Ramazan Alışverişi Online’a Taşınıyor Türk beşerinin Ramazan ayı alışkanlıkları yapılan bir araştırmayla ortaya konuldu. Ankete bakılırsa tüketicilerin yüzde 64’ü Ramazan’da market alışverişlerini internetten yapıp meskene teslim seçeneğini kullanacağını belirtiyor.
Sevdiklerimizle sevinç, memnunluk ve manevi coşkuyu paylaşmanın yanı sıra, en hoş ikramları almak ve en lezzetli yemekleri hazırlamak için daha fazla gayret sarfettiğimiz Ramazan’a sayılı günler kaldı. Pandemi niçiniyle 2 yıldır orta verilen lezzetli iftar sofraları bu yıl bir daha kurulacak ve ailecek unutulmayacak yeni anılar biriktirilecek. Her hafta kurulan mahalle pazarından zerzevatın meyvenin en tazesini seçmek, uzun fırın kuyruklarında bekledikten daha sonra eli yana yana mis kokulu sıcak pideyi meskenine götürmek, Kapalıçarşı’dan kuruyemişin en lezzetlisini almak Türk halkının vazgeçilmezleri içinde yer alsa da bu yıl Ramazan’da market alışverişi için süratle gelişen teknolojinin nimetlerinden de yaralanmayı planlıyoruz.
Yemeği meskende yapacağız
AdColony’nin bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex işbirliğiyle gerçekleştirdiği “Türkiye’de Ramazan Devri Alışveriş Alışkanlıkları” araştirmasına bakılırsa Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 34’ü Ramazan’da market alışverişini mağazaya gidip yapacağını belirtirken, yüzde 64’lük kıymetli bir kesim internetten alışveriş yapıp meskene teslim seçeneğini kullanacağını belirtiyor. 2000 kişinin iştirakiyle (yüzyüze) ve (online) usulle yapılan araştırmaya katılanların yüzde 83’ü Ramazan’da sıklıkla meskende yemek yapacağını, yüzde 5’i ise sıklıkla dışarıdan sipariş vereceğini söz ediyor.
İftara kadar taşınabilir oyun, sahura kadar alışveriş
Araştırmaya bakılırsa vatandaşın uzun süren oruç müddetlerini keyifli hale getirmek için tercihi ise bir daha taşınabilir oyunlar olacak. Araştırmaya katılanların yüzde 61’i Ramazan ayında akıllı telefonlarını taşınabilir oyun oynamak için kullanacaklarını belirtiyor. İştirakçilerin yüzde 27’sinin Ramazan ayında 1 saat ila 2 saat içinde taşınabilir oyun oynayacağını belirtmesi ise markalar için taşınabilir oyunların kıymetini kanıtlıyor. İştirakçilerin yüzde 50’si (Erkek) ve yüzde 48’ı ( Kadın) gün içerisinde oruç tutarken taşınabilir aygıtlarında daha fazla oyun oynayacaklarını ve online alışveriş yapacaklarını belirtiyor. Ankete katılanların %54’ü ise iftardan daha sonra alışveriş yapmayı planladığını bildiriyor.
Seyahata orta verilmeyecek
BASIN BÜLTENİNDEN DERLENMİŞTİR
Sevdiklerimizle sevinç, memnunluk ve manevi coşkuyu paylaşmanın yanı sıra, en hoş ikramları almak ve en lezzetli yemekleri hazırlamak için daha fazla gayret sarfettiğimiz Ramazan’a sayılı günler kaldı. Pandemi niçiniyle 2 yıldır orta verilen lezzetli iftar sofraları bu yıl bir daha kurulacak ve ailecek unutulmayacak yeni anılar biriktirilecek. Her hafta kurulan mahalle pazarından zerzevatın meyvenin en tazesini seçmek, uzun fırın kuyruklarında bekledikten daha sonra eli yana yana mis kokulu sıcak pideyi meskenine götürmek, Kapalıçarşı’dan kuruyemişin en lezzetlisini almak Türk halkının vazgeçilmezleri içinde yer alsa da bu yıl Ramazan’da market alışverişi için süratle gelişen teknolojinin nimetlerinden de yaralanmayı planlıyoruz.
Yemeği meskende yapacağız
AdColony’nin bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex işbirliğiyle gerçekleştirdiği “Türkiye’de Ramazan Devri Alışveriş Alışkanlıkları” araştirmasına bakılırsa Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 34’ü Ramazan’da market alışverişini mağazaya gidip yapacağını belirtirken, yüzde 64’lük kıymetli bir kesim internetten alışveriş yapıp meskene teslim seçeneğini kullanacağını belirtiyor. 2000 kişinin iştirakiyle (yüzyüze) ve (online) usulle yapılan araştırmaya katılanların yüzde 83’ü Ramazan’da sıklıkla meskende yemek yapacağını, yüzde 5’i ise sıklıkla dışarıdan sipariş vereceğini söz ediyor.
İftara kadar taşınabilir oyun, sahura kadar alışveriş
Araştırmaya bakılırsa vatandaşın uzun süren oruç müddetlerini keyifli hale getirmek için tercihi ise bir daha taşınabilir oyunlar olacak. Araştırmaya katılanların yüzde 61’i Ramazan ayında akıllı telefonlarını taşınabilir oyun oynamak için kullanacaklarını belirtiyor. İştirakçilerin yüzde 27’sinin Ramazan ayında 1 saat ila 2 saat içinde taşınabilir oyun oynayacağını belirtmesi ise markalar için taşınabilir oyunların kıymetini kanıtlıyor. İştirakçilerin yüzde 50’si (Erkek) ve yüzde 48’ı ( Kadın) gün içerisinde oruç tutarken taşınabilir aygıtlarında daha fazla oyun oynayacaklarını ve online alışveriş yapacaklarını belirtiyor. Ankete katılanların %54’ü ise iftardan daha sonra alışveriş yapmayı planladığını bildiriyor.
Seyahata orta verilmeyecek
BASIN BÜLTENİNDEN DERLENMİŞTİR