Reklamlı Netflix aboneliğinin tarihi, hayal kırıklığı yaratan bir haberle bir arada belirtildi Netflix, reklam takviyeli ucuz abonelik seçeneğinin ne vakit başlayacağını deklare etti: “2023’ün başlarında…” Dahası, artık bu yeni seçeneğin gerçekte nasıl olacağı hakkında daha detaylı bir fikre de sahip olmaya başlıyoruz.
Şirketin ikinci çeyrek gelir duyurusunun bir kesimi olarak konuşan Netflix eş CEO’su Ted Sarandos, akış hizmetinin yaklaşmakta olan reklam dayanaklı abonelik seçeneğinin şu anda Netflix’in standart sürümünde mevcut olan her sineması ve TV gösterisini içermeyeceğini söylemiş oldu. Sarandos, “Bugün, insanların Netflix’te izlediklerinin büyük çoğunluğunu bugün reklam dayanaklı düzeye dahil edebiliriz. Stüdyolarla görüşme halinde olduğumuz ve bu seçeneğe dahil edilmeyecek birtakım şeyler var, fakat eseri bugün piyasaya sürsek bile, üyeler bir daha şahane bir tecrübeye sahip olacaklar. Kimi ek içerikleri kaldıracağız, fakat muhakkak hayli fazlasını değil değil” dedi.
Sarandos’un doğrulamasının, yayıncının yayından daha sonraki birinci birkaç ay için mi yoksa süresiz olarak reklam takviyeli düzeye atıfta bulunup bulunmadığı tam olarak muhakkak değil, lakin yeni abonelik paketini seçmeye karar veren Netflix müşterilerinin ödeme yapanlarla en azından başlangıçta tam olarak birebir seviyede içeriğe sahip olmayacakları pek net.
Netflix CFO’su Spencer Neumann ise birebir toplantıda, “Ted’in dediği üzere, rastgele bir ek içerik müsaadesi hakkı olmadan bugün başlatabiliriz” dedi ve ekledi: “Umarım bunu tamamlayabiliriz, lakin yaptığımız işte disiplinli olacağız.“
Stranger Things ve Bridgerton üzere Netflix imali özgünlerin katiyen yayıncının reklam dayanaklı katmanına dahil edileceğini biliyoruz ve Wall Street Journal’ın dediğine nazaran şirket, You, Russian Doll, The Crown ve Cobra Kai dahil olmak üzere lisanslı mamüllerin reklam dayanaklı sürümlerini yayınlama hakları için Universal, Warner Bros. ve Sony Pictures Television ile görüşmelerini sürdürüyor.
Büyük olasılıkla, Netflix bu hakları yeni düzeyin başlatılmasından evvel garanti altına alacaktır. Daha evvel açıklandıği üzere, Sarandos, stüdyolarla görüşmelerin devam ettiğini söylüyor. Lakin hangi tıp içeriklerin dahil edilmeyeceği sorusu varlığını sürdürüyor.
WSJ’nin dediğine bakılırsa üstte bahsedilen görüşmelerin konusu Breaking Bad ve NCIS üzere daha eski (ama bir daha de popüler) dizileri de içeriyor.
Netflix’in her bölgedeki sürümü farklı bir kütüphaneye sahip olduğundan dolayı, bu erken basamakta erişim verilmeyecek içeriklerin neler olabileceğini söylemek pek mümkün değil, lakin reklam takviyeli aboneliğin gelecek yılın başlarında piyasaya sürüleceği düşünülürse, yakında fazlaca daha fazla bilgi verileceği varsayım edilebilir.
Şirketin ikinci çeyrek gelir duyurusunun bir kesimi olarak konuşan Netflix eş CEO’su Ted Sarandos, akış hizmetinin yaklaşmakta olan reklam dayanaklı abonelik seçeneğinin şu anda Netflix’in standart sürümünde mevcut olan her sineması ve TV gösterisini içermeyeceğini söylemiş oldu. Sarandos, “Bugün, insanların Netflix’te izlediklerinin büyük çoğunluğunu bugün reklam dayanaklı düzeye dahil edebiliriz. Stüdyolarla görüşme halinde olduğumuz ve bu seçeneğe dahil edilmeyecek birtakım şeyler var, fakat eseri bugün piyasaya sürsek bile, üyeler bir daha şahane bir tecrübeye sahip olacaklar. Kimi ek içerikleri kaldıracağız, fakat muhakkak hayli fazlasını değil değil” dedi.
Sarandos’un doğrulamasının, yayıncının yayından daha sonraki birinci birkaç ay için mi yoksa süresiz olarak reklam takviyeli düzeye atıfta bulunup bulunmadığı tam olarak muhakkak değil, lakin yeni abonelik paketini seçmeye karar veren Netflix müşterilerinin ödeme yapanlarla en azından başlangıçta tam olarak birebir seviyede içeriğe sahip olmayacakları pek net.
Netflix CFO’su Spencer Neumann ise birebir toplantıda, “Ted’in dediği üzere, rastgele bir ek içerik müsaadesi hakkı olmadan bugün başlatabiliriz” dedi ve ekledi: “Umarım bunu tamamlayabiliriz, lakin yaptığımız işte disiplinli olacağız.“
Stranger Things ve Bridgerton üzere Netflix imali özgünlerin katiyen yayıncının reklam dayanaklı katmanına dahil edileceğini biliyoruz ve Wall Street Journal’ın dediğine nazaran şirket, You, Russian Doll, The Crown ve Cobra Kai dahil olmak üzere lisanslı mamüllerin reklam dayanaklı sürümlerini yayınlama hakları için Universal, Warner Bros. ve Sony Pictures Television ile görüşmelerini sürdürüyor.
Büyük olasılıkla, Netflix bu hakları yeni düzeyin başlatılmasından evvel garanti altına alacaktır. Daha evvel açıklandıği üzere, Sarandos, stüdyolarla görüşmelerin devam ettiğini söylüyor. Lakin hangi tıp içeriklerin dahil edilmeyeceği sorusu varlığını sürdürüyor.
WSJ’nin dediğine bakılırsa üstte bahsedilen görüşmelerin konusu Breaking Bad ve NCIS üzere daha eski (ama bir daha de popüler) dizileri de içeriyor.
Netflix’in her bölgedeki sürümü farklı bir kütüphaneye sahip olduğundan dolayı, bu erken basamakta erişim verilmeyecek içeriklerin neler olabileceğini söylemek pek mümkün değil, lakin reklam takviyeli aboneliğin gelecek yılın başlarında piyasaya sürüleceği düşünülürse, yakında fazlaca daha fazla bilgi verileceği varsayım edilebilir.