Hayvan filminde Ranbir Kapoor. (nezaketle: YouTube)
Bombay:
Sandeep Reddy Vanga'nın bariz bir tokatlamasıyla hayvanlar, Usta söz yazarı ve yazar Javed Akhtar, sorunlu sahnelere sahip filmlerin ticari başarısının “tehlikeli” bir eğilim olduğunu söyledi.
78 yaşındaki senarist, bu hafta başında Aurangabad'daki Ajanta Ellora Uluslararası Film Festivali'nde sinemanın mevcut durumu hakkındaki endişelerini dile getirdi. Ancak ismini söylemedi Hayvan.
“Bugünün genç sinemacılar için toplumun alkışlayacağı ne tür karakterler yaratmak istediklerine dair bir test zamanı olduğuna inanıyorum. Mesela bir erkeğin bir kadından ayakkabısını yalamasını istediği bir film varsa ya da bir erkek bir kadına ayakkabısını yalamasını isterse Akhtar, bir kadına tokat atmanın sorun olmadığını ve eğer film süper bir hitse o zaman bunun çok tehlikeli olduğunu söylüyor” dedi.
Görünüşe göre Animal'daki önemli bir sahneden bahsediyordu; filmin baş karakteri Rannvijay (Ranbir Kapoor), metresi Zoya'dan (Triptii Dimri) ona olan sevgisini kanıtlamak için ayakkabılarını yalamasını istedi.
Animal, dünya çapında 900 milyon Rs'ye yakın hasılat elde ederek kasaları çaldırırken, izleyicilerin ve eleştirmenlerin bir bölümü tarafından kadın düşmanı ve vahşice şiddet içeren bir film olarak etiketlendi.
Usta senarist, bugün hangi filmleri kabul edip reddedeceğine karar verme sorumluluğunun izleyicilerde olduğuna inanıyor.
“Artık film yapımcılarından ziyade izleyicilere daha büyük bir sorumluluk düştüğünü hissediyorum. Ne tür filmlerin yapılması, ne tür filmlerin yapılmaması gerektiğine de izleyicilerin karar vermesi gerekiyor. Ayrıca ne tür değer ve ahlak değerlerinin olması gerektiğine de karar vermek gerekiyor. Filmlerimizde gösterilecekse neyi reddedeceğiz, o karar sizin elinizde. Top şu anda seyircinin sahasında” diye ekledi.
Akhtar ayrıca yazarların selüloit üzerinde bir kahramanın temsili konusunda büyük bir zorlukla karşı karşıya kaldıklarını söyledi.
“Bugün, yazarlar beyazperdede nasıl bir kahramanın sunulması gerektiği konusunda büyük bir zorlukla karşı karşıyalar. Bu kafa karışıklığının nedeni toplumun kendisinde bir kafa karışıklığı olması. Toplum neyin doğru neyin yanlış olduğu konusunda net olduğunda, o zaman harika karakterler elde edersiniz. bir hikaye. Ancak toplum neyin doğru neyin yanlış olduğunu anlayamadığında harika karakterler yaratamazsınız” dedi.
“Hayatın basit olduğu, zenginlerin kötü, fakirlerin iyi sayıldığı bir dönem vardı. Ama bugün hepimizin kafasında şu düşünce var: 'Kaun Banega Crorepati mi?' “Dolayısıyla zengin olmayı istediğimiz için zenginleri kötü gösteremeyiz. Peki kime kötü demeliyiz? Biz de hapse girmek istemiyoruz, üzerimizde çok fazla kısıtlama var” diye ekledi.
(Başlık dışında bu hikaye Haberler personeli tarafından düzenlenmemiştir ve ortak bir yayından yayınlanmıştır.)
Bombay:
Sandeep Reddy Vanga'nın bariz bir tokatlamasıyla hayvanlar, Usta söz yazarı ve yazar Javed Akhtar, sorunlu sahnelere sahip filmlerin ticari başarısının “tehlikeli” bir eğilim olduğunu söyledi.
78 yaşındaki senarist, bu hafta başında Aurangabad'daki Ajanta Ellora Uluslararası Film Festivali'nde sinemanın mevcut durumu hakkındaki endişelerini dile getirdi. Ancak ismini söylemedi Hayvan.
“Bugünün genç sinemacılar için toplumun alkışlayacağı ne tür karakterler yaratmak istediklerine dair bir test zamanı olduğuna inanıyorum. Mesela bir erkeğin bir kadından ayakkabısını yalamasını istediği bir film varsa ya da bir erkek bir kadına ayakkabısını yalamasını isterse Akhtar, bir kadına tokat atmanın sorun olmadığını ve eğer film süper bir hitse o zaman bunun çok tehlikeli olduğunu söylüyor” dedi.
Görünüşe göre Animal'daki önemli bir sahneden bahsediyordu; filmin baş karakteri Rannvijay (Ranbir Kapoor), metresi Zoya'dan (Triptii Dimri) ona olan sevgisini kanıtlamak için ayakkabılarını yalamasını istedi.
Animal, dünya çapında 900 milyon Rs'ye yakın hasılat elde ederek kasaları çaldırırken, izleyicilerin ve eleştirmenlerin bir bölümü tarafından kadın düşmanı ve vahşice şiddet içeren bir film olarak etiketlendi.
Usta senarist, bugün hangi filmleri kabul edip reddedeceğine karar verme sorumluluğunun izleyicilerde olduğuna inanıyor.
“Artık film yapımcılarından ziyade izleyicilere daha büyük bir sorumluluk düştüğünü hissediyorum. Ne tür filmlerin yapılması, ne tür filmlerin yapılmaması gerektiğine de izleyicilerin karar vermesi gerekiyor. Ayrıca ne tür değer ve ahlak değerlerinin olması gerektiğine de karar vermek gerekiyor. Filmlerimizde gösterilecekse neyi reddedeceğiz, o karar sizin elinizde. Top şu anda seyircinin sahasında” diye ekledi.
Akhtar ayrıca yazarların selüloit üzerinde bir kahramanın temsili konusunda büyük bir zorlukla karşı karşıya kaldıklarını söyledi.
“Bugün, yazarlar beyazperdede nasıl bir kahramanın sunulması gerektiği konusunda büyük bir zorlukla karşı karşıyalar. Bu kafa karışıklığının nedeni toplumun kendisinde bir kafa karışıklığı olması. Toplum neyin doğru neyin yanlış olduğu konusunda net olduğunda, o zaman harika karakterler elde edersiniz. bir hikaye. Ancak toplum neyin doğru neyin yanlış olduğunu anlayamadığında harika karakterler yaratamazsınız” dedi.
“Hayatın basit olduğu, zenginlerin kötü, fakirlerin iyi sayıldığı bir dönem vardı. Ama bugün hepimizin kafasında şu düşünce var: 'Kaun Banega Crorepati mi?' “Dolayısıyla zengin olmayı istediğimiz için zenginleri kötü gösteremeyiz. Peki kime kötü demeliyiz? Biz de hapse girmek istemiyoruz, üzerimizde çok fazla kısıtlama var” diye ekledi.
(Başlık dışında bu hikaye Haberler personeli tarafından düzenlenmemiştir ve ortak bir yayından yayınlanmıştır.)