Bir fotoğraf Srikanth. (nezaketle: YouTube)
Rajkummar Rao'nun son derece becerikli performansının da yardımıyla – bu, aktörün bir genç ve yirmili yaşlarında biri olarak karşımıza çıkabilmek için sınırlarını zorlaması gerektiği gerçeğine rağmen – Srikanth ortalama bir Bollywood biyografisi değil. Görme engelli kahramanın başarılarının büyüklüğünü sergilemek için nadiren açık melodrama başvurulur.
Yönetmenliğini, arkasında çok beğenilen iki biyografik eser (spor draması Saand Ki Aankh ve web dizisi Scam 2003) bulunan Tushar Hiranandani üstleniyor. Srikanth Yoksulluktan kurtulan, MIT'e giden ve benzeri olmayan bir kurumsal varlık kurmak için Hindistan'a dönen sanayici Srikanth Bolla'nın inanılmaz gerçek hikayesini anlatıyor.
Srikanth yönetmenin türün standart kinayelerini kullanmayı reddetmesiyle büyük ölçüde zenginleşen klasik bir yokluktan zenginliğe giden destan. Hikaye anlatımını basit ve düzgün tutmakla kalmıyor, aynı zamanda projeye dahil edilen ustalığın (görüntü yönetmeni Pratham Mehta ve editörler Debasmita Mitra ve Sanjay Sankla'nın işlerini mükemmel bir şekilde yapmalarını) anlatının özünü gölgede bırakmamasını da sağlıyor. .
Doğuştan görme yeteneği olmayan kahraman, yaygın ayrımcılık, moral bozucu zorbalık ve farklı engelleri olan kişilerin, gerekli notları alsalar bile bilim alanında daha yüksek öğrenim görmesine imkan vermeyen miyop bir eğitim sistemi gibi görünüşte aşılmaz sorunlarla mücadele ediyor.
Jagdeep Siddhu ve Sumit Purohit'in senaryosu, koşulları ve o zamanlar bölünmemiş olan Andhra Pradesh'teki Machilipatnam'daki bir köyde kör bir çocuğun doğumunun ani etkilerini aşırı dramatize eden biraz tiz bir açılış sekansı dışında, aşırı duygusal yöntemlerden oldukça uzak duruyor.
Srikanth'ın, öğretmen Devika'nın (Jy0thika) kararlılıkla yanında olduğu, bir yargıcı, bir üniversite müdürünü ve şüpheci bir avukatı adil bir şansı hak ettiğine ikna etmek zorunda kaldığı önemli mahkeme salonu sahnelerinde bile film, ılımlılığını baltalamamanın yollarını buluyor. Tonal nitelikler, fiziksel anormallikleri olan bireylere eşit fırsatlar verilmesi gerektiğini güçlü bir şekilde ortaya koysa da. Kuşkusuz, birkaç olayda – bunlardan biri, Srikanth'ın babasının filmin başlarında bir çukur kazdığı yürek parçalayıcı bir ana odaklanıyor; çok daha sonra tamamen farklı bir bağlamda tekrarlıyor – film, izleyicinin hayal gücüne ve yorumlayıcı yeteneklerine bir şeyler bırakmasını beklediğiniz zaman bariz olanı ifade etme eğiliminde.
Srikanth Olağanüstü bir vizyon ve azim ile donatılmış, ancak Srikanth Bolla'nın kendine olan güveninin bir dereceye kadar kibire ve başarısının da seriye dönüşmesine tehlikeli bir şekilde yaklaştığı sırada hayatındaki hassas dönemeçlere işaret etmekten çekinmeyen genç bir adamın dikkat çekici öyküsünü anlatıyor kayıtsızlıktan.
Bu zayıflık anları, Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) kampüsünde kendisiyle şahsen tanışmadan önce onunla sosyal medya üzerinden bağlantı kuran tıp öğrencisi kız arkadaşı Swathi (Alaya F) dahil olmak üzere hayatındaki bir avuç kilit insanla sürtüşmeyi tetikliyor. ), Srikanth'ın tam burslu öğrenci olarak kaydolduğu yer.
Kendi hedeflerinin peşinden koşan ve diğer fiziksel zorluklara sahip ve ekonomik açıdan dezavantajlı insanların hayatta sağlam bir zemin bulmalarına yardım etme planı yapan bir adamın ilgi çekici bir portresini çizerken, aynı zamanda adamın zırhındaki çatlakları da tehdit eden şeyleri kabul ediyor. gerçek iyi dileklerini ondan uzaklaştırdı.
Srikanth kullanır Kayamat Se Kayamat şarkı Papa kehte hai bada naam karega beta hamara aisa kaam karega müzikal bir nakarat olarak ama kahramanın babasından çok çocuğu kanatları altına alan ve ona zorluklar karşısında uçmayı öğreten öğretmene odaklanıyor.
Öğretmen Devika, Srikanth'a hayal kurma özgürlüğünü veren dayanak noktasıysa, yatırımcı ve arkadaş Ravi (Sharad Kelkar), kahramanın kendi işine sahip olma ve onu yönetme arzusuna inanan adamdır.
Srikanth Özür dileme hakkı yok, ama o da pek çok kelimeyle teşekkür ediyor. Tabii ki, destekçilerini ve kendi şiddetli öz-değer duygusunu kabul eden tam bir yalnızlık sunuyor. Hiçbir zaman kolay bir şeye sahip olmadığı göz önüne alındığında, içindeki çelişkili dürtüler tamamen anlaşılabilir bir durumdur.
Filmin önemli bir pasajı, dönemin Hindistan Başkanı APJ Abdul Kalam ve onun ilham veren “Hindistan'a Liderlik Et” kampanyası etrafında dönüyor. Srikanth kalbinin arzuladığını elde etmek için çabalarını iki katına çıkarmak. Ancak çıkarcı bir politikacıyla karşılaşması onu hayal kırıklığına uğratır ve ona kısa yolların tuzakları hakkında bir iki ders verir.
İnsanın gözleri olmadan 'görme' yeteneği, en önemli unsurdur. Srikanth hikaye. Onu farklı kılan şey bu. Main sirf sapna hi dekh sakta hoon (sadece rüyalarımda görebiliyorum) birden fazla kez söylediği bir cümledir. Ravi gerçeklik kontrolleriyle onu dizginlemeye çalıştığında, büyük hayaller kur, ısrar etmeye devam ediyor.
Ancak Srikanth aynı zamanda bir eylem adamıdır. O gidiyor Ana sab kuch kar sakta hoon (her şeyi yapabilirim) Ana kuch bhi kar sakta hoon (Herşeyi yapabilirim). İlki bir niyet beyanıdır; ikincisi bir uyarı ziline sahiptir. Karakter, içeriden ve dışarıdan gelen zorluklarla uğraşırken karşılaştığı iç çekimler ve baskılar nedeniyle daha da bağdaştırılabilir hale geliyor.
Rajkummar Rao, yaklaşık 14 yaşından (Bollant Industries'in kurucusu Başkan Abdul Kalam'la ilk tanıştığında bu yaştaydı) 20'li yaşlarının ortalarına kadar Srikanth'ı oynuyor. Aktörün kendisini bir ergen gibi göstermesi elbette kolay değil, ancak diğer tüm açılardan (fiziksel bozukluk, diyalog sunumu, vücut dili) o kadar ikna edici ve incelikli bir performans sergiliyor ki insan hayret etmekten kendini alamaz. .
Başrol oyuncusu Jyothika ve Sharad Kelkar'dan olağanüstü bir destek alıyor; her ikisi de dramanın dengeli tınısına uygun olarak itidalin örnekleri.
SrikanthHer film kadar moral verici bir film, geniş bir izleyici kitlesini hak ediyor. Bu sadece bir hikayeden daha fazlası. Bu, dünyayı yeni bir ışıkta görmenin yürek ısıtan bir kutlamasıdır.
Döküm:
Rajkummar Rao, Jyotika, Alaya F, Sharad Kelkar, Jameel Khan
Müdür:
Tuşar Hiranandani
Rajkummar Rao'nun son derece becerikli performansının da yardımıyla – bu, aktörün bir genç ve yirmili yaşlarında biri olarak karşımıza çıkabilmek için sınırlarını zorlaması gerektiği gerçeğine rağmen – Srikanth ortalama bir Bollywood biyografisi değil. Görme engelli kahramanın başarılarının büyüklüğünü sergilemek için nadiren açık melodrama başvurulur.
Yönetmenliğini, arkasında çok beğenilen iki biyografik eser (spor draması Saand Ki Aankh ve web dizisi Scam 2003) bulunan Tushar Hiranandani üstleniyor. Srikanth Yoksulluktan kurtulan, MIT'e giden ve benzeri olmayan bir kurumsal varlık kurmak için Hindistan'a dönen sanayici Srikanth Bolla'nın inanılmaz gerçek hikayesini anlatıyor.
Srikanth yönetmenin türün standart kinayelerini kullanmayı reddetmesiyle büyük ölçüde zenginleşen klasik bir yokluktan zenginliğe giden destan. Hikaye anlatımını basit ve düzgün tutmakla kalmıyor, aynı zamanda projeye dahil edilen ustalığın (görüntü yönetmeni Pratham Mehta ve editörler Debasmita Mitra ve Sanjay Sankla'nın işlerini mükemmel bir şekilde yapmalarını) anlatının özünü gölgede bırakmamasını da sağlıyor. .
Doğuştan görme yeteneği olmayan kahraman, yaygın ayrımcılık, moral bozucu zorbalık ve farklı engelleri olan kişilerin, gerekli notları alsalar bile bilim alanında daha yüksek öğrenim görmesine imkan vermeyen miyop bir eğitim sistemi gibi görünüşte aşılmaz sorunlarla mücadele ediyor.
Jagdeep Siddhu ve Sumit Purohit'in senaryosu, koşulları ve o zamanlar bölünmemiş olan Andhra Pradesh'teki Machilipatnam'daki bir köyde kör bir çocuğun doğumunun ani etkilerini aşırı dramatize eden biraz tiz bir açılış sekansı dışında, aşırı duygusal yöntemlerden oldukça uzak duruyor.
Srikanth'ın, öğretmen Devika'nın (Jy0thika) kararlılıkla yanında olduğu, bir yargıcı, bir üniversite müdürünü ve şüpheci bir avukatı adil bir şansı hak ettiğine ikna etmek zorunda kaldığı önemli mahkeme salonu sahnelerinde bile film, ılımlılığını baltalamamanın yollarını buluyor. Tonal nitelikler, fiziksel anormallikleri olan bireylere eşit fırsatlar verilmesi gerektiğini güçlü bir şekilde ortaya koysa da. Kuşkusuz, birkaç olayda – bunlardan biri, Srikanth'ın babasının filmin başlarında bir çukur kazdığı yürek parçalayıcı bir ana odaklanıyor; çok daha sonra tamamen farklı bir bağlamda tekrarlıyor – film, izleyicinin hayal gücüne ve yorumlayıcı yeteneklerine bir şeyler bırakmasını beklediğiniz zaman bariz olanı ifade etme eğiliminde.
Srikanth Olağanüstü bir vizyon ve azim ile donatılmış, ancak Srikanth Bolla'nın kendine olan güveninin bir dereceye kadar kibire ve başarısının da seriye dönüşmesine tehlikeli bir şekilde yaklaştığı sırada hayatındaki hassas dönemeçlere işaret etmekten çekinmeyen genç bir adamın dikkat çekici öyküsünü anlatıyor kayıtsızlıktan.
Bu zayıflık anları, Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) kampüsünde kendisiyle şahsen tanışmadan önce onunla sosyal medya üzerinden bağlantı kuran tıp öğrencisi kız arkadaşı Swathi (Alaya F) dahil olmak üzere hayatındaki bir avuç kilit insanla sürtüşmeyi tetikliyor. ), Srikanth'ın tam burslu öğrenci olarak kaydolduğu yer.
Kendi hedeflerinin peşinden koşan ve diğer fiziksel zorluklara sahip ve ekonomik açıdan dezavantajlı insanların hayatta sağlam bir zemin bulmalarına yardım etme planı yapan bir adamın ilgi çekici bir portresini çizerken, aynı zamanda adamın zırhındaki çatlakları da tehdit eden şeyleri kabul ediyor. gerçek iyi dileklerini ondan uzaklaştırdı.
Srikanth kullanır Kayamat Se Kayamat şarkı Papa kehte hai bada naam karega beta hamara aisa kaam karega müzikal bir nakarat olarak ama kahramanın babasından çok çocuğu kanatları altına alan ve ona zorluklar karşısında uçmayı öğreten öğretmene odaklanıyor.
Öğretmen Devika, Srikanth'a hayal kurma özgürlüğünü veren dayanak noktasıysa, yatırımcı ve arkadaş Ravi (Sharad Kelkar), kahramanın kendi işine sahip olma ve onu yönetme arzusuna inanan adamdır.
Srikanth Özür dileme hakkı yok, ama o da pek çok kelimeyle teşekkür ediyor. Tabii ki, destekçilerini ve kendi şiddetli öz-değer duygusunu kabul eden tam bir yalnızlık sunuyor. Hiçbir zaman kolay bir şeye sahip olmadığı göz önüne alındığında, içindeki çelişkili dürtüler tamamen anlaşılabilir bir durumdur.
Filmin önemli bir pasajı, dönemin Hindistan Başkanı APJ Abdul Kalam ve onun ilham veren “Hindistan'a Liderlik Et” kampanyası etrafında dönüyor. Srikanth kalbinin arzuladığını elde etmek için çabalarını iki katına çıkarmak. Ancak çıkarcı bir politikacıyla karşılaşması onu hayal kırıklığına uğratır ve ona kısa yolların tuzakları hakkında bir iki ders verir.
İnsanın gözleri olmadan 'görme' yeteneği, en önemli unsurdur. Srikanth hikaye. Onu farklı kılan şey bu. Main sirf sapna hi dekh sakta hoon (sadece rüyalarımda görebiliyorum) birden fazla kez söylediği bir cümledir. Ravi gerçeklik kontrolleriyle onu dizginlemeye çalıştığında, büyük hayaller kur, ısrar etmeye devam ediyor.
Ancak Srikanth aynı zamanda bir eylem adamıdır. O gidiyor Ana sab kuch kar sakta hoon (her şeyi yapabilirim) Ana kuch bhi kar sakta hoon (Herşeyi yapabilirim). İlki bir niyet beyanıdır; ikincisi bir uyarı ziline sahiptir. Karakter, içeriden ve dışarıdan gelen zorluklarla uğraşırken karşılaştığı iç çekimler ve baskılar nedeniyle daha da bağdaştırılabilir hale geliyor.
Rajkummar Rao, yaklaşık 14 yaşından (Bollant Industries'in kurucusu Başkan Abdul Kalam'la ilk tanıştığında bu yaştaydı) 20'li yaşlarının ortalarına kadar Srikanth'ı oynuyor. Aktörün kendisini bir ergen gibi göstermesi elbette kolay değil, ancak diğer tüm açılardan (fiziksel bozukluk, diyalog sunumu, vücut dili) o kadar ikna edici ve incelikli bir performans sergiliyor ki insan hayret etmekten kendini alamaz. .
Başrol oyuncusu Jyothika ve Sharad Kelkar'dan olağanüstü bir destek alıyor; her ikisi de dramanın dengeli tınısına uygun olarak itidalin örnekleri.
SrikanthHer film kadar moral verici bir film, geniş bir izleyici kitlesini hak ediyor. Bu sadece bir hikayeden daha fazlası. Bu, dünyayı yeni bir ışıkta görmenin yürek ısıtan bir kutlamasıdır.
Döküm:
Rajkummar Rao, Jyotika, Alaya F, Sharad Kelkar, Jameel Khan
Müdür:
Tuşar Hiranandani