan biri bir gönderinin popülerliği oluyor. Lakin Instagram, hem de son aktifliğinizi ve biriyle etkileşim geçmişinizi de hesaba katıyor.
Instagram çabucak sonrasında bu bilgiyi bir gönderiye yorum yapmak, beğenmek ve kaydetmek için “birkaç saniye” harcayacağınızı varsayım etmek için kullanıyor. Mosseri “ne kadar epey etkileşimde bulunursanız ve bu etkileşimi ne kadar fazla tartarsak, gönderiyi o kadar yüksekte görürsünüz” diyor. özetlemek gerekirsesı, Instagram bir gönderiyle olan etkileşiminizi en üst seviyeye çıkarmayı hedefliyor.
Instagram tecrübeniz üzerinde daha fazla denetim sahibi olmak istiyorsanız, şirket birkaç şey öneriyor. birinci vakit içinderda, Kıssalar için yakın arkadaşlarınızı seçmeniz gerektiğini söylüyor. Bu, sırf Öykülerinizi kimlerin gorebileceğini sınırlamanıza müsaade vermeyecek, beraberinde onların fotoğraf ve görüntülerine öncelik verecek. Ayrıyeten, belirli kullanıcıların gönderilerini görmek istemiyorsanız bir hesabı sessize almalısınız (veya takibi bırakmalısınız). Ve öteki yerlerde gördüklerinizi şekillendirmek için görmek istemediğiniz cinste içerik için “İlgilenmiyorum” seçeneğini kullanabilirsiniz.