Metaverse ne demek? E-ticaret dünyasına tesiri nasıl olacak? Metaverse ne demek? E-ticaret dünyasına tesirleri nasıl olacak? ikas, Metaverse’in e-ticaret dünyasındaki mümkün tesirlerinden, bu husustaki gerçek bilinen yanlışlara dek kavrama ilişkin merak edilenleri masaya yatırdı.
Metaverse Ne Demek?
Metaverse sözü, Facebook’un ismini Meta olarak değiştirmesinin akabinde çok popülerlik kazandı. Bilhassa Mark Zuckerberg tarafınca 2021 yılında yapılan açıklamadan daha sonra herkes bu değişen teknolojinin ne olduğunu, ne vakit geleceğini ve neleri içerdiğini merak etmeye başladı.
Metaverse aslında belli bir platform, halihazırda var olan bir teknoloji yahut kullanımdaki bir araç değil, bir bilim kurgu terimi. Neal Stephenson tarafınca 1992 yılında yazılan bilim kurgu romanı “Snow Crash” bu tabirin birinci sefer kullanıldığı yer. Günümüzde ise Metaverse terimi, bu bilim kurgu romanında betimlenen teknolojiye benzeri teknolojileri belirtmek için kullanılıyor.
Teknolojik olarak bakarsak Metaverse, kullanıcıların birinci şahıs perspektifinden deneyimleyebildiği bir sanal dünya. Bunu ortasında dolaşabileceğimiz bir internet yahut toplumsal medya platformu olarak da düşünebiliriz.
E-ticaret Dünyasındaki Tesirleri Ne Olacak?
Metaverse ile ilgili yapılan haberler ve toplumsal medya paylaşımlarının insanların bu biçimde bir platformun var olup olmadığını merak etmesine yol açtığını belirten ikas kurucu ve CEO’su Mustafa Namoğlu, “Gerçeği söylemek gerekirse Metaverse daha tam olarak hazır değil. Her ne kadar buna yakın yahut benzeri teknolojiler evvelde çıkmış olsa da, şu an tam olarak Metaverse diyebileceğimiz bir platform yok. Tam olarak hazır olmayan bir süratle gelişen teknolojinin tesirlerinden bahsetmek de kolay değil. Metaverse’in nasıl bir platform olacağı, nelere müsaade vereceği yahut tam olarak kaç farklı Metaverse olacağı çabucak hemen bilinmese de bu mevzuda kimi öngörülerde bulunabilmek mümkün” dedi.
Sanal Bir Emlak İktisadı Oluşabilir
Namoğlu, “Metaverse insanların toplumsallaşabildiği ve keşfedebildiği bir platform olursa, biroldukça şirketin bu platform içerisinde dükkan açıp satış yapabileceğini öne sürebiliriz. bu biçimde bir durumda e-ticaret dükkanları, fizikî dükkanların dolaşılabilen bir formu haline gelebilir. Bu dükkanların bulunduğu sanal topraklar ise bir çeşit emlak iktisadı oluşturabilir. bu biçimdece e-ticaret yapan beşerler dükkanlarının bulunduğu sanal araziyi satın alabilir yahut kiralayabilir. Hatta sanal bir emlak bölümünün oluşması da mümkün bir durum” diyor.
Sanal İlan Panolarıyla Tanışabiliriz
Metaverse içerisinde reklam verme seçeneği bulunacağı bilinse de, bunun tam olarak nasıl bir biçim alacağı muhakkak değil. Reklamlar, sanal ilan panoları yahut Metaverse içerisindeki binaların üstüne konulabileceği üzere, bugün toplumsal medya platformlarının kullandığı şahsi reklam çeşitlerine de benzeyebilir yahut daha evvel görmediğimiz bir form halini de alabilir. Önümüzdeki devirde Metaverse içerisinde büyük ihtimalle NFT ve blockchain teknolojilerini daha yaygın olarak nazaranceğiz.
Metaverse Ne Demek?
Metaverse sözü, Facebook’un ismini Meta olarak değiştirmesinin akabinde çok popülerlik kazandı. Bilhassa Mark Zuckerberg tarafınca 2021 yılında yapılan açıklamadan daha sonra herkes bu değişen teknolojinin ne olduğunu, ne vakit geleceğini ve neleri içerdiğini merak etmeye başladı.
Metaverse aslında belli bir platform, halihazırda var olan bir teknoloji yahut kullanımdaki bir araç değil, bir bilim kurgu terimi. Neal Stephenson tarafınca 1992 yılında yazılan bilim kurgu romanı “Snow Crash” bu tabirin birinci sefer kullanıldığı yer. Günümüzde ise Metaverse terimi, bu bilim kurgu romanında betimlenen teknolojiye benzeri teknolojileri belirtmek için kullanılıyor.
Teknolojik olarak bakarsak Metaverse, kullanıcıların birinci şahıs perspektifinden deneyimleyebildiği bir sanal dünya. Bunu ortasında dolaşabileceğimiz bir internet yahut toplumsal medya platformu olarak da düşünebiliriz.
E-ticaret Dünyasındaki Tesirleri Ne Olacak?
Metaverse ile ilgili yapılan haberler ve toplumsal medya paylaşımlarının insanların bu biçimde bir platformun var olup olmadığını merak etmesine yol açtığını belirten ikas kurucu ve CEO’su Mustafa Namoğlu, “Gerçeği söylemek gerekirse Metaverse daha tam olarak hazır değil. Her ne kadar buna yakın yahut benzeri teknolojiler evvelde çıkmış olsa da, şu an tam olarak Metaverse diyebileceğimiz bir platform yok. Tam olarak hazır olmayan bir süratle gelişen teknolojinin tesirlerinden bahsetmek de kolay değil. Metaverse’in nasıl bir platform olacağı, nelere müsaade vereceği yahut tam olarak kaç farklı Metaverse olacağı çabucak hemen bilinmese de bu mevzuda kimi öngörülerde bulunabilmek mümkün” dedi.
Sanal Bir Emlak İktisadı Oluşabilir
Namoğlu, “Metaverse insanların toplumsallaşabildiği ve keşfedebildiği bir platform olursa, biroldukça şirketin bu platform içerisinde dükkan açıp satış yapabileceğini öne sürebiliriz. bu biçimde bir durumda e-ticaret dükkanları, fizikî dükkanların dolaşılabilen bir formu haline gelebilir. Bu dükkanların bulunduğu sanal topraklar ise bir çeşit emlak iktisadı oluşturabilir. bu biçimdece e-ticaret yapan beşerler dükkanlarının bulunduğu sanal araziyi satın alabilir yahut kiralayabilir. Hatta sanal bir emlak bölümünün oluşması da mümkün bir durum” diyor.
Sanal İlan Panolarıyla Tanışabiliriz
Metaverse içerisinde reklam verme seçeneği bulunacağı bilinse de, bunun tam olarak nasıl bir biçim alacağı muhakkak değil. Reklamlar, sanal ilan panoları yahut Metaverse içerisindeki binaların üstüne konulabileceği üzere, bugün toplumsal medya platformlarının kullandığı şahsi reklam çeşitlerine de benzeyebilir yahut daha evvel görmediğimiz bir form halini de alabilir. Önümüzdeki devirde Metaverse içerisinde büyük ihtimalle NFT ve blockchain teknolojilerini daha yaygın olarak nazaranceğiz.
- Metaverse’ten arsa almadan evvel…
- Metaverse’e reklam yağacak!
- Apple’dan metaverse tedbiri